Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Jeg har en bestemor som snart fyller år. Sist jeg snakket med henne fortalte hun hvor kaldt det var i huset. Tenkte jeg skulle kjøpe et varmt plagg til henne slik at hun kan holde varmen resten av vinteren. Dette kan gjerne være et undertøy lignende greie. Hva liker eldre å bekle seg i? Noen som vet hva moten er? Hva bekler dine besteforeldre seg med om de fryser? Jeg er ikke så flink å strikke, så det blir nok ingen kofte fra meg
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Min farmor bruker en fleecejakke inne, s'rlig om morgenen før ovnen er ordentlig varm. Og tøfler, fånne gammeldagse "sametøfler"
Gjest Donna Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Jeg kjøpte et deilig sjal til min bestemor - eller du kan hekle et selv?
Impala Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Vi kjøpte en sånn t-skjorte lignende ulltrøye til mannens farmor for ett par år siden, og det falt veldig godt i smak.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Sjal er en slager her i gården til frosne, eldre damer! Og ullundertøy! Det finnes jo faktisk ullundertøy som er fint, med litt blonder rundt kanten. Tøflene er hele og fine? Noen eldre har en tendens til å taffe rundt i utslitte tøfler med nedklemt hælkappe. Nye, stødige tøfler kan kanskje være noe? Rohde (?) her kjempefine tøfler, solide og gode og i fine farger...... Småplagg som varmer godt er også pulsvarmere. Og det er en smal sak å strikke/hekle.Pluss at det finnes så mange fine å få kjøpt, sjekk Husfliden og garnbutikker.
Gjest Elfrida Skrevet 27. februar 2006 #6 Skrevet 27. februar 2006 Det fins også noen elektriske små matter til å ha på gulvet man kan ha føttene på ved godstolen. Litt enklere enn sånne elektriske fotvarmere man stikker bena oppi, og veldig lunt og godt å ha føttene på. Det er jo ikke noe plagg, men jeg nevner det, for jeg syns det var utrolig godt og varmende når jeg prøvde det hjemme hos noen som hadde det.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Tusen takk for så mange fine forslag! Jeg tar gjerne imot flere
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Jeg kjøpte et ullpledd til bestemor, det falt i god smak Ellers så bruker hvertfall min bestemor ulltrøye hver dag. Fra janus og Ulvang tror jeg. Finnes utrolig mye forskjellig der, så sant det ikke klør er det godt. Norheim har kjempe deilig ulltrøyer, som er billige, og som ikke krymper, kjøpt min stillongs derfra på g-sport Åsså sånne håndleddsvarmere. Det sitter bestemor med, de er deilige og varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå