Gå til innhold

Dere helt i slutten av 30-årene, hvor lang tid før gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i slutten av 30-årene, nærme 40 årene, h or lang tid tok det før dere ble gravid i denne alderen?

Jeg er 38 år, er det noe håp for meg å bli gravid innen et års tid?

Anonymkode: a177a...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke , men jeg ble gravid tre uker etter jeg tok ut hormonspiralen som jeg hadde hatt  i noen år. 
Da var jeg nærmere 38 

Anonymkode: 0f713...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venninner som ble gravid på første forsøk uten prevensjon 42 år gammel. Og de som ble påvist infertile etter to års prøving. Samt de som var 28, og alt var dødt hos mannen. 

Hvor langt er et tau? 

Anonymkode: 6331a...116

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro.. men min anbefaling er å ha et naturlig og sunt sexliv med sex hver uke der han kommer inni deg. Ikke begynne med sånn her avlshingst regime. Jeg har ikke møtt en eneste mann som synes den greia er ok, og til mer man stresser rundt det så virker det som om det tar lengre tid.

Jeg har ikke tall på hvor mange som harvsagt at da de sluttet å prøve, da satt spiren...

Evt ta en utredning privat. Gjør mannen først. Raskere og billigere, feiler det han noe så begynner dere der og det blir inngangsporten..

Anonymkode: 9d3f1...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet å prøve da jeg var 39. Ivf fra 40-42 hvor barn 1 ble født. Ivf igjen da jeg var 43, og siste barn født da jeg var 44. Vi hadde mange Ivf-forsøk før vi lykkes, det var ingenting feil med noen av oss, men pga alder er det få gode egg igjen når man bikker 40 hvis man er på gjennomsnittet i fertilitet. 

Anonymkode: 2bc88...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dere som er i slutten av 30-årene, nærme 40 årene, h or lang tid tok det før dere ble gravid i denne alderen?

Jeg er 38 år, er det noe håp for meg å bli gravid innen et års tid?

Anonymkode: a177a...e02

35: 8-9 mnd

36: 3 mnd, mistet i 2 trimester

37: 1 mnd. 

Jeg brukte eggløsningstester i de to siste rundene. Tror det hjalp.

Anonymkode: 9ee26...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet prøving da jeg var 34 år, ble raskt gravid, men mistet i 4 stk MA på 2 år. Fikk første barn når jeg var nesten 37 og nr 2 da jeg hadde fylt 38. 

Lykke til!!

Anonymkode: 9876c...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker til å være større spredning jo eldre kvinner er. Virker som noen blir det på første forsøk mens andre henvises til IVF etter måneder på måneder med negative tester. Kommer ann på eggkvalitet og  alder på mannen ( til en viss grad) når begge nærmer seg 40. Tidlig mens betyr vel også noe og ikke minst om man har vært gravid tidligere. Da er det visst enklere å bli gravid igjen.

Anonymkode: 9ed45...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid første forsøk, akkurat fylt 38 men den endte i MA. Hadde deretter pause fra prøving for var egentlig ikke klar for å få barn på første forsøk. Tok cirka 3-4 prøveperioder å bli gravid på nytt. Litt før fylte 39. 

Anonymkode: a130d...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

To unger eundt førti år.  Fem forsøk og ett forsøk, tok det. (Naturlig, ikke IVF)

Anonymkode: 750ec...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp 39 og har akkurat blitt gravid. Dette var den femte syklusen vi prøvde. Det er for øvrig akkurat like lang tid som det tok første gang jeg ble gravid som 21-åring! 

Dersom alt går bra 🤞 blir dette mitt tredje barn.

Anonymkode: 54c9f...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 36 og han 37 år, og jeg ble gravid på tredje eggløsning etter å ha tatt ut hormonspiralen.

Ikke helt i slutten av 30-årene, men håper likevel det er greit at jeg svarer. 

Jeg trodde det ville ta mye lengre tid ettersom jeg har en del cyster på eggstokkene, så jeg ble veldig overrasket over hvor fort det gikk.

Anonymkode: d4758...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...