AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Del Skrevet 28. oktober Jeg syns det er utrolig ubehagelig å ringe inn syk, men begynner å bli skikkelig dårlig, influensa typ dårlig, og er nødt til å ringe inn syk... Hvor mange egenmeldinger er det normalt å ta iløpet av et år? Anonymkode: d808d...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Del Skrevet 28. oktober 1 Anonymkode: 1c0ed...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #3 Del Skrevet 28. oktober Hva som er normalt er jo umulig å si, og vil jo variere med yrke (kontor/hjemmekontor vs kontakt med kunder og pasienter). Har selv hatt 1 dag i 2024, men har til gjengjeld makset sykt-barn-dagene. Anonymkode: acca1...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Ingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #5 Del Skrevet 28. oktober Det er ikke noe "normalt". Folk og jobber er helt forskjellige. Du tar de dagene du personlig trenger. Det er jo revnende likegyldig om Tone42 har brukt null dager - kanskje hun rett og slett ikke har vært syk, eller har mulighet for å jobbe for halv maskin på hjemmekontor litt, osv, mens du ikke har det. Jeg har brukt to egenmeldingsdager, to dager på rad. Jeg kan jobbe hjemmefra, og har gjort det med et par forkjølelser og småpjuskheter i år. Hadde jeg måttet dra fysisk på jobb og hatt tett kontakt med mennesker, hadde jeg brukt egenmelding i stedet. Anonymkode: 7f5bd...288 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Del Skrevet 28. oktober Det kommer an på året. (Noen år blir jeg oftere og mer syk enn andre.) Jeg har mulighet til å ta hjemmekontor når det passer meg. Så det gjør jeg ofte når jeg er litt småsyk og ikke orker å gå på jobb, eller ikke vil smitte de andre på jobb. Da jobber jeg jo ofte veldig "for halv maskin", men det ville jeg jo om jeg var på jobb og var syk også. Og for min jobb er det oftest bedre at jeg "jobber halvt" enn at jeg er helt borte. Mens om jeg er så dårlig at jeg bare sover hele dagen, så tar jeg egenmelding. For da får jeg faktisk ikke gjort noen ting. For andre, så vil jo dette være annerledes. Mange har ikke mulighet til å jobbe hjemmefra. Og mange bør ikke gå på jobb om de potensielt er smittsomme. I tillegg har ikke jeg små barn lenger. Og det merkes godt på hvor ofte jeg smittes av ting. (Sjelden) Men små barn var jeg mye mer borte fra jobb. Både fordi jeg ikke kunne jobbe med "sykt barn" hjemme, og dermed hadde en del sykt barn dager. I tillegg ble jeg jo oftere smittet av ting, og hadde mer fravær for det. (Og det var mye vanskeligere å gjøre jobb fra hjemmekontor før det ble ordentlig tilrettelagt for at møter kunne tas over nett.) Noen år kan jeg være syk en uke i strekk. Andre år har jeg ikke tatt ut en sykedag. Anonymkode: fb41e...cbf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Del Skrevet 28. oktober 0. Anonymkode: c61b4...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Del Skrevet 28. oktober Det er veldig forskjellig fra år til år, men jeg var små barn og blir dessverre smittet av forskjellige ting innimellom. I år har jeg vært borte 2x 2 dager til sammen med egenmelding, pluss 2 dager med sykemelding etter en operasjon jeg har ventet lenge på. Anonymkode: 60052...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Del Skrevet 28. oktober Jeg har brukt 6 dager tilsammen, over to perioder. Ingen sykt barn-dager. Anonymkode: 02257...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 28. oktober #10 Del Skrevet 28. oktober 1, og det går nok vanligvis flere år til neste gang. Har en høy terskel for å ikke være arbeidsfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Del Skrevet 28. oktober 0 Anonymkode: 0244a...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Del Skrevet 28. oktober Har ikke hatt noen i år. Kan ha 24 i løpet av 12 mnd der jeg jobber. Så kanskje alt mellom 0 og 24 er «normalt». Anonymkode: 77131...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #13 Del Skrevet 28. oktober Kanskje 15 stykker. Går ikke på kontoret med hoste eller lignende. Men jeg logger aldri helt av. Jeg sitter å svarer på litt eposter og slikt hjemmefra. Anonymkode: 7998c...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #14 Del Skrevet 28. oktober Har tatt 4 dager. Fordelt på 3 ganger. Er mye til meg å være. Pleier bare å jobbe hjemmefra om det kun er en forkjølelse. Anonymkode: f81ed...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #15 Del Skrevet 28. oktober Ingen, blir heldigvis veldig sjelden syk. Anonymkode: 9086e...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #16 Del Skrevet 28. oktober 3 Anonymkode: 91b50...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #17 Del Skrevet 28. oktober Hvorfor i alle dager er dette av interesse? Man skjønner jo at dette er veldig individuelt. Anonymkode: ffde5...005 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janey79 Skrevet 28. oktober #18 Del Skrevet 28. oktober (endret) . Endret 28. oktober av Janey79 slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #19 Del Skrevet 28. oktober 0 Anonymkode: d38b2...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 28. oktober #20 Del Skrevet 28. oktober Ingen. Med hjemmekontor har jeg klart meg uten. Jeg hadde nok måtte ta en egenmelding da jeg på nyåret hadde covid, men slapp det i.o.m at jeg var i grei nok form til å legge inn nok arbeidstimer hjemmefra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå