AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Har en på 10 med misstenkt adhd. Han er vimsete, mye ticks, lager lyd hele tiden og er meget snakkesalig. Samtidig er han ofte trøtt og sliten og har mørke ringer under øynene(sover nok). Spesielt etter skolen men også i helger. Hodet er på høygir men kroppen er sliten. Flere som har adhd barn som er slik? Anonymkode: cf69c...924
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Har ikke barn med adhd, men har selv ADHD som først ble oppdaget i voksen alder. Jeg var mye sliten, men hadde ikke mørke ringer rundt øynene. Mørke ringer kan være et tegn på vitaminmangel, siden han sover nok. Det kan også være tegn på andre ting, og det kan også være at han ikke kommer i dyp nok søvn selv om han sover nok mtp antall timer. Anbefaler utredning med blodprøver, og selvsagt også få henvisning til ADHD utredning. Anonymkode: 4caa5...cde
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har ikke barn med adhd, men har selv ADHD som først ble oppdaget i voksen alder. Jeg var mye sliten, men hadde ikke mørke ringer rundt øynene. Mørke ringer kan være et tegn på vitaminmangel, siden han sover nok. Det kan også være tegn på andre ting, og det kan også være at han ikke kommer i dyp nok søvn selv om han sover nok mtp antall timer. Anbefaler utredning med blodprøver, og selvsagt også få henvisning til ADHD utredning. Anonymkode: 4caa5...cde Blodprøver er tatt og alt er der det skal være Anonymkode: cf69c...924
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blodprøver er tatt og alt er der det skal være Anonymkode: cf69c...924 Sjekk om det nivåene ligger i øvre eller nedre del av referanseverdi. Det kan selvfølgelig også være at han ikke får dyp nok søvn. Hvordan er kostholdet hans? Jeg spiste veldig feil og brukte mat (ubevisst) som dopamin. Dvs mye godteri, raske karbohydrater, etc. Anonymkode: 4caa5...cde
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sjekk om det nivåene ligger i øvre eller nedre del av referanseverdi. Det kan selvfølgelig også være at han ikke får dyp nok søvn. Hvordan er kostholdet hans? Jeg spiste veldig feil og brukte mat (ubevisst) som dopamin. Dvs mye godteri, raske karbohydrater, etc. Anonymkode: 4caa5...cde Han har bra kosthold i ukedagene. Helgene er det værre med. Men ikke noe annerledes enn andre på hans alder Anonymkode: cf69c...924
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Skrevet 27. oktober 2024 Jeg har jente… som ble mørk under øynene av lite søvn. Vi gir henne melatonin nå… da får hun langt mer søvn. Anonymkode: c2cff...6be
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Skrevet 27. oktober 2024 Min 11- åring er også mye sliten, spesielt etter skolen. Og kan "faller litt sammen" når han har fått litt ro i kroppen. Anonymkode: 26b3b...61b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Skrevet 27. oktober 2024 Du nevner tics. Jeg har 2 gutter med tourettes syndrom. Og ticsene tapper utrolig mye energi. Mine er helt utslitte etter en dag på skolen og bruker resten av dagen på å hente seg inn. Vi kan ikke la de ha fritidsaktiviteter osv. da det hadde blitt alt for mye for de. Anonymkode: 36d27...d51
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #9 Skrevet 27. oktober 2024 Ja, det er vanlig. Det er krevende og slitsomt å ha adhd. Anonymkode: 1b2ce...177
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du nevner tics. Jeg har 2 gutter med tourettes syndrom. Og ticsene tapper utrolig mye energi. Mine er helt utslitte etter en dag på skolen og bruker resten av dagen på å hente seg inn. Vi kan ikke la de ha fritidsaktiviteter osv. da det hadde blitt alt for mye for de. Anonymkode: 36d27...d51 Det er mye lyder, så mistenker en form for tics..TS Anonymkode: cf69c...924
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #11 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mye lyder, så mistenker en form for tics..TS Anonymkode: cf69c...924 Sønnen til en bekjent har både ADHD og tourettes. Tics kan man også få av ADHD alene, men kanskje greit å utrede det for å være sikker, og slik at behandlingen blir riktig. Anonymkode: 4caa5...cde
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Skrevet 28. oktober 2024 Jenter med adhd kan også bli slitne og trøtte. Bare til opplysning. Anonymkode: 8859c...3ec
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #13 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jenter med adhd kan også bli slitne og trøtte. Bare til opplysning. Anonymkode: 8859c...3ec Ja.Jeg skrev spesifikt gutt fordi det er det jeg har;) Anonymkode: cf69c...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå