AnonymBruker Skrevet 28. oktober #21 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): God unnskyldning, du klarer ikke endre vanene dine. Dårlig disiplin. Anonymkode: 0ccea...5af Du svarer på autopilot. Vedkommende har gått ned over 30 kg, så har helt klart endret vanene sine og har god disiplin. Du er bare ute etter å trolle. Anonymkode: d9e16...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 28. oktober #22 Del Skrevet 28. oktober Gjorde det igår jeg også. Har utrolig dårlig samvittighet i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 28. oktober #23 Del Skrevet 28. oktober Queen94 skrev (13 minutter siden): Gjorde det igår jeg også. Har utrolig dårlig samvittighet i dag Det trenger du ikke ha! Det er hverdagene som teller. Forsøk å ikke sprekke for ofte, så bør det går helt fint. Problemet er jo om en sprekk fører til at du gir blaffen de neste dagene og ukene. Kom deg heller raskt tilbake til vanlig kost og ingen fare har skjedd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. oktober #24 Del Skrevet 28. oktober er det en sprekk om det er med vilje og kontrollert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 28. oktober #25 Del Skrevet 28. oktober MissSkog skrev (58 minutter siden): Det trenger du ikke ha! Det er hverdagene som teller. Forsøk å ikke sprekke for ofte, så bør det går helt fint. Problemet er jo om en sprekk fører til at du gir blaffen de neste dagene og ukene. Kom deg heller raskt tilbake til vanlig kost og ingen fare har skjedd! Jeg er tilbake på «normal» 16:08 idag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #26 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): God unnskyldning, du klarer ikke endre vanene dine. Dårlig disiplin. Anonymkode: 0ccea...5af Dersom du ikke klarer å ha en sunn og normalvektig kropp når du inkluderer litt søtt av og til, så er det du som har dårlig selvdisiplin vil jeg si. Anonymkode: e667d...823 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #27 Del Skrevet 28. oktober Jeg har aldri noensinne holdt noe slags form for kostholdsregime, da jeg sliter med å legge på meg. Men det jeg er litt nysgjerrig på er hva det innebærer for deg, TS, når du tar en "sprekk"? Jeg er ikke her for å dømme, jeg er bare litt nysgjerrig på hva som kan kalles en sprekk og hva den består av. Tipper det er forskjell fra person til person hva som kvalifiseres til kalles en sprekk. Anonymkode: 1447d...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 28. oktober #28 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 16.21): Har vært SÅ flink de siste ukene.... Har spist snop i helga altså, men i kontrollerte former. Har gått ned 35 kilo det siste ca halvannet året, og vet jo hva som skal til. Men i dag velger jeg å gi litt f..... Har hatt noen sånne dager før også, selvfølgelig - også med "ukontrollerte" sprekker... Men i dag er den faktisk mer eller mindre bevisst.... Flere enn meg som velger sånne dager og spiser nærmest ukritisk - og så starter på ny giv igjen dagen etter? (jeg vet at jeg klarer det da, såpass mange ganger har jeg gjort dette... ) Anonymkode: 44fa9...abb Joda. Shit happends. Aldri farlig å sprekke litt avogtil. Viktigste er jo hverdagen! Syntes at du er kjempe flink. 35 kilo på halvannet år er veldig bra. Stå på! Selv så skal jeg ikke ha sukker,men akkurat nå, i skrivende stund drikker jeg en coca cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #29 Del Skrevet 28. oktober Jeg tror en slik "sprekk" trengs av og til, for å orke å stå i det strenge kostholdsregimet som må til for å gå ned 35 kg. For det er tøft, og noen dager trenger man en pause fra å tenke mat og kalorier. Jeg er på vei ned nå, og har en planlagt krøll (som jeg kaller det) 1. November. Gleder meg, men 2. November er det opp på hesten igjen. Du har vært flink! Anonymkode: 661c1...