Gå til innhold

Vaktplan og helligdager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 100% stilling i butikk. Jobber ut i fra vaktplan som settes opp av leder. Har fastlønn. Hvordan fungerer dette ved helligdager? Hvis det feks er helligdag en torsdag, kan leder da egentlig bare sette meg opp mandag, tirsdag, onsdag, fredag og lørdag? Slik at jeg egentlig aldri får utnytte av noen helligdager? 

Anonymkode: 7b1cd...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har 100% stilling i butikk. Jobber ut i fra vaktplan som settes opp av leder. Har fastlønn. Hvordan fungerer dette ved helligdager? Hvis det feks er helligdag en torsdag, kan leder da egentlig bare sette meg opp mandag, tirsdag, onsdag, fredag og lørdag? Slik at jeg egentlig aldri får utnytte av noen helligdager? 

Vaktplaner er ikke fast og settes opp 2 uker før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eksempelet du nevner er jo fem dagers arbeidsuke og helt normalt? Hva mener du med at du ikke får utnyttet noen helligdager? Du har ikke ramset opp torsdagen som arbeidsdag, for den var helligdag i eksempelet ditt? Da får du jo fri da. Så hvorfor mener du at du ikke får "utnytte" noen helligdager da?

Det er normalt å ha fem dagers arbeidsuke. Er det en eller flere helligdager og du ønsker å ha litt lengre fri i den forbindelse, må du be om fri og ta ut noen feriedager før eller etter helligdagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slik at jeg egentlig aldri får utnytte av noen helligdager? 

Du vil ha helligdagstillegg selv om butikken er stengt?

Anonymkode: d0c42...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (11 minutter siden):

Det eksempelet du nevner er jo fem dagers arbeidsuke og helt normalt? Hva mener du med at du ikke får utnyttet noen helligdager? Du har ikke ramset opp torsdagen som arbeidsdag, for den var helligdag i eksempelet ditt? Da får du jo fri da. Så hvorfor mener du at du ikke får "utnytte" noen helligdager da?

Det er normalt å ha fem dagers arbeidsuke. Er det en eller flere helligdager og du ønsker å ha litt lengre fri i den forbindelse, må du be om fri og ta ut noen feriedager før eller etter helligdagen.

De som jobber på kontor får jo fri med lønn. 

Anonymkode: c1701...42c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (9 minutter siden):

Poenget til ts er vel at hvis torsdag er helligdag vil alle de som jobber mandag-fredag få en ekstra fridag den uka. Ts går glipp av de ekstra fridagene siden sjefen setter henne opp på vakt lørdag i stedetfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som jobber på kontor får jo fri med lønn. 

Anonymkode: c1701...42c

Men jobber du ikke lørdager etter faste intervaller da? Du settes vel ikke opp lørdager hver gang det har vært en helligdag den uka, men heller iflg en fast plan som f.eks. annen hver lørdag fast. Da får du jo fri den eksempel-torsdagen og lønn for den dagen, og fri lørdag hvis du har en vanlig frihelg den uka.

Jeg jobbet i butikk i mine yngre dager en stund, og fikk lønn på helligdager som opprinnelig var arbeidsdag. Og jeg jobbet fast annenhver lørdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noen av KG sine lesere som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en stor kjedebutikk som følger tariffavtalene til virke.
Og har du etter grunnbemanningen vakt en torsdag, og det er en helligdag på en torsdag hvor vi har stengt får alle de som har vakt på torsdager i grunnbemanningen fri med lønn denne dagen. Blir heller ikke satt opp en ekstra dag for å dekke inn igjen denne fri dagen. 
Har du kveldsvakt en dag hvor helligdag kicker inn fra kl 13 eller 16, og vi stenger, får du betalt de resterende timene av vakta selvom du har gått hjem for dagen.

Anonymkode: b8f08...08d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg jobber i en stor kjedebutikk som følger tariffavtalene til virke.
Og har du etter grunnbemanningen vakt en torsdag, og det er en helligdag på en torsdag hvor vi har stengt får alle de som har vakt på torsdager i grunnbemanningen fri med lønn denne dagen. Blir heller ikke satt opp en ekstra dag for å dekke inn igjen denne fri dagen. 
Har du kveldsvakt en dag hvor helligdag kicker inn fra kl 13 eller 16, og vi stenger, får du betalt de resterende timene av vakta selvom du har gått hjem for dagen.

Anonymkode: b8f08...08d

Det kan virke som om at ts ikke har en fast vaktplan, dvs sjefen setter opp vakt for et par uker av gangen. Dermed kan sjefen sjonglere vaktene sånn at ts må jobbe 5 dager i alle uker med bevegelige fridager, hvis det er 5 butikkdager i den uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...