Gå til innhold

Ytring for verdifulle (som ikke er meg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å ytre meg før, men ikke opplevd å få respons eller publisert innlegg. Siden det er så viktig og personlig for meg, er det ikke lett å ikke ta det personlig. Jeg er vant til at mine problemer bagatelliseres og følelser delegitimeres, og jeg er helt utslitt. Det kommer stadige hint om at jeg er en parasitt, og det å ikke få ytre seg virker som et bevis på at det jeg føler stemmer: at jeg ikke fortjener noe. Jeg ser andre få ytre seg, rope hvis de er misfornøyde eller blir dårlig behandlet. Men jeg får ikke. Er det fordi jeg er verdiløs som meg? Jeg har en psykolog å lufte ut ting til, men jeg føler ikke at det hjelper når jeg må late som ingenting etterpå. Jeg vil bare skrike.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det du ikke får ytre deg? I sosiale situasjoner?

Anonymkode: 1b1fc...32b

Skrevet

Det var litt vanskelig å få tak i hva du mener, kan du utdype litt?

Hvor er det du ikke får respons, og publisert innlegg?

Anonymkode: 4fdef...18d

Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt hva du mener. Alle mennesker har lik verdi. Uansett er det ikke verdien til et menneske som avgjør om det får ytre seg eller ikke. Du ytrer deg jo akkurat nå?

Hvis du ønsker å bli publisert av andre så må det være godt skrevet, forståelig og relevant for andre på en eller annen måte. Hvis det er sosiale medier så er det ofte algoritmen som bestemmer. Ingen kan kreve å få respons og respons er ikke noen målestokk på en persons verdi.

Så fint at du har en psykolog du kan snakke med. Hvorfor må du late som ingenting etterpå?

Anonymkode: 5be9f...a69

Skrevet

Jeg skriver faktisk ganske bra når jeg er fattet. Det er relevant, men jeg er enkeltperson uten betydning.

Anonymkode: 53cc8...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...