AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Har noen her brukt alimemazin og opplevd bivirkninger på hjernen? Jeg har brukt den lenge, men opplever jeg blir mer og mer tåkete. De første timene husker jeg ikke noe av, og overgangen mellom søvn og våken er flytende Skal sies jeg er sengeliggende og syk. Men utrolig ekkelt at hjernen kjennes så bedøva og hukommelsen er vekk. Noen med lignende erfaring? Står ikke noe om dette i FK. Og er jo bare en allergi medisin iflg legen Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen her brukt alimemazin og opplevd bivirkninger på hjernen? Jeg har brukt den lenge, men opplever jeg blir mer og mer tåkete. De første timene husker jeg ikke noe av, og overgangen mellom søvn og våken er flytende Skal sies jeg er sengeliggende og syk. Men utrolig ekkelt at hjernen kjennes så bedøva og hukommelsen er vekk. Noen med lignende erfaring? Står ikke noe om dette i FK. Og er jo bare en allergi medisin iflg legen Anonymkode: 43dfd...e01 https://www.felleskatalogen.no/medisin/alimemazin-evolan-evolan-pharma-659240?markering=0 Det der er 1. generasjons antihistaminer og ikke noe du skal bruke med mindre alt annet er prøvd og ikke fungerer. Trykker du på bivirkninger så ser du at dette godt kan ha sammenheng med symptomene dine. Anonymkode: 80506...626
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/alimemazin-evolan-evolan-pharma-659240?markering=0 Det der er 1. generasjons antihistaminer og ikke noe du skal bruke med mindre alt annet er prøvd og ikke fungerer. Trykker du på bivirkninger så ser du at dette godt kan ha sammenheng med symptomene dine. Anonymkode: 80506...626 Jeg har lest bivirkninger, men ser ikke at det står noe om det jeg har. Hvorfor skal ikke det brukes? Antihistamin er jo mye bedre å bruke enn sovemedisin som er benzo, antidepressiva og antipsykotika🤯 Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Skrevet 28. oktober 2024 Kan man få helt blank hukommelse og bedøva sanser? At hjernen ikke klarer ta inn eller tenke? Syns det høres voldsomt ut men Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Skrevet 28. oktober 2024 Det du beskriver er ikke listet opp på bivirkninger nei, det må du ta med legen din. Noen ganger kan man jo reagere uheldig på medisiner. Den kan jo gjøre deg trøtt, det er jo litt av poenget, men ikke hjernetåke nei. Men phenergan finnes også, jeg ville spurt om å teste den istedet hvis du reagerer slik på alimemazinen. Det er også antihistamin (allergimedisin), og forsåvidt ansett som "snillere" enn alimemazin. Anonymkode: ccc30...960
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du beskriver er ikke listet opp på bivirkninger nei, det må du ta med legen din. Noen ganger kan man jo reagere uheldig på medisiner. Den kan jo gjøre deg trøtt, det er jo litt av poenget, men ikke hjernetåke nei. Men phenergan finnes også, jeg ville spurt om å teste den istedet hvis du reagerer slik på alimemazinen. Det er også antihistamin (allergimedisin), og forsåvidt ansett som "snillere" enn alimemazin. Anonymkode: ccc30...960 Åja er phenergan bedre:) Da kan det jo være et alternativ. Ja nei legen sier jo alimemazin er allergimedisin og virker ikke som tenker den kan gi slike problemer. Men som du sier man kan reagere annerledes- så derfor jeg tenkte å spørre her. Om noen har pppøevd det. alt havner jo ikke i FK Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Skrevet 29. oktober 2024 Har mer og mer blackout for hver dag! Du som kommenterte at det jeg opplever kan være bivirkninger, hvor har du det fra, når det ikke står i FK? Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #8 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har aldri følt meg så zombie noensinne som da jeg brukte alimemazin. Forsøkte å dele kapselen og bare ta litt av pulveret (som ett annet kokainhue), men samme skjedde. Jeg sovner fortere og bedre enn på både imovane og quetiapin (ja, sammen), men den hangoveren og følelsen av å ha vært på grøftefylla i 14 dager er ikke verdt det. Jeg har fått apodorm, men har hørt noen som har fått søvnparalyse av det så har ikke turt å teste enda Anonymkode: 3e2cd...47a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har aldri følt meg så zombie noensinne som da jeg brukte alimemazin. Forsøkte å dele kapselen og bare ta litt av pulveret (som ett annet kokainhue), men samme skjedde. Jeg sovner fortere og bedre enn på både imovane og quetiapin (ja, sammen), men den hangoveren og følelsen av å ha vært på grøftefylla i 14 dager er ikke verdt det. Jeg har fått apodorm, men har hørt noen som har fått søvnparalyse av det så har ikke turt å teste enda Anonymkode: 3e2cd...47a Huff høres ikke bra ut Jeg føler lknsom ikke det er hangover jeg har heller. Men fullstendig blackout og husker ikke noe av de første timene Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #10 Skrevet 31. oktober 2024 Jeg har lest bivirkninger, men ser ikke at det står noe om det jeg har. Hvorfor skal ikke det brukes? Antihistamin er jo mye bedre å bruke enn sovemedisin som er benzo, antidepressiva og antipsykotika🤯 Mener dere at antihistamin /alimemazin er verre å bruke enn benzo antidep og antipsykotika? Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #11 Skrevet 31. oktober 2024 Nei det er ikke verre. Alimemazin brukes gjerne for pasienter som skal avruses fra benzo osv. men det gir gjerne en kraftig hangover for mange. Jeg prøvde det selv for noen dager siden i dråpeform. Tok mye lavere dose enn forskrevet (6mg) men fikk fortsatt en kraftig hangover dagen etterpå. Sov derimot veldig tungt da så det funket jo til sitt forbruk. Men følte at alle musklene ble bedøvd også følte jeg også at svelget ble litt bedøvd kort tid etter inntak så det var veldig ubehagelig. Anonymkode: 26263...2d1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #12 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det er ikke verre. Alimemazin brukes gjerne for pasienter som skal avruses fra benzo osv. men det gir gjerne en kraftig hangover for mange. Jeg prøvde det selv for noen dager siden i dråpeform. Tok mye lavere dose enn forskrevet (6mg) men fikk fortsatt en kraftig hangover dagen etterpå. Sov derimot veldig tungt da så det funket jo til sitt forbruk. Men følte at alle musklene ble bedøvd også følte jeg også at svelget ble litt bedøvd kort tid etter inntak så det var veldig ubehagelig. Anonymkode: 26263...2d1 Ok. Men det var en bruker over her som skrev «Det der er 1. generasjons antihistaminer og ikke noe du skal bruke med mindre alt annet er prøvd og ikke fungeter». og leser mye om at alimemazin absolutt ikke er en ukylig allergimedisin. Så blir jo litt usikker Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #13 Skrevet 31. oktober 2024 Oj, skremmende lesning. Når mitt barn var 10 mnd så gikk h*n på dette i 1 1/2 år.. glad vi gikk over til melatonin og at det funker Anonymkode: 64f00...cd8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #14 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Oj, skremmende lesning. Når mitt barn var 10 mnd så gikk h*n på dette i 1 1/2 år.. glad vi gikk over til melatonin og at det funker Anonymkode: 64f00...cd8 Trådstarter sitt innlegg som er skremmende? Vet jo som sagt ikke om dette er pga alimemazin. Det er det jeg spør om☺️ Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #15 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trådstarter sitt innlegg som er skremmende? Vet jo som sagt ikke om dette er pga alimemazin. Det er det jeg spør om☺️ Anonymkode: 43dfd...e01 Eneste måten å finne ut det ut på for din egen del er jo å forsøke uten Anonymkode: 390d1...380
