Gå til innhold

Ufrivillig samleie.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to-tre uker siden hadde jeg og kjæresten en av de vanlige lørdagskveldene vi pleier å ha. Stille og rolig, god film og bare kos. 
Ingenting som tilsa at dette ikke var noe greit. 
så hadde vi oss den natten, men siden tlf hans ringte kastet han meg av for å ta tlf og snakke med kompisen. 

vi hadde en diskusjon noen dager i etterkant som omhandlet noe helt annet, men han fortalte meg at jeg hadde voldtatt han den natten han kastet meg av. Jeg knakk fullstendig… jeg???? Har jeg gjort det ?? Jeg ville aldri ha gjort det!!! Jeg braste fullstendig. 

i ettertid ved en diskusjon, tar han dette opp igjen og forteller hva jeg gjorde mot han. Jeg har ikke ord. 

føler meg som verdens verste menneske. Har trukket meg fullstendig fysisk og psykisk, og sørger for at jeg har full bekledning når jeg legger meg. Og når han kommer med hånda si, dytter jeg den automatisk bort.. som igjen får han til å si hva jeg har gjort mot han. 

Jeg har det helt grusomt… har ikke ord.. hva gjør jeg nå? Skal jeg melde meg noen sted? Jeg er rådvill. 

Anonymkode: 0fe0a...df4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at det er på ingen måte under noen omstendigheter noe som tilsa at det ikke var noen problem den kvelden vi hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For to-tre uker siden hadde jeg og kjæresten en av de vanlige lørdagskveldene vi pleier å ha. Stille og rolig, god film og bare kos. 
så hadde vi oss den natten, men siden tlf hans ringte kastet han meg av for å ta tlf og snakke med kompisen. 

vi hadde en diskusjon noen dager i etterkant som omhandlet noe helt annet, men han fortalte meg at jeg hadde voldtatt han den natten han kastet meg av. Jeg knakk fullstendig… jeg???? Har jeg gjort det ?? Jeg ville aldri ha gjort det!!! Jeg braste fullstendig. 

i ettertid ved en diskusjon, tar han dette opp igjen og forteller hva jeg gjorde mot han. Jeg har ikke ord. 

føler meg som verdens verste menneske. Har trukket meg fullstendig fysisk og psykisk, og sørger for at jeg har full bekledning når jeg legger meg. Og når han kommer med hånda si, dytter jeg den automatisk bort.. som igjen får han til å si hva jeg har gjort mot han. 

Jeg har det helt grusomt… har ikke ord.. hva gjør jeg nå? Skal jeg melde meg noen sted? Jeg er rådvill. 

hvis du melder deg, så kan du jo bli fengslet for voldtekt

Anonymkode: adddb...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjorde at han opplevde det som voldtekt? Høres ut som dere må prate mer om dette då dere begge forstår den andres opplevelse av kvelden. 

Anonymkode: 78231...319

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at både du og kjæresten din trenger profesjonell hjelp, og at dere er i et særdeles giftig forhold som absolutt ikke har noe godt for seg. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som skjedde.

Men har hatt følelsen av at emosjonellt føler jeg meg voldtatt, uten at jeg blir voldtatt. Fordi jeg kjenner en intens skam og får sånne plutserlige "sex er motbydelig" fauk over meg, og da har jeg bare løpt ut av rommet, begynt å gråte. Men ingen har gjort noe mot meg før eller etter, som var ugreit eller usamtykkende. Men jeg fikk et dårlig forhold til partneren min, av å få de opplevelsene mentalt sammen med han, uten at han er en overgriper, for jeg visste det skjedde i meg. 

Kanskje det at telefonen ringte, løste noe sånnt i han? Han ble dradd ut av sex bobla og ble skamfull? Følte seg observert av at noen ringte under en slik omstendighet? Ble klar over sexen fra et mer våkent ukåt synspunkt og dømte den? 

Eller oppførte han seg merkelig gjennom ligget? Ville han i oppførsel ha sex? For om nei, kanskje det at telefonen ringte var som en utstråkket hånd til han mentalt, som fikk han ut av frys og til å kjempe.

Det er rart, for noen kan være uten lyst under sex, men da har du måtte merke noe rart med han? Distansert? 

Bra fu avslår han, for det å få høre du har begått noe sånnt når du ikke har visst eller lyst til å skade noen, må være helt forferdelig. Dere må snakke sammen også om at du er skremt og ikke har lyst til å ha sex igjen. 

Anonymkode: 335f4...916

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må snakke ordentlig sammen. Han kan jo ikke bare kaste slikt ut i løse lufta uten å faktisk gå inn på hva han mente med dette.

Ja, selvfølgelig kan menn bli voldtatt, men hvis han uttrykket at han ville ha sex i forkant og under akten, kan han jo ikke etterpå si det er en voldtekt. Og ja. Jeg mener også dette gjelder kvinner.

Endret av SPOCA
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva begrunner han at dette var voldtekt med? Han kan jo ikke bare slenge noe slikt ut, og ikke fortelle hva han opplevde som ugreit og hvordan. 

Verken mann eller kvinne vil bli dømt for en voldtekt av person de er i et forhold til som verken i ord eller handlinger ga uttrykk for at de ikke ønsket sex. At han avsluttet sex for å ta telefonen betyr ingenting for det som skjedde inntil dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå prøver han seg på deg og vil ha sex, når du avviser ham, sier han «Du voldtok meg for tre uker siden»? 

Veldig merkelig kommunikasjon. 

Anonymkode: ef78d...d4e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo si noe mer....dere hadde frivillig sex som han avsluttet plutselig...og nå sier hand et er voldtekt? En veldig alvorlig anklage. Tror ikke jeg kunne fortsatt et forhold med noe som sa noe slikt.

Anonymkode: 4b7fa...fb8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale deg å avslutte dette forholdet ts. I det minste bør du holde fysisk avstand, altså ikke treffe ham overhodet, til dette er oppklart, og du får tatt en skikkelig vurdering om dette er noe dere kan bearbeide ut fra årsakene til påstanden. 

Helt seriøst; Man fortsetter ikke med å leke kjærester med en som anklager deg for voldtekt, eller med en man anklager for voldtekt. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva som skjedde.

Men har hatt følelsen av at emosjonellt føler jeg meg voldtatt, uten at jeg blir voldtatt. Fordi jeg kjenner en intens skam og får sånne plutserlige "sex er motbydelig" fauk over meg, og da har jeg bare løpt ut av rommet, begynt å gråte. Men ingen har gjort noe mot meg før eller etter, som var ugreit eller usamtykkende. Men jeg fikk et dårlig forhold til partneren min, av å få de opplevelsene mentalt sammen med han, uten at han er en overgriper, for jeg visste det skjedde i meg. 

Kanskje det at telefonen ringte, løste noe sånnt i han? Han ble dradd ut av sex bobla og ble skamfull? Følte seg observert av at noen ringte under en slik omstendighet? Ble klar over sexen fra et mer våkent ukåt synspunkt og dømte den? 

Eller oppførte han seg merkelig gjennom ligget? Ville han i oppførsel ha sex? For om nei, kanskje det at telefonen ringte var som en utstråkket hånd til han mentalt, som fikk han ut av frys og til å kjempe.

Det er rart, for noen kan være uten lyst under sex, men da har du måtte merke noe rart med han? Distansert? 

Bra fu avslår han, for det å få høre du har begått noe sånnt når du ikke har visst eller lyst til å skade noen, må være helt forferdelig. Dere må snakke sammen også om at du er skremt og ikke har lyst til å ha sex igjen. 

Anonymkode: 335f4...916

Hvorfor er det ulik anonymkode på disse to innleggene? Det ser ut som om de er skrevet av samme person, men anonymkoden sier noe annet. Det skal vel ikke være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er det ulik anonymkode på disse to innleggene? Det ser ut som om de er skrevet av samme person, men anonymkoden sier noe annet. Det skal vel ikke være mulig?

Det er ikke samme person, tror jeg, men en annen som prøver å forklare TS’s opplevelse m bakgrunn i egne følelser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker han at du skal betale for voldtekten da, ved å ligge med ham når han vil og ikke du? Ettersom han trekker frem dette som pressmiddel ved avvisning? Veldig merkelig kommunikasjon. Kanskje du kan sove på et annet rom inntil dere kommer til bunns i dette. 

Anonymkode: 98b35...303

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du ikke tilbake fra. Avslutt forholdet og hold deg unna. Eksmannen min truet med å anmelde meg for voldtekt hvis jeg tok på han mens vi var gift. Det er en knusende følelse, så mitt tips til deg er å komme deg vekk men en gang.

Anonymkode: d68a5...263

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva du gjør?

Du avslutter forholdet fortest mulig! Han er åpenbart ikke en god kjæreste!

Man anklager ikke kjæresten for voldtekt når det er frivillig sex.

Og man bruker ikke en sånn episode til å presse på for å ha mere sex.

Hvordan vet du at han ikke anklager deg for voldtekt og anmelder deg neste gang dere har sex? Skal dere ha skriftlig samtykke hver gang? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og nå prøver han seg på deg og vil ha sex, når du avviser ham, sier han «Du voldtok meg for tre uker siden»? 

Veldig merkelig kommunikasjon. 

Nettopp. Hvorfor ønsker han å ha sex med noen som har voldtatt ham, og Hvorfor blir han i forholdet?

Anonymkode: 60ad3...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart man skal lese, skjønner snart ingenting lenger.

Skulle trodd det var et manus hentet rett fra et dårlig satire program på NRK, og alle svarene gjør ikke satire vibbene noe mindre.

For det første hvem faen hopper opp og tar telefonen for å snakke med kompisen mens man har sex med kjæresten. Og dager etter så hinter han til at kjæresten har voldtatt han. 

Rett reaksjon fra deg hadde vært, først når han "kastet deg av" for å ta telefonen for å snakke med kompisen så hadde riktig reakasjon vært å be han og telefonen dra til hel........

Senere når han beskyldte deg for voldtekt, så hadde riktig reaksjon vært å sagt..................visst du faen ikke klarer å utrykke at du ikke har lyst på meg der og da, så kan du gi faen i å komme flere dager etterpå. Også hadde det vært punktum finale på hele forholdet, går ikke an å forholde seg til noe sånt.

Ja jeg er mann, og kan ikke noe for det, men syns verden er blitt syk.

Anonymkode: 580cb...cf3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo fortelle mer av hva han kan ha ment med dette? Hvordan mener han at han viste til deg at han ikke ville ha sex? 

Jeg er ikke for å legge skyld på offeret, men i en kjærlighetsrelssjon vil voldtekt innebære press, trusler om avvisning (direkte og indirekte) dersom man ikke har sex, at hun lenge har sagt nei og til slutt gir deg for husfredens skyld osv. Voldtekt i et forhold behøver ikke handle om direkte vold der og da, men manipulering og press så man har sex for å unngå noe verre feks. 

At han deltok på pliktsex som han bare var delvis interessert i for å unngå å avvise deg er ikke voldtekt. Han har et ansvar om å vise et tydelig nei han også. 

Anonymkode: 95660...31f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...