AnonymBruker Skrevet 27. oktober #1 Del Skrevet 27. oktober Jeg har ikke kjemi med farmoren til min samboer. Hun kommenterer alltid negativ rettet mot meg. Snakker gjerne til babyen «er mamma fæl? Skal du sladre til oldemor om hvor mye galt din mor gjør? Ja sant du skal». Eller sier til 3 åringen min som nektet å ha på seg jakke fra parkeringsplass og inn i hus «herregud, vet ikke din mor hvordan hun skal kle deg?». Ellers er hun veldig flink til å kommentere utseende mitt. Særlig når jeg gikk gravid. Vekten min, brystene mine, at jeg ser sliten ut… Jeg er 160 høy og 65 kilo. Har former og er fornøyd med det. Hun derimot er isåfall 100 + kilo. Jeg har gitt beskjed til mannen min. Han sier han skal ta henne neste gang hun sier noe… men gjør jo ikke det. Er det innafor at jeg ikke blir med på besøk lengre? Tenker livet er for kort til å bruke på folk som tydeligvis ikke er fan av meg og motsatt ! Anonymkode: b83ef...aaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #2 Del Skrevet 27. oktober Hvis det faktisk er sånn som du sier, så hadde jeg ikke blitt med, nei. Hvis hun spør, så får din mann gi et ærlig svar da. Anonymkode: 016e1...9ff 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #3 Del Skrevet 27. oktober Ikke bli med. Hun er sikkert gammel, så får ikke endret henne, men la din mann styre med henne alene. Så utrolig frekk dame! Anonymkode: 90bd7...f8b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4 Del Skrevet 27. oktober Hu der er det bare å gå no contact med, ja. Anonymkode: 6df0f...f80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 27. oktober #5 Del Skrevet 27. oktober Så utrolig frekk hun er. Kutt henne ut og ikke bli med på besøk. Jeg har ikke noe godt inntrykk av han tøffelhelten av mannen din som ikke sier noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 27. oktober #6 Del Skrevet 27. oktober (endret) Hadde aldri giddet og brukt et minutt på en sånn dame. Og om jeg følte at jeg måtte, så hadde jeg svart tilbake. Du skal ikke finne deg i å bli snakket sånn til, uansett om dama er 100 år. Endret 27. oktober av Aureka 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #7 Del Skrevet 27. oktober Jøss. Har vi kommet dit at svigerfarmor også er et fælt menneske nå. Anonymkode: fb84e...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 27. oktober #8 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss. Har vi kommet dit at svigerfarmor også er et fælt menneske nå. Anonymkode: fb84e...4b3 Basert det på ts skriver synes du hun virker hyggelig,? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #9 Del Skrevet 27. oktober Jeg hadde ikke latt henne treffe barna heller når hun driver å snakker ned deg til barna. Fy for et fælt menneske. Anonymkode: c065b...781 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke kjemi med farmoren til min samboer. Hun kommenterer alltid negativ rettet mot meg. Snakker gjerne til babyen «er mamma fæl? Skal du sladre til oldemor om hvor mye galt din mor gjør? Ja sant du skal». Eller sier til 3 åringen min som nektet å ha på seg jakke fra parkeringsplass og inn i hus «herregud, vet ikke din mor hvordan hun skal kle deg?». Ellers er hun veldig flink til å kommentere utseende mitt. Særlig når jeg gikk gravid. Vekten min, brystene mine, at jeg ser sliten ut… Jeg er 160 høy og 65 kilo. Har former og er fornøyd med det. Hun derimot er isåfall 100 + kilo. Jeg har gitt beskjed til mannen min. Han sier han skal ta henne neste gang hun sier noe… men gjør jo ikke det. Er det innafor at jeg ikke blir med på besøk lengre? Tenker livet er for kort til å bruke på folk som tydeligvis ikke er fan av meg og motsatt ! Anonymkode: b83ef...aaf Er du sikker på at det ikke er spøkefullt ment: skal du sladre til oldemor om alt det gale din mor gjør/er mamma fæl? Fordi det er en viss sannhet i det. Deres barn kommer til å sladre om ting de føler er dårlig til besteforeldre og oldeforeldre. Og nei det betyr ikke at du eller far har vært slem, men i barnas verden kan det at dere satte grenser bety at de mener dere er slemme der og da. Ta fra dem en leke som eksempel, eller ikke la de få noe i butikken = mamma/pappa var slem, og barnet snakker om det videre til feks oldemor. Betyr det derimot at oldemor deler opplevelsen med barna om at mamma var slem? Mest sannsynlig ikke. Hun er selv mamma, og opplevde sikkert flere slike episoder selv da hennes egne barn var små. Men, så gjelder det kommentarene om utseendet ditt som er helt noe annet. Vekten og brystene er det ikke ok at hun kommenterer. Jeg ville tatt det opp med henne. Når det gjelder slitenhet, så er det ikke nødvendigvis negativt ment. Kanskje hun er bekymret? Ville ikke avfeid oldemor helt uansett, for hvordan skal du løse det med selskaper feks framover? Skal du la være å invitere henne feks i barnas bursdag bare fordi du og henne ikke kommer overens? Og hvordan tenker du at du skal forklare ovenfor barna hvorfor du aldri er med på besøk til henne? Du har barn nå, og da må du tørre å ta opp disse problemene med henne. Til syvende og sist er det barna det kommer til å gå utover. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Del Skrevet 28. oktober Du kan jo si til barnet uff er oldemor så frekk med mamma? Sier mamma ikke vil kle på deg og så var det du som nektet? Uff er oldemor så rar, hun er bare gammel, hun mener ikke å være slem. Oldemor sier så mye rart til deg lille venn. Jaja men sånn er det når man blir gammel. Osv., 😆👍 Anonymkode: 8efb0...d32 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå