Gå til innhold

Dårlig i magen av smågodt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som blir det? Vi kjøpte en del til helga og har spist godt men jeg er den eneste som er uggen i magen. Oppblåst og litt diare mage for så å få masse luft. 

Anonymkode: 6927b...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye ekle hender nedi de boksene der. Her i huset rører vi ikke smågodt, siden det er russisk rullett med helsen til følge.

Anonymkode: c20bb...9e6

• Liker 2
Skrevet

Ikke unormalt i det hele tatt.

Anonymkode: 39c55...cff

• Nyttig 1
Skrevet

Ja det hender, er jo mange som grafser i smågodtet med bare hendene, eller hvis de bruker skje mister de den på gulvet og legger den rett tilbake osv. Og i tråder her på kvinneguiden har jeg sett voksne folk forsvare at man må jo smake før man kjøper osv.

Anonymkode: aff91...772

Skrevet

Blir alltid dårlig i magen av smågodt, om det er løsvekt eller pose har ikke noe å si. 

Gummigodteri gjør meg alltid dårlig. Bare blitt verre med alderen. 

Anonymkode: a4c84...243

Skrevet

Jeg blir alltid dårlig i magen av smågodt, uansett om det er i pose eller løsvekt. Vingummi,lakris og mye sukker gjør dessverre det med magen min.

Anonymkode: 1c3f1...010

• Liker 1
Skrevet

Handler det ikke om mengde da?

Anonymkode: 2f8fa...94e

Skrevet

Smågodt er så ekkelt, tenk på alle de grisene som har hatt skitne fingre nedi 🤮

Anonymkode: 6fa00...010

Skrevet

Får alltid vondt i magen av smågodt i løsvekt. Det er jo ikke noe rart, med alt av bakterier det fort blir oppi der. 

Skrevet

Blir dårlig i magen uansett om det er fra boksene, eller om jeg kjøper lukkede poser med godt&blandet f.eks. 

Anonymkode: 8abb9...2c2

Skrevet

Blir like merkelig i magen om vi kjøper en uåpnet boks på tilbud så jeg vet ikke om det er på grunn av dårlig hygiene heller, da burde jo de andre og blitt dårlige.

Har alltid vært et sjokolademenneske og jeg lurer på om kanskje jeg har vært det litt underbevisst for jeg blir så merkelig i magen når jeg spiser smågodt, uavhengig av om det er pakket eller fra fellesboksene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Flere som blir det? Vi kjøpte en del til helga og har spist godt men jeg er den eneste som er uggen i magen. Oppblåst og litt diare mage for så å få masse luft. 

Her er jo mange kilder til magevondt for tiden. Der går omgangssyke, spysyken og diare. 
Tusen fingre, som en annen skriver, er nedi de boksene og tar på skjeene til de ulike boksene. 
Sukker i mengder og alt annet tull som er i det du har spist er en kilde. 
Så at du er uggen i magen, ja det har du vel deg selv å takke for? 

Anonymkode: 32965...964

Skrevet

Ikke unormalt i det hele tatt. Sånt gummigodt virker lakserende og så mange e-stoffer som det er i slikt, er det ikke det minste rart. Reagerer selv om jeg går litt amok i godteskålen. 

Anonymkode: fc9bc...7c7

Skrevet

Jeg blir kvalm etter 4-5 biter, så holder meg unna. Synd, for det er noe av det jeg kunne tenkt meg å kose meg med på lørdager.

Anonymkode: d6f20...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt normalt å ikke tåle ingredienser i godteri. Som alt annet. Det er ikke dramatisk, det betyr ikke at du er matforgiftet. Du tåler bare mindre enn resten av gjengen. Hold deg til 2-3 biter per dag, og du skal se at det går helt fint.

Anonymkode: dacbb...41d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir like merkelig i magen om vi kjøper en uåpnet boks på tilbud så jeg vet ikke om det er på grunn av dårlig hygiene heller, da burde jo de andre og blitt dårlige.

Har alltid vært et sjokolademenneske og jeg lurer på om kanskje jeg har vært det litt underbevisst for jeg blir så merkelig i magen når jeg spiser smågodt, uavhengig av om det er pakket eller fra fellesboksene.

Man kan jo reagere på innholdsstoffer i mye forskjellig 

Anonymkode: 6414c...c67

• Liker 1
Skrevet

Sukker er kraftfôr til tarmbakteriene, så det kan bli en voldsom til bakterievekst i magen, noe som gir volumøs avføring, luft og mageknipe. Jeg prøver å begrense lørdagsgodtet på grunn av det der, for det er så kjedelig å nærmest se gravid ut på mandager. Kan få oppblomstring av underlivssopp og forverring av urinveisinfeksjon også....men jeg greier allikevel ikke å holde med unna godteriet! 😅

Anonymkode: 774c9...c93

Skrevet

Har jobbet i butikk så jeg kjøper ikke det der. 

Anonymkode: 5e790...e15

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med dette. Elsker smågodt og spiser nesten bare det når jeg kjøper meg snop og har aldri merket noenting på magen 

Anonymkode: f3c8b...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...