Gå til innhold

Krystaller, hvilken og hvorfor. Hva har du i lomma i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, litt kort før jeg spør om det jeg lurer på, jeg kjenner meg igjen i mange tråder her i dette underforumet. Jeg savner en tråd om krystaller. Om det er laget allerede, kan moderator evt. slå sammen disse? 

Jeg lurer rett og slett på hva du har av krystall med deg på din vei i dag. Og hvorfor akkurat den? 

Jeg refererer til steiner/krystaller om hverandre. Håper det er greit.

Slik startet dette for meg. Jeg ville ha en pyntegjenstand, men fikk tilsendt feil pakke. Jeg fikk mange store steiner som vare føltes Helt feil for meg. Så jeg gav bort til en venn av en venn. Klarte ikke ha dette i huset, følte jeg ikke håndterte dem og at gaven ikke var til meg. Så glemte jeg opplevelsen noen år, inntil …

Barna mine var med på lesekampanje på vårt lokale bibliotek. Når de nådde ett visst nivå, fikk de steiner som premie. Så vi samlet alle i en liten bolle i vinduskarmen. Vi ser de hver dag, men jeg bare rengjør de ukentlig, ikke noe mer. 
I dag ble jeg sittende å se på dem. De er små, og tenkte kanskje jeg skulle ha en i hånden, sjekke ut om jeg merket noe. Så jeg googlet med bilde av den som så best ut først. Men den var ikke for meg, jeg trengte ikke noe av de egenskapene som stod beskrevet. Så jeg tok en annen. Og den passet fint. Så jeg ble holdene på steinen i ett minutt. Hva skulle skje, liksom? Det er jo en død gjenstand. 

Så kjente jeg en hodepine spre seg. Og det var noe jeg ikke har kjent før, den kom tvert. Så jeg la fra meg steinen. Og skallen ble fin med en gang. Så tok jeg jo så klart steinen opp igjen, og tenkte det ikke var noe hibi-jibi-følelse, at det var noe annet. Men det gjentok seg. Nå stirret jeg bare på steinen, trygt tilbake i skålen med de andre steinene. 

Er det meningen at dette skal skje? Vet ikke helt hva som skjedde, men…hva har deres erfaring vært med steiner/krystaller? 

Anonymkode: 0f4ec...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på steiner og krystaller selv. Men har en far som har gått med en bergkrystall i kjede rundt halsen i over 30 år. Han sier at det gir ham energi. 

Dette er en sindig mann, som er ingeniør og kristen. 

Anonymkode: 01b00...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at steiner gir meg hodepine og jeg har en stor samling. Steiner skal gjerne renses og lades med ny energi. Jeg er ikke så flink til dette og egentlig ikke så veldig opptatt av hvilken sten gjør hva. Har mange ulike her hjemme. Store som små. Jeg pleide å sove med mine. Har også mye smykker med ulike stener og noen pleide jeg å ha inntil kroppen ved å legge de i bh.

Liker godt shiva lingam, blue lace, Rosenkvarts, bergkrystall, moonstone, diamanter, rubin, safir, fossiler, opal, smokey kvarts, perler, rodonit. Men har mange flere typer.

Anonymkode: 4c0ee...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...