AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Aner ikke om jeg poster i riktig kategori, men prøver da jeg er desperat. Fødte et barn for straks 1 år siden og har tidligere hatt noe uregelmessig og noe regelmessige menstruasjonssykluser opp gjennom. Men etter barnet mitt ble født har det vært et sant helvete både for meg selv og min ektemann, jeg dingler rett og slett på kanten til å bli deprimert ved hver syklus. Jeg får først og fremst en ekstrem rage uken før og under menstruasjonen, blir utmattet ukene etter men veldig blid og fornøyd uken under og etter eggløsning. Vi er begge to drit lei det og det går veldig utover familielivet og selvfølgelig ekteskapet. Det går veldig utover kroppen min generelt da jeg ikke har noe overskudd til f.eks trening og slike ting, gått veldig opp i vekt dette året men finner ingen motivasjon for egenaktivitet. Er det noen som har opplevd noe av dette her og har funnet en årsak og evt en løsning på det? Har nylig hatt en gjennomgang med blodprøver hos legen hvor alt var normalt og kjempefint bortsett fra litt D-vitamin mangel. Anonymkode: 61c08...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Det kan kanskje være PMDD? En slags PMS på høygir. Det finnes behandling å få for det. Du kan lese mer her (husk at ikke alle får alle symptomene): https://www.volvat.no/tjenester/gynekologi/premenstruell-dysforisk-lidelse-pmdd/ Anonymkode: e4259...cba 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Hva slags prevensjon bruker du ? Det høres ut som et hormonelt problem Anonymkode: 2e171...083
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan kanskje være PMDD? En slags PMS på høygir. Det finnes behandling å få for det. Du kan lese mer her (husk at ikke alle får alle symptomene): https://www.volvat.no/tjenester/gynekologi/premenstruell-dysforisk-lidelse-pmdd/ Anonymkode: e4259...cba Takk for tips, skal lese meg litt opp på det! Ts Anonymkode: 61c08...2cf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags prevensjon bruker du ? Det høres ut som et hormonelt problem Anonymkode: 2e171...083 Jeg bruker ingen prevensjon pga bivirkninger😅 Ts Anonymkode: 61c08...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå