Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på nesten 40 år, alltid vært singel og sliter med å skape relasjoner . Jeg bor på et annet sted enn hvor jeg vokste opp, og er i og for seg glad for det. Men har ikke klart å skape noe videre vennskapsbånd på de over ti årene jeg har bodd her.

Er liksom greit å være alene og . Inntil periodene med tomhetsfølelse kommer. Har blitt verre i den siste tiden. 

Er det noen, som har klart å snu om på livet litt i. senere alder? Det sies at det er vanskelig å tilpasse seg eller skifte personlighetstrekk i så voksen alder, men tror ikke at jeg helt "låst" i mitt ennå

Anonymkode: 00219...919

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du da? Flere venner, større omgangskrets? 

Anonymkode: b1824...8cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva ønsker du da? Flere venner, større omgangskrets? 

Noen venner hadde vært fint. Vet ikke hvor stor omgangskrets det er mulig å oppdrive. Er jo en rolig fyr. Har hørt at jeg virker vennlig,  i alle fall

• Hjerte 4
Skrevet

Spørs hvor mye du vil legge i det da. Jeg har klart å skaffe meg nettverk i voksen alder. Men min svigerbror har ikke klart det. Verken kjæreste eller noe annet. Han er 50 år og har nesten aldri hatt kjæreste. Hvert fall ikke som voksen. Jeg møtte folk på mine interesser. Som trening f.eks. 

Anonymkode: 1049d...a64

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen venner hadde vært fint. Vet ikke hvor stor omgangskrets det er mulig å oppdrive. Er jo en rolig fyr. Har hørt at jeg virker vennlig,  i alle fall

Da ville jeg tatt utgangspunkt i dine interesser, og søkt etter likesinnede på den måten. 

Liker du å gå tur, meld deg inn i en turgruppe

Liker du å spille sjakk, sjekk på FB om det er en sjakkgruppe i nærheten. 

Det finnes også mange grupper på FB for folk som leter etter andre å henge sammen med. "Sosiale sammen" heter det i hvertfall her jeg bor. 

Og så krever det litt av deg når du møter på slike grupper, at du er litt åpen, stiller spørsmål, viser interesse. 

Lykke til. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er problemet at du tidligere ikke har tatt nok initiativ til å få venner og å pleie vennskap eller er problemet at du har tatt mye initiativ og ikke lyktes? 

Anonymkode: 12060...e54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er problemet at du tidligere ikke har tatt nok initiativ til å få venner og å pleie vennskap eller er problemet at du har tatt mye initiativ og ikke lyktes? 

Anonymkode: 12060...e54

Har nok vært noe av begge delene

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spørs hvor mye du vil legge i det da. Jeg har klart å skaffe meg nettverk i voksen alder. Men min svigerbror har ikke klart det. Verken kjæreste eller noe annet. Han er 50 år og har nesten aldri hatt kjæreste. Hvert fall ikke som voksen. Jeg møtte folk på mine interesser. Som trening f.eks. 

Da har du hatt en god porsjon flaks. Fordi folk flest jeg kjenner som skal på trening er der nettopp for å trene. Ikke for å date andre.

Endret av Serafin
Skrevet
Serafin skrev (1 minutt siden):

Da har du hatt en god porsjon flaks. Fordi folk flest jeg kjenner som skal på trening er der nettopp for å trene. Ikke for å date andre.

Jeg har også fått venner på trening. Går på faste gruppetimer, og kom etter hvert i snakk med andre og så har vi tatt en kaffe etter trening, og nå er vi en fast kafegjeng. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør melde deg på noe kurs eller hobbyer.

Klart du kan endre dette! Du bestemmer over ditt eget liv og er ikke død før du er død! Om 30 år vil du synes at du var kjempeung da du var 40.

Klin til!

Og bare så det er sagt, min samboer var 45 og hadde omtrent ikke hatt kjæreste da vi møttes. Han virket litt innesluttet i starten, men han viste seg å være helt fantastisk, så glad jeg var såpass sjarmert at jeg ga han tid, holdt på å dumpe han fordi han ga for lite av seg selv. Blir livredd av tanken nå, han gjør meg så lykkelig! Så han endret jo veldig på livet sitt!

Anonymkode: 3b9f0...5a6

• Liker 1
Skrevet
Serafin skrev (11 minutter siden):

Har ikke møtt noen for å date heller jeg. Vennskap fikk jeg. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det er aldri forsent hvis du legger ned en innsats i det.

Anonymkode: 6ce97...6b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan være lettere å finne venner i et idrettslag enn på treningssenter. Men fokuser på hobbyen i begynnelsen og bruk litt tid på å bli kjent med de andre.

Anonymkode: 81bf9...d83

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også fått venner på trening. Går på faste gruppetimer, og kom etter hvert i snakk med andre og så har vi tatt en kaffe etter trening, og nå er vi en fast kafegjeng. 

Dette er nok ikke i en by, eller i sør/vest.. 

Anonymkode: e6e8a...374

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en mann på nesten 40 år, alltid vært singel og sliter med å skape relasjoner . Jeg bor på et annet sted enn hvor jeg vokste opp, og er i og for seg glad for det. Men har ikke klart å skape noe videre vennskapsbånd på de over ti årene jeg har bodd her.

Er liksom greit å være alene og . Inntil periodene med tomhetsfølelse kommer. Har blitt verre i den siste tiden. 

Er det noen, som har klart å snu om på livet litt i. senere alder? Det sies at det er vanskelig å tilpasse seg eller skifte personlighetstrekk i så voksen alder, men tror ikke at jeg helt "låst" i mitt ennå

Ja, det går fint å få vener i vaksen alder, så lenge du viser folk eit venleg ansikt og er ute i verda!

Spørsmålet er kva likar du å gjere? Kanskje noko av dette er av interesse

• Røde Kors
  • Bli støttekontakt
  • Det lokale blandakoret
  • Bli frivillig på aldersheimen eller ungdomssenteret

Anonymkode: 0ca47...bfd

• Nyttig 1
Skrevet

Har du noen kollegaer du kunne blitt bedre kjent med?

Anonymkode: 1ba93...3cf

Skrevet

Hvor langt unna oppvektsstedet bor du? Er det en annen kultur der du bor nå, enn i den kulturen du vokste opp i? (Snakker om mikrokultur her nå, f eks innenfor landegrensene).

Selv bor jeg én time unna oppvekstbyen min. Er veldig lik kultur i de to byene: mange kristne, veldig 4A-holdninger, dårlig kvinnesyn osv. Generelt vanskelig å få venner i disse byene, det peker f eks tilflyttede studenter på. De gangene jeg reiser til en annen landsdel for å oppleve naturen, blir jeg kjent med folk på veien. De er åpne og hyggelige, og mulig jeg anses som litt eksotisk (av mangel på et bedre ord) fordi jeg kommer fra en annen landsdel. Jeg får i hvertfall invitasjoner til både det ene og det andre, og jeg har flere venner i andre landsdeler enn i min egen landsdel😆 Her jeg bor er jeg bare en av massen. Vi ser ganske like ut her, går 13 blondiner på dusinet liksom. Så jeg skal flytte, ja, til en landsdel hvor folk tydeligvis anser meg som vennemateriale.

Anonymkode: a04c5...436

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor langt unna oppvektsstedet bor du? Er det en annen kultur der du bor nå, enn i den kulturen du vokste opp i? (Snakker om mikrokultur her nå, f eks innenfor landegrensene).

Selv bor jeg én time unna oppvekstbyen min. Er veldig lik kultur i de to byene: mange kristne, veldig 4A-holdninger, dårlig kvinnesyn osv. Generelt vanskelig å få venner i disse byene, det peker f eks tilflyttede studenter på. De gangene jeg reiser til en annen landsdel for å oppleve naturen, blir jeg kjent med folk på veien. De er åpne og hyggelige, og mulig jeg anses som litt eksotisk (av mangel på et bedre ord) fordi jeg kommer fra en annen landsdel. Jeg får i hvertfall invitasjoner til både det ene og det andre, og jeg har flere venner i andre landsdeler enn i min egen landsdel😆 Her jeg bor er jeg bare en av massen. Vi ser ganske like ut her, går 13 blondiner på dusinet liksom. Så jeg skal flytte, ja, til en landsdel hvor folk tydeligvis anser meg som vennemateriale.

Hvilket fylke/landsdel bor du i, om jeg kan spørre?

Anonymkode: 4b9e9...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer og på hvor du bor. Minner om stedet der jeg bor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer og på hvor du bor. Minner om stedet der jeg bor.

Bor du i Agder eller Rogaland?

Anonymkode: 4b9e9...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...