AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Hei, jeg skal til legetime hos en spesialist som jeg har bestilt privat. Det jeg lurer på er om det er automatikk i at disse opplysningene sendes til fastlegen? Har ikke noe større ønske om at hen vet hva det gjelder med mindre det viser seg å være noe man må ta tak i, er det noen som vet dette? Anonymkode: e60f0...afd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, jeg skal til legetime hos en spesialist som jeg har bestilt privat. Det jeg lurer på er om det er automatikk i at disse opplysningene sendes til fastlegen? Har ikke noe større ønske om at hen vet hva det gjelder med mindre det viser seg å være noe man må ta tak i, er det noen som vet dette? Anonymkode: e60f0...afd Jeg hadde en time på aleris på eget initiativ og da tror jeg at jeg måtte spesifikt be om at det ble sendt opplysninger til fastlegen Vet ikke generelle regler på dette Anonymkode: 013dd...12e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Skrevet 28. oktober 2024 Ok, jeg kan jo ringe og spørre også Anonymkode: e60f0...afd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg ble operert på Aleris og opplysningene ble sendt til fastlege. Tror det er fordi fastlegen henviste meg til spesialist, og da er det vel automatikk i at svaret sendes tilbake. Anonymkode: ffccb...b50
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Skrevet 28. oktober 2024 Ikke vanligvis, nei. Annerledes dersom fastlege har henvist. Anonymkode: 26a51...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg skal til legetime hos en spesialist som jeg har bestilt privat. Det jeg lurer på er om det er automatikk i at disse opplysningene sendes til fastlegen? Har ikke noe større ønske om at hen vet hva det gjelder med mindre det viser seg å være noe man må ta tak i, er det noen som vet dette? Anonymkode: e60f0...afd Hvordan kan noen svare deg på dette, tenker du? Du spør spesialisten om han sender epikrise eller ikke. Så enkelt løser du spørsmålet ditt. Å sende epikrise er en innarbeidet «rutine» men å gjøre det er etter lovverket brudd på helsepersonells taushetsplikt. Anonymkode: fd144...0aa
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Skrevet 28. oktober 2024 Det kan du selv bestemme, du kan si at du ikke vil at fastlegen skal få opplysninger. Det er helt opp til deg. Anonymkode: f32f8...7da
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Skrevet 28. oktober 2024 Det sendes ikke automatisk til fastlege når fastlege ikke har henvist (altså at man selv har bestilt time), så man må be sekeretær ved privat klinikk sende epikrise til fastlege. Anonymkode: 165db...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå