AnonymBruker Skrevet 27. oktober #1 Del Skrevet 27. oktober Jeg er lite handy, men vurderer å forsøke meg på å legge mikrosement på gulvet i den lille yttergangen min. Det er fliser der nå, men de er stygge og har sprekker. Vil det bli pent? Er det vanskelig? Ev andre forslag til hva jeg kan gjøre? Tenkte å bare legge mikrosementen oppå flisene. Anonymkode: 278a5...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. oktober #2 Del Skrevet 27. oktober Første man bør spørre seg er hvorfor flisene sprekker.. det vil jo fortsette å sprekke opp om det er bevegelse i gulvet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #3 Del Skrevet 27. oktober Det kan bli kjempepent! Slik jeg har skjønt det, er det noe man fint kan få til selv, men det er lurt å lese en del om det og se filmer som viser hvordan det skal legges etc. Kan bli skjevt og stygt om man slurver. Vegg er vanskeligere enn gulv, så fint å starte med gulvet! Du må legge sement og så la det tørke og deretter pusse, og dette tar noen timer og må gjøres i flere omganger, så greit å belage seg på at det tar litt tid. Anonymkode: e7666...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan bli kjempepent! Slik jeg har skjønt det, er det noe man fint kan få til selv, men det er lurt å lese en del om det og se filmer som viser hvordan det skal legges etc. Kan bli skjevt og stygt om man slurver. Vegg er vanskeligere enn gulv, så fint å starte med gulvet! Du må legge sement og så la det tørke og deretter pusse, og dette tar noen timer og må gjøres i flere omganger, så greit å belage seg på at det tar litt tid. Anonymkode: e7666...9c9 Også må det en klarlakk (det heter neppe det) i flere lag over til slutt Anonymkode: ebbab...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. oktober #5 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan bli kjempepent! Slik jeg har skjønt det, er det noe man fint kan få til selv, men det er lurt å lese en del om det og se filmer som viser hvordan det skal legges etc. Kan bli skjevt og stygt om man slurver. Vegg er vanskeligere enn gulv, så fint å starte med gulvet! Du må legge sement og så la det tørke og deretter pusse, og dette tar noen timer og må gjøres i flere omganger, så greit å belage seg på at det tar litt tid. Anonymkode: e7666...9c9 Hmm går det an å legge dette over flisgulv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #6 Del Skrevet 27. oktober newman01 skrev (58 minutter siden): Første man bør spørre seg er hvorfor flisene sprekker.. det vil jo fortsette å sprekke opp om det er bevegelse i gulvet Forrige eier gikk med brodder inn i gangen. Dermed sprekk i noen fliser. Anonymkode: 278a5...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #7 Del Skrevet 27. oktober Maleficenta skrev (47 minutter siden): Hmm går det an å legge dette over flisgulv? Håper noen vet hvis det ikke går an. Jeg leste at det fungerte på alle flater. Anonymkode: 278a5...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #8 Del Skrevet 27. oktober Maleficenta skrev (Akkurat nå): Hmm går det an å legge dette over flisgulv? ja, det er det som er mest vanlig å gjøre med mikrosement Anonymkode: 3dc55...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #9 Del Skrevet 27. oktober Det kan være fint hvis man har en stram minimalistisk, litt industriell stil. I min litt vanlige gang med treknagger og skohylle ville det nok ikke sett så fint ut... Anonymkode: 8b5a6...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan være fint hvis man har en stram minimalistisk, litt industriell stil. I min litt vanlige gang med treknagger og skohylle ville det nok ikke sett så fint ut... Anonymkode: 8b5a6...aa3 Kontraster er vel kult? Anonymkode: 278a5...cb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #11 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontraster er vel kult? Anonymkode: 278a5...cb7 Tja.. Tror det bare ville sett rart ut. Mikrosement bør være gjennomtenkt. I min gang ville det nok mest sett ut som om vi hadde fjernet flisene uten å legge på nye. Slik vaskerom kunne se ut i gamle dager Anonymkode: 8b5a6...aa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #12 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er lite handy, men vurderer å forsøke meg på å legge mikrosement på gulvet i den lille yttergangen min. Det er fliser der nå, men de er stygge og har sprekker. Vil det bli pent? Er det vanskelig? Ev andre forslag til hva jeg kan gjøre? Tenkte å bare legge mikrosementen oppå flisene. Anonymkode: 278a5...cb7 Mikrosement er noe som ser pent ut på bilder. I virkeligheten og etter noe bruk, så ser det forferdelig ut når det blir slitt og skaller av. Å legge mikrosement opp på sprukne fliser er dømt til å mislykkes. Puss opp skikkelig eller la det være som det er. Anonymkode: c9163...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. oktober #13 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): ja, det er det som er mest vanlig å gjøre med mikrosement Anonymkode: 3dc55...1ae Men er det fort at det blir seende ut som sånn kjedelig betonggulv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #14 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Puss opp skikkelig eller la det være som det er. Hva legger du i å «pusse opp skikkelig» da? Anonymkode: 278a5...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå