Gå til innhold

Wegovy og SF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Wegovy i vår og sommer, og hadde en pause på 1-2 måneder nå. Jeg har tidligere slitt med bulimi. En av bivirkningene til Wegovy er at man kan kaste opp. Det har jeg gjort hele tiden mens jeg har gått på dem. Men nå merker jeg også at det at jeg kaster opp tilfredsstiller spiseforstyrrelsen 😭 jeg er så redd og usikker på hva jeg skal gjøre videre. Noen som har slike erfaringer?

Anonymkode: 39f6f...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Anonymkode: 67f48...19c

• Liker 1
Skrevet

Han skreiv ut medisinen, og han vet at jeg har/har hatt en spiseforstyrrelse. Men jeg har ikke sagt akkurat dette til han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han skreiv ut medisinen, og han vet at jeg har/har hatt en spiseforstyrrelse. Men jeg har ikke sagt akkurat dette til han.

Du må snakke med han om dette. 

Anonymkode: 67f48...19c

• Nyttig 1
Skrevet

Okei. Men jeg vil fremdeles høre andres tanker.

Skrevet

Dette høres forferdelig usunt ut for din mentale helse. Du snakke med legen din om dette - det er ikke noe vits i å høre andres tanker. 

Anonymkode: 29ae1...33c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ærlig er jeg litt redd for å ta kontakt med han igjen. Det har vært så mye problemer med meg de siste årene og dette er virkelig det minst alvorlige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt ærlig er jeg litt redd for å ta kontakt med han igjen. Det har vært så mye problemer med meg de siste årene og dette er virkelig det minst alvorlige.

Dette er din vurdering. Det er godt mulig legen din er uenig i den. Folk blir leger fordi de liker å hjelpe andre med problemene sine. Gå til legen din.

Anonymkode: 668ca...965

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at du har rett. Men det er myyye motstand i meg for å gjøre det. Dette stresser meg en del, men samtidig så er det en grei følelse. Jeg føler liksom ikke at jeg gjør noe galt sånn sett. Det er mye motstridende følelser her.

Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden da det ikke er tillatt med tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser på Kvinneguiden. Årsaken er at moderatorteamet ikke kan passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige for deg eller andre i en sårbar situasjon, samt at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis.

Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Du kan også kontakte Mental Helse via deres hjelpetelefon på telefonnummer 116 123 eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenestene til Mental helse er gratis og tilgjengelig hele døgnet, og du kan være helt anonym. De har taushetsplinkt, og kan gi deg råd og hjelp i en vanskelig situasjon.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjennner og stoler på. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Vi håper du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg  alt godt videre.

Med omtanke og hilsen,

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...