Gå til innhold

Slutt å gi det lille ekstra, eller å gi jobb GRATIS overtid. Du ødelegger arbeidslivet for deg selv og andre..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har samme tankegang som back to the future, når kommer det svevende biler? De hadde en tanke om det og for 40 år siden. 

Anonymkode: 8ec33...55a

Svevende biler finns jo allerede ( f.eks Xpeng Aeroht) men er alt for energikrevende å sloss mot tyngdekraften.. så biler blir på bakken til vi klarer å manipulere den.

Humanoide roboter finnes nå de og...og er allerede i bruk i produksjonshallen ( f.eks Xiaomis CyberOne) Og her stopper ikke tyngekraften utviklingen..

Sannheten er at vi er midt i det største teknologiskiftet i historien og folk flest aner ingenting om det.🙈🤭.

Mellom nå og når rakettene går i luften nyttårsaften 2029 kommer verden til å endres på en måte som får den industrielle revolusjonen til å ligne oppfinnelsen av heklenåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tått skrev (18 minutter siden):

Svevende biler finns jo allerede ( f.eks Xpeng Aeroht) men er alt for energikrevende å sloss mot tyngdekraften.. så biler blir på bakken til vi klarer å manipulere den.

Humanoide roboter finnes nå de og...og er allerede i bruk i produksjonshallen ( f.eks Xiaomis CyberOne) Og her stopper ikke tyngekraften utviklingen..

Sannheten er at vi er midt i det største teknologiskiftet i historien og folk flest aner ingenting om det.🙈🤭.

Mellom nå og når rakettene går i luften nyttårsaften 2029 kommer verden til å endres på en måte som får den industrielle revolusjonen til å ligne oppfinnelsen av heklenåla.

Så teknologiens første tanke er å erstatte renholdere? Ville det ikke gitt mer mening å erstatte flere kontorrotter? Arbeidet deres på pc vil jo være lettere å bytte ut enn all verdens renholdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så teknologiens første tanke er å erstatte renholdere? Ville det ikke gitt mer mening å erstatte flere kontorrotter? Arbeidet deres på pc vil jo være lettere å bytte ut enn all verdens renholdere. 

Kontorrottene er også på vei ut og bankansatte f.eks er jo i stor grad allerede erstattet av roboter. Alle bransjer vil påvirkes av A.I. og robotisering..absolutt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (26 minutter siden):

Kontorrottene er også på vei ut og bankansatte f.eks er jo i stor grad allerede erstattet av roboter. Alle bransjer vil påvirkes av A.I. og robotisering..absolutt alle.

Fint at du har din tro altså, men dette tror jeg veldig lite på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (2 timer siden):

Herlig da, ingen skal jobbe. Hva skal vi mennesker når roboten tar over jorda? Dør vi? Sulter vi? Får alle trygd? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (11 timer siden):

Herlig da, ingen skal jobbe. Hva skal vi mennesker når roboten tar over jorda? Dør vi? Sulter vi? Får alle trygd? 

Nesten ingen skal jobbe med det vi gjør i dag.

Nei hva gjør vi? Jeg ser bare hva som skjer.. jeg ser ikke løsningen på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 9.08):

254kr timen er altfor dårlig. Du skal ha en lønn på minst 550kr i året tenker jeg. Renhold er hardt arbeid, men veldig samfunnsnyttig.

Tenk på alle tullejobbene i samfunnet med høy lønn, som vi ikke trenger.

Anonymkode: bd193...f9c

Signerer denne. Renhold er et svært tungt og særdeles samfunnsnyttig yrke. Det er stor skam at de tjener en brøkdel av rumpesitterne med fleksibelt hjemmekontor som koser seg med å selge produkter ingen trenger og som tjener penger for et par styrtrike investorer.

Anonymkode: c70f4...59a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Signerer denne. Renhold er et svært tungt og særdeles samfunnsnyttig yrke. Det er stor skam at de tjener en brøkdel av rumpesitterne med fleksibelt hjemmekontor som koser seg med å selge produkter ingen trenger og som tjener penger for et par styrtrike investorer.

Anonymkode: c70f4...59a

Derfor man må starte med streiker i viktige yrker. Ikke gi seg, ikke godta tvingen lønnsnemnd! Kjempe!!

Anonymkode: bd193...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (5 timer siden):

Nesten ingen skal jobbe med det vi gjør i dag.

Nei hva gjør vi? Jeg ser bare hva som skjer.. jeg ser ikke løsningen på alt.

Men du skjønner selv at dette er en våt drøm de som driver million firmaer har og vil bli enda rikere? I praksis så vil ikke dette virke for samfunnet vil kollapse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (1 time siden):

Men du skjønner selv at dette er en våt drøm de som driver million firmaer har og vil bli enda rikere? I praksis så vil ikke dette virke for samfunnet vil kollapse. 

Tviler på at bedrifteieres våte drøm er å ikke ha kunder jeg da. Vi har endel spørsmål vi må finne svar på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 time siden):

Tviler på at bedrifteieres våte drøm er å ikke ha kunder jeg da. Vi har endel spørsmål vi må finne svar på ja.

Og uten lønn, ingen kunder. Vi trenger ikke å ta i mot all teknologi. Og det er litt sci fi å tro at roboter vil ta over verden. Utslette oss selv er en dum ting

Endret av Forvirret23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...