AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Har hatt et dysfunksjonelt vennskap i nesten 20 år, for fire år siden brøt vi kontakten. En dag møtes vi tilfeldig, og jeg ba henne på besøk (egentlig for å hente noe som jeg hadde som har vært hennes). Vi ble enige om å kanskje prøve å møtes med familiene våre igjen, og har sendt noen meldinger i ettertid om at det var hyggelig. Nå i ettertid kjenner jeg på vanskelige følelser. Jeg overtenker, og er redd hun igjen skal psyke meg ut. F eks. la jeg henne til på sosiale medier igjen, men hun har ikke fulgt meg tilbake. Jeg tenker det kanskje er litt unormalt om man faktisk ønsker kontakt? Var dette kanskje en dårlig ide? Anonymkode: c9648...577 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Tror det er en dårlig idé å begynne å treffe henne, hvis det har vært så dysfunksjonelt så lenge. Hva håper du å få ut av det? Det kan være du leter etter noe som ikke finnes lenger. Bruk tid på andre relasjoner heller enn folk som suger din energi. 🥰 Anonymkode: b6e11...3fa 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Hei, det var nok flere årsaker til at du brøt kontakten. Det at hun ikke har fulgt deg tilbake behøver ikke bety noe, da ikke alle er like aktive. Men litt rart også. Jeg ville tenkt meg grundig om vedr dette. Anonymkode: d2a85...580 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, det var nok flere årsaker til at du brøt kontakten. Det at hun ikke har fulgt deg tilbake behøver ikke bety noe, da ikke alle er like aktive. Men litt rart også. Jeg ville tenkt meg grundig om vedr dette. Anonymkode: d2a85...580 Hun er veldig aktiv, og tenker at om hun var interessert i en god relasjon så ville det vel vært interessant å også se mitt? Jeg har ikke et interessant liv, ikke det jeg tror, men handler om gester? Ja jeg tror jeg må det. Jeg synes dette skapte en del tankekjør. Anonymkode: c9648...577
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er veldig aktiv, og tenker at om hun var interessert i en god relasjon så ville det vel vært interessant å også se mitt? Jeg har ikke et interessant liv, ikke det jeg tror, men handler om gester? Ja jeg tror jeg må det. Jeg synes dette skapte en del tankekjør. Anonymkode: c9648...577 Skjønner deg veldig godt vedr tankekjør. Jeg hadde også stusset hvis du vet at hun er veldig aktiv på SoMe. Det virker til at hun nøler med vilje med å følge deg tilbake. Helt ærlig, med det du skriver i hovedinnlegget, så tenker jeg at deres relasjon er oppbrukt. En venninne skal være til glede og du skal ikke få tankekjør og være redd for utpsyking. Jeg ville bare latt henne gå. Hva har du å tape? Det er kanskje allerede tapt. Det virker som om du ikke er viktig for henne. Trist når gamle vennskap ikke er som før. Jeg går igjennom lignende selv. Har vært venninner i 30 år og plutselig endret dynamikken seg. Ble for mange "stikk" fra henne for min del. Kanskje jeg forandret meg til å ikke like skrytet hennes lengre. Vet ikke helt. Men jeg kjenner på en tristhet også, at det nære båndet vi hadde er borte. Kanskje du også kjenner det litt likt med din forhenværende venninne. Take care❤️ Anonymkode: d2a85...580 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Skrevet 28. oktober 2024 Usunn dynamikk blir jo ikke bedre av en pause? Kanskje hun også vet innerst inne at dere ikke var bra for hverandre og prøver å opprettholde avstand? Det er jo du som tok opp kontakten. Ikke hun Anonymkode: 66176...14b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Usunn dynamikk blir jo ikke bedre av en pause? Kanskje hun også vet innerst inne at dere ikke var bra for hverandre og prøver å opprettholde avstand? Det er jo du som tok opp kontakten. Ikke hun Anonymkode: 66176...14b Det blir nok ikke det, men hun visste interesse og kom på besøk. Ja det er mulig, jeg vet ikke. Noe som er sikkert er at relasjoner skal iallefall ikke føles sånn. Anonymkode: c9648...577
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg tenker at dere skal gå rolig frem. Det virker som du hopper all in med en gang. Ta et skritt om gangen og kjenn på om det føles ok for deg før dere tar neste. Sett grenser for det som ikke føles greit for deg og respekter hennes grenser. Anonymkode: c2dd0...dcb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå