Gå til innhold

Det å skille sex fra forelskelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at jeg klarer å skille de to. Jeg har følt på lyst når jeg er forelsket og lyst når jeg ikke er forelsket. Klarer dere å skille sex og forelskelse? 

Anonymkode: e9d40...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener at jeg klarer å skille de to. Jeg har følt på lyst når jeg er forelsket og lyst når jeg ikke er forelsket. Klarer dere å skille sex og forelskelse? 

Det er fordi det er forskjell på typer og grader av følelse og sexlyst.. Så det finnes en rekke kombinasjoner..

Personlig: Jeg har høy sexlyst og jeg har høy appetitt på sex.. Og jeg har alltid omsorg og følelser for en kvinne, uten den lille følelsen har jeg aldri hoppet til køys.. Så jeg trenger heller ikke å være forelsket, for å yte sex med høyt begjær. Så jeg har det veldig enkelt, når noen spør meg om sex.. Jeg er kanskje mere der, at jeg har så stor glede av å høre på kvinnens nytelse🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at jeg klarer å skille forelskelse og lysten på ja. Jeg har følt lyst uten å være forelsket flere ganger. Har derimot aldri vært forelsket uten å føle lyst. 

Jeg tror nok det å føle lyst trigget forelskelse, men det var absolutt ingen garanti for forelskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lei tendens til å bli blindt forelsket av god sex. Forholdet varer da 6-12 måneder og blir gjerne litt stormfullt fordi mannen ikke lever opp til mine forventninger på andre arenaer. 

Jeg har prøvd fornuftig dating, men sexen har som oftest blitt en skuffelse og man har da investert masse tid i å bli godt kjent (føles skuffende og meningsløst). 

Jeg er nå singel og aner ikke hvordan jeg skal få et funksjonelt forhold. 

Anonymkode: da533...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli tent på noen jeg møter eller en situasjon. Jeg har bare ikke særlig motivasjon til å gjøre noe med det. Pluss er uansett sjeldent ssingel . Har kun hatt 1 ons i mitt liv.

Tenner mest på å være i forhold. Ifølge min ene eks er jeg god på å "være i forhold" fra første stund, jeg kan forelske meg fort og få den andre med på det. 

Anonymkode: 15d70...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være i et forhold for å føle meg trygg nok til å kunne ha sex. Er bare slik jeg er. Klarer ikke å utfolde meg seksuelt om jeg ikke er trygg på han. Da låser kroppen min seg rett og slett. 

Så god kommunikasjon er veldig viktig for meg ❣️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan jeg.

Har i dag et fantastisk sexliv, men er også singel ✌️ Strålende fornøyd med begge deler. 

Anonymkode: b077e...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke jeg kan det

.jeg har aldri hatt lyst på sex med noen jeg ikke har vært forelsket i. Det behøver kanskje ikke å være den evige store forelskelsen men det har alltid vært med menn jeg har kjent masse bobler i magen av over lang tid. Ikke alt ledet til langvarige forhold - men for meg har det alltid vært intensjonen at jeg tester ut om jeg skal inn i et forhold med personen. Ikke bare vis sex selvsagt, men som en del av pakken. Har hatt ons en gang med en jeg så vidt var betatt av og kjente veldig lite. Det var totalt meningsløst. 

Sex med noen jeg ikke kjenner en slik boblende tiltrekning til er ikke mulig. Jeg har gjort tankeeksperiment på det mange ganger og aldri møtt en jeg tenkte jeg kunne hatt sex med. 

Skal bli singel snart. Gruer meg mye til det. 

Anonymkode: ba950...e41

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være forelsket for å ha sex men må være tiltrukket av personen. 

Anonymkode: aeb01...d50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke det. Må ha følelser for en person og en god mental forbindelse for å ha lyst på sex. ONS er helt uinteressant, samme med FF. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Trenger ikke være forelsket for å ha sex men må være tiltrukket av personen. 

Anonymkode: aeb01...d50

Må menn være tiltrukket personen? 

Anonymkode: b6a5a...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Må menn være tiltrukket personen? 

Ja.

Jeg hadde jo selvfølgelig aldri hatt sex med en jeg ikke var tiltrukket av. Tror neppe jeg hadde klart det rent fysisk heller.

Anonymkode: 28e63...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja.

Jeg hadde jo selvfølgelig aldri hatt sex med en jeg ikke var tiltrukket av. Tror neppe jeg hadde klart det rent fysisk heller.

Anonymkode: 28e63...75b

Ok, man hører jo bare at menn kan knulle hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, man hører jo bare at menn kan knulle hva som helst. 

Jeg tror mange, både kvinner og menn, kan ha sex med noen fordi de er tiltrukket av situasjonen mer enn av personen. Jeg tror ikke dette er et kjønnsspørsmål. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 timer siden):

Jeg tror mange, både kvinner og menn, kan ha sex med noen fordi de er tiltrukket av situasjonen mer enn av personen. Jeg tror ikke dette er et kjønnsspørsmål. 

Jeg tror dette er riktig.
Men jeg tror også at det er mer vanlig at en dame trenger å ha «riktige» følelser for den hun har sex med enn at en mann trenger det. 

Jeg hadde en diskusjon med min søster om dette for mange år siden. Hun mente at en dame godt kan finne seg en mann ute på byen en kveld for å ha sex, like mye som en mann kan finne ei dame. 

Etterhvert som vi diskuterte kom det fram at «å finne seg en mann» i hennes verden betydde å at det måtte være en mann som hun likte utseende på, som hadde riktig personlighet og gjerne hadde denne X-faktoren. 
Og her kom vi fram til forskjellen (på oss i hvertfall) Mange menn (inkludert meg selv på den tida) trengte ingen ting av dette bare for å ha sex. Hvis det ikke ble førstevalget så gikk jeg lett videre til neste og endte kanskje opp med tiende-valget.

Mens min søster - som også var klar for «tilfeldig sex» - hadde stoppet hvis det ikke ble noe med kveldens «utvalgte». 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er umulig for meg å gjøre. Har hatt sex uten å ha følelser en gang, men som et resultat av at jeg hadde sex endte jeg opp med å få følelser nesten umiddelbart likevel, men dette ble feil siden jeg fortsatt hadde følelser for eksen. Kommer nok aldri til å ha et one-night stand igjen resten av livet mitt, med mindre jeg er full og går på en smell.
Antageligvis hadde det blitt lettere for meg å skille mellom følelser og sex om jeg hadde aktivt valgt å ligge rundt, ettersom jeg kan se for meg at jeg hadde blitt desensibilisert fra sex og følelsene som kommer med det. Dette er derimot ikke noe jeg ønsker.

Anonymkode: 104d8...4c4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 0.34):

Jeg kan ha sex uten å være forelsket men deilig å kose og gi hverandre 1 time eller 2 sammen naken med kos og sex.  Men er jeg forelsker så vil jeg ha sex så da er det ikke lett å skille.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt du er ute etter, men for meg er det en tett forbindelse mellom det å ha sex med noen og å være romantisk engasjert i dem. Jeg klarer ikke å opprettholde en par-relasjon hvis hun ikke klarer å tenne på meg.

Anonymkode: 069a4...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg misforstår spørsmålet ditt.
Vi vet at en forelskelse vare alt fra noen måneder til max 1-2 år.  Etter dette endres følelsene for den andre- Jeg er for eksempel fremdeles både veldig glad i mannen min, jeg elsker han og han tenner meg, men er er ikke lenger forelsket . Det samme ville antakelig han sakt om meg. 
Seksuell tiltrekning og tenning fortsetter jo etter at den heftige forelskelsen er over…. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...