Gå til innhold

Angst og følelse av å besvime? Eller noe annet?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke dette her. I hele dag så har det føltes ut som om jeg enten skal svime av hvert øyeblikk eller at bevisstheten min skal flyte ut av kroppen min som en ut-av-kroppen-følelse, føler meg så nær😰 Har ikke fått sovet noe som helst i natt grunnet angst og symptomer som dette. Kan minne litt om lavt blodtrykk, men har da spist godt også går det liksom ikke over heller.

Er dette noe man kan oppleve ved angst? Vet at angsten har en bred meny over symptomer den kan servere oss, men besvimelse har jeg gang på gang hørt at ikke skjer med mindre man hyperventilerer intenst. Noen som har noen tanker rundt dette? Hva kan det være?🤔 Gruer meg så til å legge meg i kveld, for er så redd dette skal holde meg våken nok ei natt. (Ja, skal oppsøke lege om plagene ikke bedrer seg, er bare nysgjerrig på om dere har noen tanker😊)

Anonymkode: c2341...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er pulsen din på? 

Anonymkode: 50457...22e

Skrevet

Men du har jo ikke besvimt?

Anonymkode: d2e0f...d2b

• Nyttig 1
Skrevet

Dette kan være angst ja.

Men skader ikke med en sjekk hos legen om det ikke går over. Og skulle du faktisk besvime så må du komme deg til legevakten

Anonymkode: 965c1...cf9

• Liker 1
Skrevet

Kan ha med stoffskifte å gjøre.

Anonymkode: 1c7df...b7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og skulle du faktisk besvime så må du komme deg til legevakten

Anonymkode: 965c1...cf9

Hvorfor tenker du at det er nødvendig å dra til legevakten hvis man bevsimer?

Skrevet

Syns du skal reise til legevakten . Angst eller ei, har du ikke opplevd dette før, så bør du virkelig få undersøkt det.
Ikke ta så lett på alvorlige symptomer.

Skrevet

Det minner veldig om da jeg var på mitt verste med panikkangst. Gikk i bakken ved et par anledninger (ene gangen offentlig) og ble livredd for at det skullle skje igjen. Kunne ikke gå og handle på butikken engang.

Typisk for det som skjedde var at jeg kjente angsten, så svimmelheten. Føltes ut som om hele verden gikk i bølger på en måte. Så ble jeg enda mer engstelig. Og mer svimmel. Også var det i gang.

Jeg svima aldri av selve angsten selv om det føltes veldig ut som om det skulle skje. De gangene det faktisk skjedde var det nok det at jeg ikke hadde spist som var greia.

Lurt å gå til legen. Finn ut av det. Lykke til!

Anonymkode: 86723...b81

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er pulsen din på? 

Anonymkode: 50457...22e

73 BPM (hvile).

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men du har jo ikke besvimt?

Nei, men det er visse symptomer som KAN lede til en besvimelse jeg opplever.

Skrevet

Gå til legen og ta noen blodprøver. Det kan være vitaminmangel.

Anonymkode: e53f9...a0d

Skrevet
Fjelltopp skrev (16 minutter siden):

Syns du skal reise til legevakten . Angst eller ei, har du ikke opplevd dette før, så bør du virkelig få undersøkt det.
Ikke ta så lett på alvorlige symptomer.

Har opplevd liknende symptomer tidligere, så det er ikke første gang. Og tidligere har det i alle fall gått over, men takk for tips!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men det er visse symptomer som KAN lede til en besvimelse jeg opplever.

Ja, men jeg tenker på det at du skriver at du har hørt at besvimelse ikke skjer med mindre man hyperventilerer. Og du har jo heller ikke besvimt, så det stemmer vel ganske godt. Det er som regel ikke farlig å besvime og det tror jeg heller ikke at du kommer til å gjøre. Det er mest sannsynlig at du føler deg lett i hodet og rar i kroppen fordi du har angst. Bestill deg en legetime i morgen så du kan få hjelp for angsten! Det er ikke noe ålreit å ha det sånn.

• Liker 2
Skrevet

Gå til legen og ta noen blodprøver. Det kan være vitaminmangel.

Anonymkode: e53f9...a0d

Har sjekket dette allerede😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skjønner ikke dette her. I hele dag så har det føltes ut som om jeg enten skal svime av hvert øyeblikk eller at bevisstheten min skal flyte ut av kroppen min som en ut-av-kroppen-følelse, føler meg så nær😰 Har ikke fått sovet noe som helst i natt grunnet angst og symptomer som dette. Kan minne litt om lavt blodtrykk, men har da spist godt også går det liksom ikke over heller.

Er dette noe man kan oppleve ved angst? Vet at angsten har en bred meny over symptomer den kan servere oss, men besvimelse har jeg gang på gang hørt at ikke skjer med mindre man hyperventilerer intenst. Noen som har noen tanker rundt dette? Hva kan det være?🤔 Gruer meg så til å legge meg i kveld, for er så redd dette skal holde meg våken nok ei natt. (Ja, skal oppsøke lege om plagene ikke bedrer seg, er bare nysgjerrig på om dere har noen tanker😊)

Hadde du ikke en tråd i går og om dette? 
Å dyrke angsten for å la angsten få næring til å leve er og en diagnose. 
Begynn å konsentrere deg om og snakke om noe annet enn angsten din så angsten kan dø ut. 

Anonymkode: 6b873...390

Skrevet

Ja, men jeg tenker på det at du skriver at du har hørt at besvimelse ikke skjer med mindre man hyperventilerer. Og du har jo heller ikke besvimt, så det stemmer vel ganske godt. Det er som regel ikke farlig å besvime og det tror jeg heller ikke at du kommer til å gjøre. Det er mest sannsynlig at du føler deg lett i hodet og rar i kroppen fordi du har angst. Bestill deg en legetime i morgen så du kan få hjelp for angsten! Det er ikke noe ålreit å ha det sånn.

Takk, har allerede vært i kontakt med lege angående angst og skal snakke med noen.

Skrevet

Begynn å konsentrere deg om og snakke om noe annet enn angsten din så angsten kan dø ut. 

Ikke i går, tror jeg, men muligens for noen dager siden?😅

Skrevet

Høres ut som meg når angsten var på sitt verste. Så ja, kan absolutt være angst. Men ring legen din om det ikke går over.

Anonymkode: d5cd5...f21

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Man kan ikke ignorere bort angst....

Anonymkode: 7b48f...ea4

Skrevet

Man kan ikke ignorere bort angst....

Anonymkode: 7b48f...ea4

Nettopp, da hadde vel vi angstere vært kurerte?🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...