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #30 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sprekk? Spiser du riktig kosthold skal du ikke ha sprekker..cravings... Du lurer deg selv, skal stimulere hjernen din. Føle deg bra, du forer dette videre med å spise godteri helgene. Kutt det helt ut, etter 3-4 uker så er suget borte. Spis heller mat laget av råvarer, da har du et hav av muligheter Samtidig får du i deg god næring som gjør at du føler deg bra. Anonymkode: 0ccea...5af Å nekte seg selv enkelte matvarer uten at det bak de restriksjonene ligger beviselige helsegrunner (allergi etc) er ikke å «ha et sunt kosthold», det er å ha et problematisk forhold til mat. La oss ikke promotere det, hva? Anonymkode: d8258...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #31 Del Skrevet 28. oktober De fleste har godt av å ikke forbinde kos med noe usunt som puttes i munnen. Finn heller en annen måte å kose deg på/belønne deg selv på 🙂. Dette behovet/trangen flyter ofte ut for folk som har slanket seg. Og det tar mye kortere tid å legge på seg igjen enn å slanke seg. Vi klarer mer enn vi tror. Jeg er normalvektig, og fikk genetisk diabetes 2 for noen år siden. Det første halvåret var ganske forferdelig. Nå kjenner jeg veldig sjeldent et sug etter noe usunt. Og jeg vet jo at jeg ikke kan få noe snacks eller godteri uansett. Hjernen har akseptert det 🙂. Har valgt å kostholdsregulere for å slippe og stappe i meg medisiner med bivirkninger. Anonymkode: 41378...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #32 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De fleste har godt av å ikke forbinde kos med noe usunt som puttes i munnen. Finn heller en annen måte å kose deg på/belønne deg selv på 🙂. Dette behovet/trangen flyter ofte ut for folk som har slanket seg. Og det tar mye kortere tid å legge på seg igjen enn å slanke seg. Vi klarer mer enn vi tror. Jeg er normalvektig, og fikk genetisk diabetes 2 for noen år siden. Det første halvåret var ganske forferdelig. Nå kjenner jeg veldig sjeldent et sug etter noe usunt. Og jeg vet jo at jeg ikke kan få noe snacks eller godteri uansett. Hjernen har akseptert det 🙂. Har valgt å kostholdsregulere for å slippe og stappe i meg medisiner med bivirkninger. Anonymkode: 41378...4a6 Nettopp. Kos skal være alkohol og søppelmat som stimulerer de rette reseptorene i hjernen...folk lurer seg selv hver gang de gjør dette. Tenk så mye god mat du kan lage av råvarer Som er "KOS"! Anonymkode: 0ccea...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #33 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slike sprekker/unne seg-situasjoner har jeg vært i veldig mange ganger og har totalsprukket hver gang. Det er vanskelig og ofte umulig å slutte når en har trang til f.eks. søtt. Jeg sammenligner oss som har det slik med en alkoholiker. Èn liten smak velter alt man har jobbet så hardt for. Anbefaler det ikke, men folk får gjøre som de vil. Anonymkode: 709d2...337 Unne seg noe, kose seg, belønne seg....er jo der hele feilen ligger. Er det psykologiske forholdet man har skapt til mat, dette som skal endres. Det kan man klare med å endre ting over lang tid. Anonymkode: 0ccea...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #34 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Unne seg noe, kose seg, belønne seg....er jo der hele feilen ligger. Er det psykologiske forholdet man har skapt til mat, dette som skal endres. Det kan man klare med å endre ting over lang tid. Anonymkode: 0ccea...5af Neida, dette er ikke noe man psykologisk har skapt selv og som er feil. Da vi var jegere og sankere, var det slik at dersom man plutselig kom over et tre med modne aprikoser, så var hjernen og kroppen innstilt på å hive i seg så mye man bare orket. For det var her og nå muligheten var der. Dette instinktet ligger dypt i oss, og noen har lavere impulskontroll enn andre. I dagens overflodssamfunn må vi bruke disiplin og legge forholdene mest mulig tilrette for å ta gode valg. Men mat har også en sosial side som er helt normal og naturlig. Vi feirer med mat og vi trøster med mat, men dette er av og til og ikke hver dag. Men at mat liksom bare er en nødvendighet for energi er bare tull og ikke en realitet. Anonymkode: e667d...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå