Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://fagbladet.no/nyheter/enslige-bruker-55000-kroner-mer-i-aret-pa-bolig-enn-par-6.91.1087655.1642ce0b3f

Det er dyrere å bo alene enn å bo sammen med noen.

Før i tiden var det tvangsgifting. Hvorfor er ikke det mer fordi hadde vi tvunget noen til å gifte seg, ville flere fått en romsligere økonomi og vi ville sett mindre klaging i samfunnet.

En som bor alene må betale alle utgifter på egen hånd, internett, lån, fellesutgifter, strøm, innbo og eventuelt andre abbonementer som ikke kan deles fordi det ikke er samme husstand som avisabbonement og tv.

Gift dere med noen... Finn en partner og noen å bo sammen med.

Anonymkode: c7ebd...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner er sterke og selvstendige. De klarer sikkert dette greit. Og jeg har ikke tenkt å hjelpe de. Ring en elektriker eller rørlegger neste gang.

Anonymkode: 9d3b7...036

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner er sterke og selvstendige. De klarer sikkert dette greit. Og jeg har ikke tenkt å hjelpe de. Ring en elektriker eller rørlegger neste gang.

Kvinner er også de som får mindre i lønn enn menn. Kan være sterke og selvstendige , men fortsatt ha det vanskelig.

• Liker 3
Skrevet

Det var jo også en måte å si at en ikke finner seg noen på…

Anonymkode: 294f1...207

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De som vil bo sammen og vil ha en partner, finner som regel det. De andre VELGER selv, selvfølgelig. 
For et idiotisk innlegg

Anonymkode: 10b24...1d7

• Liker 5
Skrevet

Da jeg var lykkelig singel betalte jeg gledelig det det kostet for å slippe å bo med noen. Så fant jeg tilfeldigvis en jeg faktisk ville være med og de sparte kronene ved å bo med han er en liten bobus men ikke noe mer enn det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kvinner er også de som får mindre i lønn enn menn. Kan være sterke og selvstendige , men fortsatt ha det vanskelig.

Fordi de jobber mindre. 

Det er ikke slik at en mannlig elektriker og en kvinnelig elektriker med lik ansiennitet, har forskjellig lønn. 

Anonymkode: 2edac...14b

Skrevet

Har ingen venninner som bor ufrivillig alene. 

En periode før jeg traff mannen min delte jeg med ei venninne, krever jo riktignok et ekstra rom, men ellers har man jo alle de økonomiske og praktiske fordelene. 

Anonymkode: 193f9...540

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Single kvinner klarer seg bedre alene enn single menn. Kvinner evner å aktivisere seg selv, spise sunt og bygge nettverk. Så hjelp heller en singel mann. 

Anonymkode: 54020...cbf

• Liker 9
Skrevet

Hva? Er det dyrere å bo alene? Hvem i alle dager hadde trodd det? Måtte det en mann med masteergrad for å finne ut av det? 🤣

Anonymkode: c76d8...907

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du vil innføre tvangsekteskap for at du skal slippe å høre noe du oppfatter som syting i samfunnet?

Herlig. Selv er jeg tilhenger av steining av homofile og offentlig gapestokk for rødhårede, mens jeg nøyer meg med å rulle i tjære og fjær for de som går med slips. Skal vi starte politisk parti sammen? 

Anonymkode: 82a4e...dda

• Liker 5
Skrevet

Det lønner seg å skaffe seg en partner og samboer ja. Men husk å forsikre deg om at den du tenker å dele bolig med alltid legger ned toalettlokket etter toalettbesøk. Gjør de ikke det, er de noen rotekopper og uhygieniske, og ikke verdt å satse på. Etter mange års partnererfaring har jeg funnet ut av dasslokket er selve lakmustesten for et vellykket samboerskap. 

Anonymkode: a9821...b13

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det lønner seg å skaffe seg en partner og samboer ja. Men husk å forsikre deg om at den du tenker å dele bolig med alltid legger ned toalettlokket etter toalettbesøk. Gjør de ikke det, er de noen rotekopper og uhygieniske, og ikke verdt å satse på. Etter mange års partnererfaring har jeg funnet ut av dasslokket er selve lakmustesten for et vellykket samboerskap. 

Anonymkode: a9821...b13

De 55k omregnet i timelønn som kokk, hore, vaskehjelp, nanny osv for en mann er sannelig ikke verdt det nei.

Anonymkode: c76d8...907

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Før i tiden (siden du tenker at vi kan sammenligne 2024 med da) levde de på 1 inntekt. Kvinnen var ofte avhengig av å bli forsørget av mannen. 

Anonymkode: 2ae9f...20d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Single kvinner klarer seg bedre alene enn single menn. Kvinner evner å aktivisere seg selv, spise sunt og bygge nettverk. Så hjelp heller en singel mann. 

Jeg vil ikke ha en mann som ikke kan aktivisere seg selv eller spise sunt... 
Jeg vil ha en mann som kan ta vare på seg selv, og ikke har behov for en mamma til å passe på at det er nok grønnsaker på tallerken... 

Anonymkode: c96a1...750

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis kvinner får mindre i lønn: Hvorfor ansettes det da menn i det hele tatt? Mye billigere å bare ansette damer med din tankegang.

Det at dere tjener mindre er intet annet enn manipulasjon av statistikk. Kvinner jobber mindre, er mer syke og tar ikke i drittjobbene som menn tar. Derfor tjener dere mindre.

I Norge har vi lik lønn for likt arbeid, oppdater deg og begynn å jobbe like mange timer som gutta så skal du se at tjener bedre.

Anonymkode: bd5cf...b9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det var jo også en måte å si at en ikke finner seg noen på…

Anonymkode: 294f1...207

Haha, det var min tanke også. 

Skrevet

Jeg er evig takknemlig for at jeg tjener så bra at jeg uten problemer kan betale alt alene, og ikke minst leie inn folk når det er ting som skal gjøres som ikke jeg har kunnskapen til. Det er nydelig å være selvstendig og slippe høre på sutringen fra en mann som ikke er fornøyd på en eller annen måte. Og ja at do lokket skal være lagt ned er en selvfølge så ikke alle bakterier spres i rommet, og det burde alle forstå uten at man må bli minnet på det.

Anonymkode: 32c39...5aa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og der har du vel grunnen til at man bor alene i utgangspunktet..

Mannen min evner alt dette her like godt som meg. Ellers hadde jeg ikke bodd med han. 

Anonymkode: 193f9...540

Skrevet

Jeg hadde mer penger til overs da jeg bodde alene med ungene mine, enn jeg har nå med samboer og hans barn.

Måtte ha større hus, lenger vei til jobb osv.

Men alt er et valg, og ingen skal måtte tvinges til å bo med noen man ikke ønsker å bo med.

Anonymkode: 3462f...550

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...