Gå til innhold

Dusjvaner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dusjer alltid på kveldene og da bruker jeg ca 5 -10 min.

Om morgenen er jeg så trøtt at jeg vil sove lengst mulig, så da gidder jeg ikke å dusje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten hårvask blir det vel 5-7 minutter (bruker scrubcream også....)

Med hårvask bruker jeg nok 15 minutter.

Med barbering av div. kroppsdeler og uten hårvask, tenker jeg vi sier 10-13 minutter.

Med hele hurven blir det nok et 20 minutter langt opphold på badet.

(er litt treig jeg serru :ler: )

Men, mye å gjøre og man må jo lide litt for skjønnheten :D

(hudpleie, make-up basis og sminke er i tillegg . . . . . . . .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg går inn badedøra til jeg går ut igjen tar det rundt 20 minutter med hårvask (tjukt vanskelig uregjelig hår som lever sitt eget liv når det blir vått- og stort sett ellers også), barbering innsåping, skylling og tørking.

Vasker håret annehver dag, hvis ikke blir det helt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen (med hårvask inkl. balsam, barbering) og bruker ca 15 min..

Har prøvd å dusje på kvelden, men foretrekker å starte dagen nydusjet og fresh.. :roll:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver morgen, og annehver dag vasker jeg håret (er litt for ofte for det tirrer eksemen min). Har jeg forsovet meg dusjer jeg alikevel, for jeg klarer ikke gå ut av døra uten å ha vasket meg litt. Når jeg vasker håret bruker jeg 15 min, hvis ikke bruker jeg ca 7-8 minutter. Sminke er jeg ikke så nøye på, men klæsjer som regel på litt mascara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Gå ut av døra uten å ha vasket meg litt, nei det gjør heller ikke jeg. Men går lett ut uten å ha dusja. Da tar jeg en vaskeklut i ansiktet, og vasker meg, så våkner jeg. Og når jeg skal ut for å gå på jobb/skole, så vasker jeg resten av meg med vaskekluten også, men når jeg skal ut av huset for å gå tur i en time sammen med sambo (slik jeg hadde for vane før jeg fikk jobb) da vasker jeg nok stort sett bare ansiktet, for jeg hopper i dusjen når jeg kommer hjem fra en slik tur.

Er ikke så flink til å dusje uten å vaske håret jeg, er jeg i dusjen, så vasker jeg det. Så da vasker jeg meg heller utenfor dusjen de dagene jeg ikke vil vaske håret, eventuelt når jeg vil dusje om ettermiddagen.

Funker fint for meg. Men dusj, det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser at det er mange som egentlig har nokså like dusjvaner. Jeg vasker håret om kvelden eller ettermiddagen siden det er langt og tørker seint. Vasker det annenhver dag. Hvis jeg har tid så tar jeg en dusj om morgenene også ...ca 5 minutter men så er det så vanskelig å slutte da....elsker å dusje ...og så har det plutselig gått 10 minutter *ler*.

Vanlig dusj med skrubbing, barbering og hårvask tar ca 25 minutter. med tørking og innsmøring av bodylotion så tar det ca 30 minutter.

Bruker shampo og balsam fra sheere blond (vet ikke om det er riktig skrevet), lactacyd, og skumsåpen fra dove ....den er bare herlig...helt kremet ......

Fikk lyst på en dusj jeg nå .... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stå i dusjen i evigheter.... Det er så deilig å vaske seg!! Vanligvis bruker jeg ca. 15 min. Har aldri god tid om morningen. Har jeg god tid kan jeg stå der til det er tomt for varmtvann :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg dusjer som regel om kvelden... siden jeg ofte trener litt på kvelden..

må dusje hver dag for å holde "fett-glansen" i håret i sjakk

har kort hår, så oftes bruker jeg ca 5 min i dusjen..

men med en gang jeg begynner med noe "ekstra" (eks. barbering osv) så blir jeg der i minst 15-20 min... og det gjor jeg jo ca en gang i uka.. ofte på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp tre kvarter før jeg må gå jeg, da har jeg ett godt kvarter til å stå i dusjen, ett kvarter på å sulle rundt å finne ut hva jeg vil ha på meg, samt fem min på koslig vekking av kjærsten, så har jeg det siste kvarteret på sminke og hår og sjekk av veske at alt nødvendig er med. og alt ubrukelig er kastet.

klarer ikke en jobb-morgen uten dusjen min, om jeg så dusjet som det siste jeg gjorde på kvelde, må jeg allikevel stikke hode under dusjen på morgenen. Blir liksom ikke våken uten dusjstrålen i ansiktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...