Gå til innhold

Matcher ikke seksuelt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym838
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere biler på veien.

Anonymkode: 67557...653

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sånt kan skje TS.. da tenker jeg spesiellt i datingfasen, der den seksuelle kjemien ikke blir snakket om.

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte kvinner er å tilbakeholdenede, med å utdype sin seksualitet? Når alle skjønner at sex er så viktig for samlivet skal fungere. Det virker som en "kjekk mann" er alt de trenger, og gambler på at sexlivet blir rosenrødt🤭

Ok.. nok om sautringen min.. Men jeg gjør det med fordel for å styrke forholdet.. for at vi begge skal ha det bra, både isamliv og sexliv❤️

Sexlystens ABC:

1. Han bør sjekke testosteron og østrogen-nivået hos fastlegen, for han har mest sannsynlig for lavt eller høyt nivå av disse to hormonene.
  2. Ved lavt testosteron-nivå, kan fastlegen hjelpe han med gi korrekt testosteron tilskudd. (ikke kjøp på nettet, det er bare humbug)
  3. Han burde ronke mere, for det øker den normale produksjonen av testosteronet.
  4. Han burde åpne seg mere for deg, for det er du som er hans eneste samarbeidspartner.
  5. Kommunikasjon i ærlighet løser de fleste utfordringen.. løgn og uærlighet fører til feil resultat.

Når det er gjordt, så ser jeg håp for at dere kan kose dere skikkelig igjen.. det er vel ditt største ønske?🥰

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 2
Skrevet

Jeg og eksen hadde det på samme måte, også vi flyttet sammen veldig fort. Han var greit fornøyd (sa han) og det ble vanskelig å adressere problemet uten å gjøre han til et problem. 

Det ble slutt etter noen år. Vi hadde noen veldig bra runder etter at det var slutt, faktisk. Men vi gikk videre til slutt, begge to. 

Nå snart 10 år senere skulle jeg ønske jeg hadde blitt i det forholdet. Det å ha det godt sammen er faktisk viktigere enn sex. Sexlivet blir jo nesten alltid dårligere uansett, særlig etter barn. Har aldri funnet en bedre kjæreste enn han. 

Anonymkode: 7383f...436

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym838
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg og eksen hadde det på samme måte, også vi flyttet sammen veldig fort. Han var greit fornøyd (sa han) og det ble vanskelig å adressere problemet uten å gjøre han til et problem. 

Det ble slutt etter noen år. Vi hadde noen veldig bra runder etter at det var slutt, faktisk. Men vi gikk videre til slutt, begge to. 

Nå snart 10 år senere skulle jeg ønske jeg hadde blitt i det forholdet. Det å ha det godt sammen er faktisk viktigere enn sex. Sexlivet blir jo nesten alltid dårligere uansett, særlig etter barn. Har aldri funnet en bedre kjæreste enn han. 

Gikk du fra ham primært fordi du ikke var fornøyd med sexlivet dere hadde samme ? 

Skrevet

Med sex så sjeldent er han avbetinget. Og du lurer på hvorfor det går slapt? 

Anonymkode: 6e794...ba8

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Med sex så sjeldent er han avbetinget. Og du lurer på hvorfor det går slapt? 

Sikkert dumt å spørre, men hva mener du med avbetinget? Aseksuell liksom?

Skrevet
Anonym838 skrev (1 time siden):

Takk for fine svar, det settes pris på.

Det er jo ingenting jeg heller vil, enn at det skal funke mellom oss. 😊 Som nevnt: En trygg, stabil og snill partner vil alltid være viktigere enn sex, så å gå er ikke noe tema.

Men jeg ønsker å få råd, fordi jeg føler meg alene og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Angående legesjekk, det har han gjort. Ingenting galt der.

Jeg har aldri vært tilbakeholden med seksualiteten min, men i starten av forholdet var han veldig kjapp med å si at han ville ha masse sex - Gjerne fler ganger om dagen. Derfor tenkte jeg at vi var like sånn sett. Spurte mye i starten hva han kunne tenkt seg og spurte om han var åpen for de tingene jeg ville, og han virket veldig positiv.

Men han er nok ikke fått blitt helt kjent med hva han liker, er som at han ikke er helt aktivitert. Han vet liksom ikke helt hva han skal se eller føle etter virker det som

Han sier selv at han ikke skjønner hvorfor han ikke vil ha sex med meg.

Men har han spurt legen om de konkrete tingene angående sex eller bare tatt en generell test?

Mitt tips er bare at han ikke tenner skikkelig på deg. Jeg hadde ei dame det var slik med. Utrolig flott på alle måter, men jeg tente rett og slett ikke på henne, og jeg forsto ikke hvorfor. Før og etter henne var/er jeg en kanin. Jeg håper ikke du blir såret av at jeg skriver det, men sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: 1acf5...f09

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er han? Og har han sagt noe om han har vært likedan i tidligere forhold. Jeg synes det var lite til å ha vært sammen så kort tid. Det er jo mange som lyver på seg egenskaper og interesser for å få partner. 

Anonymkode: ac60c...01c

Skrevet
Anonym838 skrev (3 timer siden):

Sikkert dumt å spørre, men hva mener du med avbetinget? Aseksuell liksom?

Mannens flytende preferanser gjør at menn som av en eller annen grunn har sjeldent sex finner andre løsninger. Det igjen kan medføre at preferanser endres. Du som hans partner er ikke betinget med sex og utløsning i like høy grad som før, om overhode. Du kan jo betinge han på nytt. Da nytter det ikke med sex hver tiende dag. Er du heldig går dette bra, og du selv kan risikere å oppleve godene av oftere sex, noe som ofte gjør at kvinner selv har høyere utbytte. Så vinn vinn om dere ikke allerede er skakk kjørte seksuelt. Husk at å runke i skjul er like vanlig som en hvit løgn. Skjer daglig, ofte for å verne den andre for sannheten.

• Liker 1
Skrevet
Anonym838 skrev (4 timer siden):

Takk for fine svar, det settes pris på.

Det er jo ingenting jeg heller vil, enn at det skal funke mellom oss. 😊 Som nevnt: En trygg, stabil og snill partner vil alltid være viktigere enn sex, så å gå er ikke noe tema.

Men jeg ønsker å få råd, fordi jeg føler meg alene og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Angående legesjekk, det har han gjort. Ingenting galt der.

Jeg har aldri vært tilbakeholden med seksualiteten min, men i starten av forholdet var han veldig kjapp med å si at han ville ha masse sex - Gjerne fler ganger om dagen. Derfor tenkte jeg at vi var like sånn sett. Spurte mye i starten hva han kunne tenkt seg og spurte om han var åpen for de tingene jeg ville, og han virket veldig positiv.

Men han er nok ikke fått blitt helt kjent med hva han liker, er som at han ikke er helt aktivitert. Han vet liksom ikke helt hva han skal se eller føle etter virker det som

Min x mann mistet mer og mer ereksjon, og det ble utrolig vanskelig, vi gikk fra et sexliv som var ekstremt bra og hyppige, til nesten ingen sex. Blei ekstremt ubehagelig å skulle prøve til slutt..

Vi gikk ifra hverandre, siden vi rett og slett ikke var kjæreste lenger. 

Anonymkode: 95b08...25b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannens flytende preferanser gjør at menn som av en eller annen grunn har sjeldent sex finner andre løsninger. Det igjen kan medføre at preferanser endres. Du som hans partner er ikke betinget med sex og utløsning i like høy grad som før, om overhode. Du kan jo betinge han på nytt. Da nytter det ikke med sex hver tiende dag. Er du heldig går dette bra, og du selv kan risikere å oppleve godene av oftere sex, noe som ofte gjør at kvinner selv har høyere utbytte. Så vinn vinn om dere ikke allerede er skakk kjørte seksuelt. Husk at å runke i skjul er like vanlig som en hvit løgn. Skjer daglig, ofte for å verne den andre for sannheten.

Mulig det høres bedre ut på dressurkurs? 

Hvordan forklarer du det med bakgrunn i at hannen selv trodde han var veldig seksuell, ville parre seg flere ganger om dagen, og faktisk fikk sjansen til det? Hvordan er veien fra å praktisere det du tror du vil ha, og til å bli avbetinget? 

Jeg tipper at fyren aldri har fått utfordret libidoet sitt, og at han faktisk trodde at han var en hingst. Sex var mer krevende enn på film, og han har ikke nok spontan lyst, til å opprettholde et normalt sexliv engang. 

Anonymkode: e5e57...547

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og eksen hadde det som dere, vi holdt sammen i ti år og han ønsket kanskje sex et par ganger i året, da gjerne når han var full. 

Nå, 15 år senere, er jeg sååååå glad for at jeg gjorde det slutt. Har møtt en ny og fantastisk mann og har sex flere ganger i uka. 

Anonymkode: 3cb33...a2d

• Liker 1
Skrevet

Liten språkforklaring for alle her. Når en kvinner «ikke matcher med noe seksuelt» eller «ikke har kjemi» så betyr det følgende;

1) Hun er ikke seksuelt tiltrukket fysisk av mannen

2) Mannen knuller henne ikke bra nok ie. er ikke bra nok i senga 

Det er bare enklere for kvinner å bruke mer diffuse begreper rundt det så det slipper å være ærlige og å innrømme hva som egentlig er årsaken i frykt for å oppleves som overfladisk 

Anonymkode: a2560...156

• Liker 2
Skrevet

Det er nok mer nyansert, enn hva forrige taler her sier. 

Det høres ut som en mann som har problemer, enten med hormoner, livsstil eller annet. Det at han ikke runker engang tyder jo på at det er noe ubalanse et sted. 

Jeg skulle likt å vite hvilke blodprøver som ble tatt hos legen og hva resultatet var her, også litt om livvstil, trening/aktivitet, jobb og kosthold sånn generelt. 

Virker som noe er galt et sted, for det høres ikke normalt ut. 

Anonymkode: 322a5...5e9

• Liker 3
Skrevet

Om han ikke runker heller, er det noe som ikke stemmer et sted, da er det på tide med en tur til legen og ta noen prøver, evt. se på livsstil, kosthold, aktivitet, alt dette her.

Ellers er det ikke uvanlig for menn å bli så godt vant til egen runking at det etterhvert er det eneste som funker i særlig grad. Null problem å holde på i timesvis med høyrehånden flere ganger om dagen, men klarer ikke å holde den oppe noen minutter engang sammen med noen så lenge ikke stimuleringen og settingen er det han er vant til på egen hånd.

Anonymkode: a64e8...5f9

• Liker 1
Skrevet
Anonym838 skrev (På 28.10.2024 den 13.45):

Jeg tenker det er en del menn som «skryter på seg» sexlyst fordi det skal være en del av mannens domene. Spesielt hvis han var veldig interessert i deg som kjæreste, så kan veien være kort til å ta en liten lystløgn.

Jeg tenker det er viktig å ta vare på deg selv og din seksualitet. Du må selv bestemme veien videre, men se om du kan holde motet og lysten på ditt naturlige nivå. Onaner i dusj eller under egentid, eventuelt ved siden av ham dersom han syns det er greit.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 15.19):

Men har han spurt legen om de konkrete tingene angående sex eller bare tatt en generell test?

Mitt tips er bare at han ikke tenner skikkelig på deg. Jeg hadde ei dame det var slik med. Utrolig flott på alle måter, men jeg tente rett og slett ikke på henne, og jeg forsto ikke hvorfor. Før og etter henne var/er jeg en kanin. Jeg håper ikke du blir såret av at jeg skriver det, men sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: 1acf5...f09

Støtter denne 

Anonymkode: 9b17e...383

• Liker 1
Skrevet

Om jeg var deg hadde jeg trengt mer info. Alternativet ervat han har regelrett løyet og dere har blitt sammen på falske premisser. 

Jeg hadde trengt en skikkelig prat om dette og fått vite om dette var nytt for han, hvordan varvdetvfør han møtte meg,  både med kjærester eller ons, runket han som ungdom? Når slutter han å ha lysr, har det alltid vært sånn?

Hva synes han om sex I et romantisk forhold? Er det viktig? Hver uke? 

Vil han onanere sammen med deg?

Tar han på deg i hverdagen? Kysser? Stryker deg over puppene? Klasker på rumpa?

Anonymkode: 29800...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...