AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Ok, har en FWB situasjon. Vi datet noen med men så ble han litt fjern og vanskelig å planlegge med og da spurte jeg rett ut hva han ønsket. Han sa han synes vi hadde det veldig koselig sammen og vil gjerne ha kontakt med meg men at han ikke kan se for seg at vi blir et par. Det er jo greit nok så vi ble enige om at vi kan treffes som venner men også sex om man skulle ønske det. Etter dette har jeg naturlig nok ikke tatt like mye kontakt eller vist like mye interesse og omsorg for ham. Jeg ønsker meg jo en kjæreste på sikt og da bruker jeg jo den energien andre steder. Problemet er at han er blitt fornærmet over at jeg ikke er like på og engasjert i ham som jeg var. Er dette urimelig av meg eller han? Det er vel helt normalt det når han sa han ikke trodde han kunne se meg som en kjæreste? Man legger vel mere energi i et forhold man tenker kan vare enn et FWB forhold? Noen tips til hva jeg kan gjøre eller svare ham på dette? Hilsen meg som er litt forvirret nå;) Anonymkode: 664ca...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 27. oktober 2024 #2 Del Skrevet 27. oktober 2024 Dere har vel kanskje begge misforstått hva et FWB-forhold er. Han vil ha mer av Friends-biten virker det som, og du fokuserer nesten(?) bare på Benefits-delen. Du vil ha en elsker og ikke noe mer, stemmer det? I så fall bør du fortelle ham det, at du ikke ønsker at dere skal være venner, men kun ha sex. Sett vilkårene du er komfortabel med, så får han bestemme seg for om det er noe han kan gå med på. På den måten unngår du det som det garantert kommer masse kommentarer på under her; at han bare bruker deg (som ikke det å bruke hverandre for sex er hele poenget med et slikt opplegg). Om han synes det er lite kontakt kan han jo ta kontakt selv også, antar jeg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Del Skrevet 27. oktober 2024 Doolittle skrev (2 minutter siden): Dere har vel kanskje begge misforstått hva et FWB-forhold er. Han vil ha mer av Friends-biten virker det som, og du fokuserer nesten(?) bare på Benefits-delen. Du vil ha en elsker og ikke noe mer, stemmer det? I så fall bør du fortelle ham det, at du ikke ønsker at dere skal være venner, men kun ha sex. Sett vilkårene du er komfortabel med, så får han bestemme seg for om det er noe han kan gå med på. På den måten unngår du det som det garantert kommer masse kommentarer på under her; at han bare bruker deg (som ikke det å bruke hverandre for sex er hele poenget med et slikt opplegg). Om han synes det er lite kontakt kan han jo ta kontakt selv også, antar jeg? Nei, jeg ønsker vennskap og vi tekster på sms og alt mulig rart og det er bare hyggelig og det er jo en sånn relasjon jeg ønsker også. Er ikke interessert i bare sex, trenger også litt mere omsorg. Men jeg bruker ikke like mye tid på han som jeg gjorde før han sa han ikke kunne seg for seg et forhold. Jeg prioriterer å kanskje treffe venner stede noen ganger etc.. før ville jeg prøvd litt ekstra å få til å møtes selv om kalenderen var full. Når det er sagt gjør jeg plass til han og men bare ikke i like stor grad.. Jeg tenke at det kanskje var naturlig? Anonymkode: 664ca...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 27. oktober 2024 #4 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg ønsker vennskap og vi tekster på sms og alt mulig rart og det er bare hyggelig og det er jo en sånn relasjon jeg ønsker også. Er ikke interessert i bare sex, trenger også litt mere omsorg. Men jeg bruker ikke like mye tid på han som jeg gjorde før han sa han ikke kunne seg for seg et forhold. Jeg prioriterer å kanskje treffe venner stede noen ganger etc.. før ville jeg prøvd litt ekstra å få til å møtes selv om kalenderen var full. Når det er sagt gjør jeg plass til han og men bare ikke i like stor grad.. Jeg tenke at det kanskje var naturlig? Anonymkode: 664ca...33f Ok, sånn å forstå. Da tenker jeg at du må være åpen med ham om dette. Han er ikke førstepri for deg, og det må han akseptere. Så får han bestemme seg om det er noe han ønsker å fortsette med eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg ønsker vennskap og vi tekster på sms og alt mulig rart og det er bare hyggelig og det er jo en sånn relasjon jeg ønsker også. Er ikke interessert i bare sex, trenger også litt mere omsorg. Men jeg bruker ikke like mye tid på han som jeg gjorde før han sa han ikke kunne seg for seg et forhold. Jeg prioriterer å kanskje treffe venner stede noen ganger etc.. før ville jeg prøvd litt ekstra å få til å møtes selv om kalenderen var full. Når det er sagt gjør jeg plass til han og men bare ikke i like stor grad.. Jeg tenke at det kanskje var naturlig? Anonymkode: 664ca...33f Deg er naturlig. Du skal ikke være i noen situationship og kaste bort livet litt heller. Han kan ikke kreve for mye i den situasjonen. At han får fortsette å møte deg er allerede forbi mange andre hadde orket. Anonymkode: 606ce...755 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hvordan har han uttrykt at han er fornærmet? Anonymkode: 4e50a...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Del Skrevet 27. oktober 2024 Fortell han nøyaktig hva du har kommet frem til. At du har skjønt at du ønsker finne deg en kjæreste. Da må du prioritere det, og i mellomtiden treffe elskeren når det passer Anonymkode: dab5b...10d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har han uttrykt at han er fornærmet? Anonymkode: 4e50a...954 Han har uttrykt at han synes jeg burde vært litt mere tilgjengelig. At han synes jeg tar for lang tid på å svare på mld, at jeg godt kunne prioritert å treffe ham mer. At jeg burde si ifra hver gang jeg er i Oslo (bor litt utenfor) og evt sove hos ham. Noen ganger vil man bare sove i engen seng.. Anonymkode: 664ca...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #9 Del Skrevet 27. oktober 2024 Doolittle skrev (6 minutter siden): Ok, sånn å forstå. Da tenker jeg at du må være åpen med ham om dette. Han er ikke førstepri for deg, og det må han akseptere. Så får han bestemme seg om det er noe han ønsker å fortsette med eller ikke. Takk for svar:) Det er jo litt sånn jeg føler det og.. men ble litt usikker.. Må kanskje bare spørre han hva han egentlig så for seg når han sa han ikke ønsket et forhold men en FWB.. Anonymkode: 664ca...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #10 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fortell han nøyaktig hva du har kommet frem til. At du har skjønt at du ønsker finne deg en kjæreste. Da må du prioritere det, og i mellomtiden treffe elskeren når det passer Anonymkode: dab5b...10d OK, får nok prate litt med ham:) Takk for var! Anonymkode: 664ca...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. oktober 2024 #11 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har uttrykt at han synes jeg burde vært litt mere tilgjengelig. At han synes jeg tar for lang tid på å svare på mld, at jeg godt kunne prioritert å treffe ham mer. At jeg burde si ifra hver gang jeg er i Oslo (bor litt utenfor) og evt sove hos ham. Noen ganger vil man bare sove i engen seng.. Anonymkode: 664ca...33f Dette er jo ganske greit å si sånn sett. Spørsmålet er vel om du vil etterkomme hans ønsker....🤷 Uansett hva slags relasjon dere har, så er det jo viktig at dere er enige, eller forstår premissene for relasjonen, eller så fungerer det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #12 Del Skrevet 27. oktober 2024 Irak skrev (2 minutter siden): Dette er jo ganske greit å si sånn sett. Spørsmålet er vel om du vil etterkomme hans ønsker....🤷 Uansett hva slags relasjon dere har, så er det jo viktig at dere er enige, eller forstår premissene for relasjonen, eller så fungerer det ikke. Men er det normalt å forvente at relasjonen skal fortsette som før når vi er blitt enige om å at vi ikke er eller skal ta sikte på å være i et forhold? Er det ikke naturlig at ting endrer seg litt? Anonymkode: 664ca...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. oktober 2024 #13 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det normalt å forvente at relasjonen skal fortsette som før når vi er blitt enige om å at vi ikke er eller skal ta sikte på å være i et forhold? Er det ikke naturlig at ting endrer seg litt? Anonymkode: 664ca...33f Hva som er normalt eller ikke er irrelevant. Hver relasjon er unik. Dere må prate sammen og avklare relasjonen. Blir dere ikke enige så tenker jeg det er best å bare avslutte. Klarer dere ikke å møte hverandre på behov og ønsker, så har det ingen hensikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #14 Del Skrevet 28. oktober 2024 Det er jo bare å være ærlig. Siden jeg ønsker meg en kjæreste kommer jeg ikke til å prioritere deg, når du har sagt at forhold ikke er aktuelt. Rart at en voksen mann ikke forstår det av seg selv, men sånn er det. Anonymkode: 8a54c...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå