AnonymBruker Skrevet 5. november #21 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 1.26): Kanskje litt irrelevant og pirkete, men ikke påstå at LSD, sopp, eller cannabis kan regnes som hard rus eller spesielt skadelig så lenge man er ansvarlig. Minimalt skadepotensiale. Før noen sier seg uenige, les dere opp. Med tanke på historikken hans og de andre rusmidlene du nevnte derimot, løp, og kom deg langt vekk fra han. Han kan umulig være noen du kan få en bra fremtid med. Anonymkode: 5f57f...69f Les dere opp.. på hva? Reddit? Andre lumske «forskningssider» fra utlandet uten kildekritikk og underlagt noe kontroll? Dette er ulovlige stoffer i Norge - av en grunn. At de som ruser seg leser ting for å underbygge sin egen tro om at det er ufarlig, det får de bare gjøre. fakta er likevel at det er helseskadelig og risiko for psykose på akkurat det du skriver om her er STOR. Anonymkode: d36a8...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #22 Del Skrevet 5. november Lite som støtter den siste påstanden din. Sammenlignet med alkohol er rusmidlene jeg listet opp langt mindre helseskadelig for kroppen, både akutt og langvarig. Selvom risikoen for psykose øker noe ved cannabisbruk går dette hovedsakelig utover de som allerede er utsatt for å utvikle psykose, og frekvens av bruken har mye relevans. Ufarlige er de selvfølgelig ikke, og påstandene mine innebærer selvfølgelig at man har ansvarlig bruk med tanke på mengde, frekvens, testing og alt annet. Anonymkode: 5f57f...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #23 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Lite som støtter den siste påstanden din. Sammenlignet med alkohol er rusmidlene jeg listet opp langt mindre helseskadelig for kroppen, både akutt og langvarig. Selvom risikoen for psykose øker noe ved cannabisbruk går dette hovedsakelig utover de som allerede er utsatt for å utvikle psykose, og frekvens av bruken har mye relevans. Ufarlige er de selvfølgelig ikke, og påstandene mine innebærer selvfølgelig at man har ansvarlig bruk med tanke på mengde, frekvens, testing og alt annet. Anonymkode: 5f57f...69f Jeg tenker at det du sier er lite relevant. Du er nok en som bruker og som nekter å innse farene med det, og prøver å normalisere det. Jeg ser dette hver dag i jobben, dette er IKKE ufarlig, og ikke «kun de som er predisponerte for psykose» Anonymkode: d36a8...122 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #24 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det du sier er lite relevant. Du er nok en som bruker og som nekter å innse farene med det, og prøver å normalisere det. Jeg ser dette hver dag i jobben, dette er IKKE ufarlig, og ikke «kun de som er predisponerte for psykose» Anonymkode: d36a8...122 Har tatt LSD 4 ganger i livet mitt, sopp har jeg aldri prøvd og cannabis har jeg ikke røyket siden 2021 da jeg ble ansatt i forsvaret. Det eneste rusmidlet jeg har hatt problemer med var ironisk nok alkohol, og jeg grenset til å være alkoholiker. Hvordan du kan mene at skadepotensialet til rusmidler ikke burde relevans for forbud sliter jeg med å forstå. Er forsåvidt enig i at å legalisere alt er en dårlig idé, spesielt med tanke på at unge er uansvarlige med rus uansett. Er derimot for avkriminalisering når det gjelder besittelse av mindre mengder. Anonymkode: 5f57f...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå