Anglofil Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Jeg skal sende en sjekk til en som bor i utlandet, til en bestemt adresse. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Jeg har posten som min bank, skal jeg bare gå til postbanken og si at jeg vil sende en sjekk? Eller hvordan gjør jeg det? Mvh Yvonne
liv Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Det letteste er nok å få tak i kontonr. hans/hennes og overføre pengene via bank!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Det letteste er nok å få tak i kontonr. hans/hennes og overføre pengene via bank! ← Da må du i så fall også få med deg "ID-nummeret" til banken, hva heter det igjen, IBAN eller noe slikt?
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Å få utstedt sjekk i utenlandsk valuta koster deg 180 kroner i gebyr (DnB/Postbanken), så hvis du kan gjøre det på andre måter, er det lurt å forsøke dette først.
Anglofil Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2006 Okay, jeg tror jeg kommer bare til å veksle penger og sende pengene direkte i posten. Herregud for et styr. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Vær obs på at hvis det er UK du skal sende til, så forsvinner veldig mye i posten der borte! En halv million forsendinger, eller 26 millioner i året, forsvinner hvert år der. Så det KAN være verdt å ta seg bryet med en sjekk eller bankoverføring.
Anglofil Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2006 Skal sendes til USA. Men jeg trodde at uansett med sjekk, så må jeg sende med på posten, eller hvordan fungerer egentlig det? Fordi jeg får ikke personens kontonummer. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå