AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Hei. Jeg og mannen har et barn på tre år. Vi har forsatt tingene fra da barnet var baby, og mannen prater nå om å legge det ut for salg. Jeg er litt mer nølende da jeg kanskje kunne tenkt meg et barn til, frem i tid.. Han tok meg i hånden på at han ikke ønsket flere barn, og det kjente jeg var litt leit. Tanker? Flere som bare har et barn og er fornøyd med det? Anonymkode: 93bc5...95a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Ett barn er perfekt. Fred og ro hjemme, ikke noe søskenkonflikter og man har god tid til både barnet og seg selv. Og barnet er sammen med andre barn på alle arenaer ute, så ensom blir man ikke! Hilsen enebarn med en sønn som er enebarn 😉 Anonymkode: e71f2...e11 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Vi har bare ett barn. Ufrivillig. Livet med et barn er ganske fint på mange måter, roligere, man får sett barne mer og lettere å finne på ting. På den andre siden så må man være mer på, leke mer med barnet og avtale mer mer andre for at barnet skal sosialiseres. Barnet savner søsken, men litt også fordi alle andre har søsken. Man føler også litt på samfunnets forventninger til at man hvert fall skal ha to barn. Anonymkode: 8a914...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 Har kun ett, og jeg elsker det. Elsker å kunne vie all min mammatid til kun henne. Skal sies at jeg ikke liker småbarn, og da dattera mi var lita, gledet jeg meg til hun ble større og mer selvstendig. Å få en ny unge og alt hva det innebærer, stritter imot. Jeg orker ikke. Kanskje mannen din føler på det samme. Anonymkode: 99330...36b 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Skrevet 27. oktober 2024 Fruktfatet skrev (28 minutter siden): Hvor gamle er dere? 32 og 34 år. Anonymkode: 93bc5...95a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ett barn er perfekt. Fred og ro hjemme, ikke noe søskenkonflikter og man har god tid til både barnet og seg selv. Og barnet er sammen med andre barn på alle arenaer ute, så ensom blir man ikke! Hilsen enebarn med en sønn som er enebarn 😉 Anonymkode: e71f2...e11 Jeg er ikke enig det. Er også enebarn og syns det er sårt. Mine barn har hatt glede av hverandre selvom de ikke alltid er bestevenner. Anonymkode: 526ae...207
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Skrevet 27. oktober 2024 Snakk med ham. Det er veldig koselig med søsken, og dere burde starte nå. Anonymkode: b18b9...721
Brunello Skrevet 27. oktober 2024 #9 Skrevet 27. oktober 2024 I tråder som dette forsvarer de fleste sine egne valg. Det er fordeler og ulemper ved både det å ha ingen, ett eller flere barn. Økonomisk er det åpenbart fordelaktig men ingen eller ett. Vi har tre og er fornøyd med det. Men spesielt når vi bestiller ferie ser vi at ett eller to barn hadde vært mye enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #10 Skrevet 27. oktober 2024 Jeg har kun ett barn, nå voksen, og det er helt greit. Livet er enklere med kun ett barn, og ingen søskenkrangler og konflikter hjemme i oppveksten etc. Jeg har spurt om hen har ønsket seg eller savnet søsken noen gang, men svaret på det var kontant nei. Ikke i det hele tatt. Jeg bestemte meg for å ikke få flere av diverse grunner da jeg var 38. Anonymkode: 37093...22c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #11 Skrevet 27. oktober 2024 Mannen ville kun ha ett. Nå har vi tre. Og vi alle fem er veldig glade for og i alle oss. Anonymkode: 32f4a...93d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #12 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Snakk med ham. Det er veldig koselig med søsken, og dere burde starte nå. Anonymkode: b18b9...721 Nei de bør ikke starte når han ikke vil. Anonymkode: 5d88c...2ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #13 Skrevet 27. oktober 2024 Pfff, sier de helt til en venninne eller slektning kommer med en stor mage i et juleselskap, da blir de veldig på forplantning Anonymkode: f16fd...793
Tufsla&Vifsla Skrevet 27. oktober 2024 #14 Skrevet 27. oktober 2024 Snakk med han om det. Det er ikke sånn at han bare bestemme det, uten at dere diskutere det noe mer. Jeg mener ikke man skal få barn uten at det er noe begge vil, men jeg mener at det ikke er riktig at den som sier nei bare skal kunne avfeie den andre. Det er nødvendig å snakke sammen om det og den som evt sier nei må også respektere at det kan være sårt for den andre. Ellers: er det du som bruker prevensjon? Hvis det er det så bør dere også ta en skikkelig diskusjon om det, ingen grunn til at du skal måtte bruke prevensjon med de bivirkninger det kan ha hvis det er HAN som ikke vil ha barn. Da må han ta ansvar for prevensjonen. Igjen - jeg mener ikke at du bare kutter ut, men at dette også er et tema dere må snakke ordentlig om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå