AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Har bedt inn til racletteparty av alle ting, har aldri spist det selv før. Hva bruker dere til dette? Hvordan legger dere opp? Hvilke grønnsaker? Ønsker alle tips jeg kan få. Har sett på Instagram at de også lager dessert på tabletten, typ brownies i skuffen. Funker det? Anonymkode: f5a52...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Del Skrevet 27. oktober 2024 Aldri laget dessert, men hadde alltid hermetiske pærer til. Racletteost, kokte poteter, syltet sølvløk er det jeg husker at vi brukte Anonymkode: 28eb5...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har sett på Instagram at de også lager dessert på tabletten, typ brownies i skuffen. Funker det? Anonymkode: f5a52...5e9 Raclette er mye styr så gjestene kan gjerne få dessert de ikke må styre med selv. Anonymkode: d3333...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Del Skrevet 27. oktober 2024 Vi pleier å ha følgende på bordet når vi serverer raclette: Biff i terninger Racletteost Morbier ost (skåret i ca 0,5 cm tykke skiver) Gul løk skåret i skiver Spisspaprika skåret i ringer Kokte perlepoteter Sølvløk Cornichons (mini sylteagurker) Min danske svigerinne er vant til å ha pisket egg på bordet for å lage mini-omeletter i skuffene vi bruker til å smelte ost i. Har aldri laget dessert på racletten. Anonymkode: 7a941...77c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. oktober 2024 #5 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg måtte Google litt for lenge siden jeg har lest om dette. Litt som fondue som også forsvant litt. Jeg finner dessertoppskrifter også, både med og uten ost. F.eks pære med blåmuggost og diverse som her: https://www.metro.ca/en/recipes-occasions/special-features/comfort-food/raclette-dessert Jeg synes det virker litt artig, selv om en må sette av godt med tid, og gjerne ikke være for mange (eller ha en del utstyr). Lurt å vite sikkert at alle gjestene både tåler og er glad i smeltet ost, ellers kan det bli litt kjipt om det er en mer klassisk variant 🤪🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Del Skrevet 27. oktober 2024 Vi har alltid kokte poteter, baquette til de som foretrekker det. Spekeskinke, bacon, marinert kylling og biff, spicy pølser. Frisk salat ved siden av. Salsa verde, aji verde eller lignende som er godt til stekt kjøtt. Raclette ost og ofte Port salut og / eller Jarlsberg i tykke skiver. Elsker Raclette! Vi har det alltid på nyttårsaften og noen ganger på sensommeren . Anonymkode: 311e2...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Del Skrevet 27. oktober 2024 Må supplere de over: Kjøttpølse i skiver (hvis det er barn med) Sopp Babymassasje Asparges Argentinske villreker el. scampi Kyllingbacon Racletteost er dyrt, Norsk Port Salut er et rimelig og godt alternativ. Anonymkode: a9016...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Del Skrevet 27. oktober 2024 80-tallet ❤️ Anonymkode: 66b16...ac4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. oktober 2024 #9 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg husker jeg spiste raclette noen ganger hos kjæresten min som jeg var sammen med på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet. Det var skikkelig digg. De brukte kjøtt og kokte potetbiter,blant annet, det var godt med den smeltede racletteosten på. Sosial måte å spise på også, alle satt og pratet mens man lagde maten ved bordet i små porsjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hadde jeg blitt invitert på raclettparty så hadde jeg nok funnet på en unnskyldning og takket pent nei. Anonymkode: 4ae78...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #11 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Må supplere de over: Babymassasje Anonymkode: a9016...ad3 digger når autocorrect slår inn Anonymkode: 35e8b...7ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): digger når autocorrect slår inn Anonymkode: 35e8b...7ff Fantastisk, jeg så faktisk ikke den da jeg postet 😂 Skal selvfølgelig stå babymais. Anonymkode: a9016...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. oktober 2024 #13 Del Skrevet 28. oktober 2024 Massasje og raclette er en fin kveld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #14 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde jeg blitt invitert på raclettparty så hadde jeg nok funnet på en unnskyldning og takket pent nei. Anonymkode: 4ae78...010 Fordi? Anonymkode: f5a52...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 28. oktober 2024 #15 Del Skrevet 28. oktober 2024 Forskjellige type oster, feks port salut, ridderost, jarlsberg, chevre og blåmuggost. Og gjerne noe nøtter, pære og honning, om du tar med de to siste ostene jeg nevnte. Mør biff, spekeskinke chorizo og scampi Brokkoli, rødløk, tomater (gjerne cherrytomater), asparges, sopp og poteter (husk å koke potetene). Diverse sauser, som bearnaise, rødvinssaus og/eller chimichurri. Server gjerne en god salat og brød til også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #16 Del Skrevet 30. oktober 2024 Vi bruker ridderost. Har biffkjøtt,bacon,sopp,potet,løk,paprika og tomat som vi steker. Baguette ved siden av,og evt en salat. Anonymkode: 99945...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå