Gå til innhold

Hvor mange doktorgrader har du...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GMT800 skrev (5 timer siden):

Ingen. Men har tre bachelor og to master. Det tenker jeg holder. Har for bredt interessefelt til å fordype meg så smalt som man må for en PhD.

Det er gjerne det man tror i starten, fram til man har lært nok underveis i stipendiatløpet til at man klarer å ta steget tilbake og ser hvor bredt det var likevel, det man har skrevet om. 
Jeg har én doktorgrad, i medisin. Kommer nok ikke til å bli noen flere. 🤣 

Anonymkode: 035b5...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 9.08):

Ingen, bortkastet tid. Samme som med master; bare tull.

Anonymkode: 923e6...e24

Det er vel en del profesjoner det er umulig å utøve uten en master. 

Anonymkode: a6745...e70

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 11.00):

Men hva skal en med flere enn èn doktorgrad? Det er jo en forskerutdannelse hvor en kan nerde langt inn i evigheten hvis en har rett oppgave. Men så kan en jo heller bruke forskerferdighetene på å skrive artikler i stedet for flere grader. Eller har jeg misforstått?

Har ikke doktorgrad selv, men har mange rundt meg

Anonymkode: a3ca1...ed8

Jeg har en supernerdete svigerfar. Han har én doktorgrad, og det er nettopp fordi det holder. Er man smart så går man deretter over til noe der man tjener penger. Doktorgrad kreves i visse stillinger, så med mindre man har totalt endret hva man er interessert i, og trenger en ANNEN doktorgrad, eller rett og slett har veldig snevre interesser og vil heller sitte og jobbe med en doktorgrad fremfor alt annet, så ser ikke jeg noe poeng i det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...