Gå til innhold

Er svarte sokker stygt og usexy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en middag med flere vennepar av et vennepar av meg i helgen og diskusjon rundt mote og klær kom opp. Det som overrasket meg var at så mange kvinner tok opp at de syntes svarte sokker var direkte stygt. Jeg har alltid tenkt at det var klassisk og noe alle andre enn meg likte. 

Jeg bruker ikke svarte sokker (nesten), noen gang. Men mest fordi jeg synes det er utrolig kjedelig. Jeg er ikke tilhenger av Ole Brum og andre tegneseriefigurer, eller masse dilldall. Jeg bruker for det meste ensfargede sokker men i alle mulige farger, eventuelt med striper i andre farger øverst. Synes striper nedover hele sokken blir veldig rotete. 

Men tilbake til saken, ble veldig overrasket over at så mange rundt bordet mislikte svarte sokker. Jeg trodde det var den tryggeste havnen i verden? 

Anonymkode: 41475...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket vi til kvinner eller menn?

Tenker det er helt basic og nøytralt og vanlig å bruke.

Anonymkode: fb76a...c5e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sær gjeng, svarte sokker er best, passer til alt, og hvis det mangler en i ett par, bare ta en annen, masse frustrasjon og tid på leting spart. De selger de i 10pk og de varer evig lenge. Bare vinn. 

Anonymkode: d3a33...42d

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg bruker nesten bare svarte eller mørkeblå sokker. Var ikke klar over at det blir regnet som stygt. Kan ikke fordra sokker med «morsomme» mønster i mange farger, kan strekke meg til ei stripe eller to i kontrastfarge øverst. Hvis jeg har svart bukse velger jeg svarte sokker, til blå bukse velger jeg blå.

Når det er sagt, så er det jo sjelden noen ser hva slags sokker jeg har på meg. På jobb har jeg sko på hele dagen, og buksa dekker som regel sokkene. Hvis jeg bruker kortere bukser, f.eks om sommeren, bruker jeg som regel sandaler e.l, og dermed ikke sokker.

Og en ting er helt sikkert: jeg kommer ikke til å hive meg på trenden med hvite tennissokker. De var jeg ferdige med på 90-tallet.

Anonymkode: 5082e...ffe

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri, og dette mener jeg virkelig, sett en SEXY sokk. Verken på mann eller kvinne. 

Det blir som å diskutere usexy votter.

Det er vel ikke meningen de skal være sexy. 

Anonymkode: 75f64...3c6

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommr jo ann på hva man har det til, personlig syns jeg sokkene skal passe til det man ellers har på seg.

Anonymkode: 29054...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det samme om hvite sokker, så overasker meg ikke at noen syntes dette om svarte sokker også 😅

Anonymkode: 46fb5...4fb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen bruker utelukkende svarte sokker og bare av et merke. Det gjør klesvasken både enkel og sexy.

Svarte sokker er klassisk og nøytralt. Bare fordeler med det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenker jeg da. Svarte og hvite sokker tenker jeg er helt nøytrale plagg. Jeg bruker bare svarte sokker da jeg misliker sokker som tar oppmerksomhet eller ikke passer til resten antrekket. Litt av samme grunn har jeg nesten bare ensfargede t-skjorter, og liker ikke type "graphic t shirts". Hvit sokker gidder jeg ikke da de blir synlig skitne med en gang, samt at de lett blir misfargede i vask. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at svarte sokker var noe alle bruker. Disse som ikke liker svarte sokker, hva slags sokker er det de liker?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy og sokker er to ord som ikke hører hjemme i samme setning.

Svarte sokker er da klassisk, nøytralt og fint. Hvite sokker derimot.. blir jo møkkete med én gang og ikke hvite igjen etter vask. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke trenger å tenke på å måtte være så himla sexy for alle rundt meg hele tiden jeg. Det må være utrolig slitsomt å tenke over hvert eneste plagg man bruker, om det plagget er sexy for andre mennesker eller ikke. 

Anonymkode: a8c7a...c1a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er noe av det mest nøytrale klesplagget, jeg kan tenke meg. Helt uavhengig av farge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte sokker har jo vært "moten" lenge nå. 
Omtrent til det punktet at "alle" bare hadde svarte sokker, som de brukte til alt.

Så da er det jo ikke så rart det kommer en "motreaksjon". 

Først så skulle jo sokkene "nedover" så de syntes mindre. Så skulle de ikke synes i det hele tatt. Og nå er det vel nærmest slik at det ikke skal brukes sokker. 
Og om det skal brukes sokker, bør de være i stil med 80-tallets "tennissokker". Hvite og "ruglete" med kontrastriper øverst! 

Eller man skal ut andre veien. Og bruke sokker med masse mønster og farger. Sokkene er det nye slipset. Bruk helst ikke slips, men ha sokker med morsomme farger og motiver til dressen istedenfor.  (Igjen inspirert av 80/90-tallet, da slipsene skulle være fargesprakende og "lekne".) 

Og så skal vi vel gjennom en periode med at sokkene skal synes veldig, før motreaksjonen kommer igjen om 5-10 år. 
Da skal sokkene være nøytrale og ensfarget igjen. 

Dette blir litt som spisse-runde-firkantede sko-tupper. Hva som er "sexy" og hva som er "gubbete" kommer an på moten der og da.

Anonymkode: 98c7a...873

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite sokker er det desidert verste. Særlig når man har gått litt inne og slenger beina opp på en krakk e.l. og man ser de begynner å bli sorte/møkkete under🤮 Synes det aller beste er tynne svarte knestrømper, kan brukes til nesten alt (bortsett fra  kjoler/skjørt over midt på leggen).

Anonymkode: 18ebf...483

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sexy er det ikke. Men sokker er vel ikke ment å være sexy. Men skal det være det, så er nok sorte de mest usexy plagget som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare sorte, tynne sokker i bomull. Gjerne ankelsokker, spesielt om sommeren. Neppe sexy, men har aldri tenkt på sokker som noe sexy uansett... Hvite sokker er særdeles upraktisk, så det styrer jeg unna. 

Anonymkode: 5c61b...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (6 minutter siden):

Sexy er det ikke. Men sokker er vel ikke ment å være sexy. Men skal det være det, så er nok sorte de mest usexy plagget som finnes.

Nja, noen har jo en fetish for føtter også, og da kan vel en typ tynn ankel eller knestrømpe muligens være sexy å se på utenpå føttene?

Anonymkode: 18ebf...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...