Gå til innhold

TV2’s «Under Guds øyne».

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanker?

Nettopp begynt å se den.

Det slår meg hvor like alle kristne sekter er.

Selv om det er ulikheter, har de samme kontrollmekanismer og storhetstanker om at de har sannheten.

Skummelt!

Anonymkode: e9a23...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er en troende og tilhører et trossamfunn så vil du pr definisjon være enn hykler hvis du ikke mener du besitter "sannheten". JV går til og med så langt at de sier internt til hverandre at de "er i Sannheten" med stor S :o 

Dette sammen med at det er registrert over 33000 forskjellige kristne trosretninger alene i verden burde få enhver til å gå litt i seg selv...

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 10.00):

Tanker?

Nettopp begynt å se den.

Det slår meg hvor like alle kristne sekter er.

Selv om det er ulikheter, har de samme kontrollmekanismer og storhetstanker om at de har sannheten.

Skummelt!

Anonymkode: e9a23...d8e

Jeg synes det minner veldig om knutby. Detaljstyring av ett par mektige ledere som er nærme Gud. Synes det verste er hvordan familier blir splittet, og hun som måtte la babyen gråte flere timer alene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menigheten sannhetens ord bibelsenter ødela tanta mi og onkelen min! Onkelen mim døde i 2003 av en fall ulykke, og så mente sannhetens ord bibelsenter at Gud tok hevn fordi de forlot Menigheten, det gjorde han ikke, og det var en ulykke! Så jeg håpet at sannhetens ord bibelsenter blir nedlagt en gang for alle! 

Anonymkode: c38c0...dc4

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...