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #16 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei det er ikke verre. Alimemazin brukes gjerne for pasienter som skal avruses fra benzo osv. men det gir gjerne en kraftig hangover for mange. Jeg prøvde det selv for noen dager siden i dråpeform. Tok mye lavere dose enn forskrevet (6mg) men fikk fortsatt en kraftig hangover dagen etterpå. Sov derimot veldig tungt da så det funket jo til sitt forbruk. Men følte at alle musklene ble bedøvd også følte jeg også at svelget ble litt bedøvd kort tid etter inntak så det var veldig ubehagelig. Anonymkode: 26263...2d1 Ble du sånn i svelget selv om du blanda dråpene i drikke? Anonymkode: 43dfd...e01
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #17 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble du sånn i svelget selv om du blanda dråpene i drikke? Anonymkode: 43dfd...e01 Nei jeg tok dråpene rett i munnen fordi leste at de skulle i munnen. Men blander de ut med vann neste gang om jeg tørr å ta igjen 😅 Anonymkode: 26263...2d1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #18 Skrevet 1. november 2024 Dette fikk en bruker på jobb (hjemmetjenesten), og denne personen styrte sine egne medisiner, så vi visste ikke hva hun tok. Hun hadde fått dem for kraftig kløe og fått beskjed om å ta dem et par timer før leggetid, ikke noe mer enn det. Hun tok dem sammen med andre medisiner når hun spiste kvelds, satt og leste litt, men følte seg ør og ville legge seg. Hun gikk med rullator og hadde måttet henge over den for å ikke falle. Bena ville ikke samarbeide, og hun husket ikke at hun var kommet i seng. Jeg kom neste morgen og fant henne tissevåt og forvirret, 14 timer etter hun hadde tatt tabletten. Hun ble helt skremt og fortalte om den nye medisinen, jeg søkte den opp og så listen over bivirkninger. Kan ikke skjønne at legen skrev dette ut til en eldre, ustø dame som bor alene! Hun tok dem aldri igjen. Ikke en uskyldig allergitablett i det hele tatt. Anonymkode: d52a1...ca1
Ella-2 Skrevet 1. november 2024 #19 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 11.15): Jeg har aldri følt meg så zombie noensinne som da jeg brukte alimemazin. Forsøkte å dele kapselen og bare ta litt av pulveret (som ett annet kokainhue), men samme skjedde. Jeg sovner fortere og bedre enn på både imovane og quetiapin (ja, sammen), men den hangoveren og følelsen av å ha vært på grøftefylla i 14 dager er ikke verdt det. Jeg har fått apodorm, men har hørt noen som har fått søvnparalyse av det så har ikke turt å teste enda Anonymkode: 3e2cd...47a Hei! Den kapselen skal ikke deles. Hvis du skal ha mindre dose, må du bruke den medisinen som er i dråpeform
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #20 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette fikk en bruker på jobb (hjemmetjenesten), og denne personen styrte sine egne medisiner, så vi visste ikke hva hun tok. Hun hadde fått dem for kraftig kløe og fått beskjed om å ta dem et par timer før leggetid, ikke noe mer enn det. Hun tok dem sammen med andre medisiner når hun spiste kvelds, satt og leste litt, men følte seg ør og ville legge seg. Hun gikk med rullator og hadde måttet henge over den for å ikke falle. Bena ville ikke samarbeide, og hun husket ikke at hun var kommet i seng. Jeg kom neste morgen og fant henne tissevåt og forvirret, 14 timer etter hun hadde tatt tabletten. Hun ble helt skremt og fortalte om den nye medisinen, jeg søkte den opp og så listen over bivirkninger. Kan ikke skjønne at legen skrev dette ut til en eldre, ustø dame som bor alene! Hun tok dem aldri igjen. Ikke en uskyldig allergitablett i det hele tatt. Anonymkode: d52a1...ca1 Huff! Den skal vel brukes med forsiktighet på eldre ja… Men det står jo ikke noe om slike bivirknknher ellers, så vidt j kan se men😰 Anonymkode: 43dfd...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå