Gå til innhold

Kulinarisk veggmontert ventilator fra Ikea, please hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har denne veggmonterte ventilator fra Ikea og jeg hater den! Den bråker utrolig mye når den er i bruk og suger all varme fra huset. Disse to filtrene er noe dritt! De blir fort flekkete/skitne med en gang jeg feks koker noe, det blir skitent etter dampen. De er også noe dritt å vaske, har prøvd alt, oppvaskmaskin (da blir de flekkete og svarte), alle slags vaskemidler. Når jeg først har vasket dem og satt de på plass så fort jeg lager noe mat så ser det ut som om de ikke har vært vasket på lenge. 😕 

Også når jeg skal vaske selve ventilator under så må jeg liksom stå på skrå, og ryggen blir tullete. Jeg hater denne vifta rett og slett så mye at jeg nesten spyr!

Har lyst å kjøpe ny, en helt annen men mannen er ikke med på den. Det er hvite fliser på veggen hvor ventilator står og de går helt opp til taket. Mannen sier at da må vi ha flislegger og det blir ikke pent. 
Men, jeg hater denne ventilator og orker ikke den mer.

Er det noen som har en slik en og kan komme med tips? 

Er det virkelig umulig å sette opp ny slik at det blir pent?

https://www.ikea.com/no/no/p/kulinarisk-veggmontert-ventilator-rustfritt-stal-glass-30383144/

Anonymkode: 44cf9...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

har du forsøkt dra over den med litt olje etter vask? 

Anonymkode: a97ed...8da

Olje? Blir ikke det enda mer fettete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ganske vanlig form, så det er da bare å dra til andre leverandører og se etter ventilator med samme form eller litt bredere hals. Da er iallfall flisene ikke noe problem, og å bytte en ventilator er ikke en stor sak.

Anonymkode: dc8e8...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill å se om denne passer, den kan bidra til redusert støy, suger til seg fett og passer mange modeller

https://www.clasohlson.com/no/Fettfilter-til-kjokkenvifter,-universalfilter/p/36-7955

Jeg har ett dyrt merke og den høres ut som ett jagerfly med etterbrennere, men den gjør jobben virkelig bra så jeg er enig med mannen din der. De fleste vil også være akkurat like ille for ryggen din

Anonymkode: 04750...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver du "please help" når du åpenbart er i stand til å skrive på norsk? Føler du deg kulere når du slenger inn litt engelsk?

Anonymkode: a51f3...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo en ganske vanlig form, så det er da bare å dra til andre leverandører og se etter ventilator med samme form eller litt bredere hals. Da er iallfall flisene ikke noe problem, og å bytte en ventilator er ikke en stor sak.

Anonymkode: dc8e8...1a6

Jeg tenkte på en slik, lettere å vaske og slipper å bøye meg på skrå. Altså ikke akuratt denne men bare for å vise hva jeg tenker på.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bestill å se om denne passer, den kan bidra til redusert støy, suger til seg fett og passer mange modeller

https://www.clasohlson.com/no/Fettfilter-til-kjokkenvifter,-universalfilter/p/36-7955

Jeg har ett dyrt merke og den høres ut som ett jagerfly med etterbrennere, men den gjør jobben virkelig bra så jeg er enig med mannen din der. De fleste vil også være akkurat like ille for ryggen din

Anonymkode: 04750...a3c

Men denne gjør ikke det, den bråker men matlukt forblir, skal den ha full effekt så må den stå på fullest styrke og da er den så bråkete at det er forstyrrende og huset blir iskaldt på null komma niks.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor skriver du "please help" når du åpenbart er i stand til å skrive på norsk? Føler du deg kulere når du slenger inn litt engelsk?

Føler du deg bedre når du får sagt ditt som ikke gir meg noe som helst svar på det jeg lurer på? 🤔 Jah..

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🙄

Anonymkode: 7e729...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...