frivis Skrevet 29. oktober #41 Del Skrevet 29. oktober Søddvestkuling skrev (På 27.10.2024 den 23.08): Jeg vet ikke om at det går an å stole på at noen av partiene i det hele tatt vil endre på det. Ikke de når de mindre partiene blir større heller. Jeg vil stemme på det partiet som tydelig viser at vil prioritere eldreomsorg men finner ingen. Stem på et parti med moral i bunn. Da vet du at de prioriterer eldreomsorgen så vel som deg. Stem Konservativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 29. oktober #42 Del Skrevet 29. oktober mandel92 skrev (På 27.10.2024 den 23.43): De har jo råd til å bruke vikarbyråene, mye billigere hvis de hadde droppet dem og brukt noe av pengene på lønn til de ansatte! Helt riktig. I stedet har de fått et eget budsjett som de kun kan bruke på vikarer, tro det eller ei. Og når du ser hvor mange som blir langtidssykemeldt og hvor mange vikarer som blir leid inn pga ustabilitet og fokus på fleksibel drift fremfor stabilitet og trygghet for tjenestemottaker og ansatte, så forstår man hvorfor det går rett til helvete. Bruk pengene på faste stillinger. Og ha fast personell som blir godt kjent med de eldre, da dette skaper trivsel både for de ansatte og de som bor på sykehjemmene. Det er ren sunn fornuft egentlig. Men man må si det fordi det finnes ufattelig mange udugelige ledere som undervurderer viktigheten av trygghet og stabilitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. oktober #43 Del Skrevet 29. oktober Lønna MÅ opp. Hvordan skal vi ellers motivere folk til å stå i disse jobbene? De som ikke har prøvd en uke i deres sko, vil aldri forstå. Dette er en så utakknemlig jobb. Du blir spytta på, skjelt ut, du tørker avføring og oppkast. Få orker å stå i denne jobben. De aller fleste gjør det fordi de ikke har noe annet å gå til. Unner ingen å jobbe på sykehjem slik ting er nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #44 Del Skrevet 30. oktober frivis skrev (5 timer siden): Stem på et parti med moral i bunn. Da vet du at de prioriterer eldreomsorgen så vel som deg. Stem Konservativt. Ja, vurderer å kaste alt til side og stemme FrP for første gang i mitt liv på grunn av eldreomsorg, men vet ikke om jeg er så begeistra for måten de behandler uføre og innvandrere på. Men situasjonen er desperat i eldreomsorgen og ting må begynne å skje så mulig jeg gjør det likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. oktober Forfatter #45 Del Skrevet 30. oktober (endret) Søddvestkuling skrev (3 timer siden): Ja, vurderer å kaste alt til side og stemme FrP for første gang i mitt liv på grunn av eldreomsorg, men vet ikke om jeg er så begeistra for måten de behandler uføre og innvandrere på. Men situasjonen er desperat i eldreomsorgen og ting må begynne å skje så mulig jeg gjør det likevel. Du sier det samme som jeg av og til tenker. Det er jo umulig å finne et parti som man er 100% enig med, så da velger vi etter enkeltsaker. Jeg klarer nok aldri å tilgi de borgerliges innføring av karensåret fra 2018. Jeg ble ikke rammet av det, men det var jo helt grusomt for veldig mange. Jeg synes det virker som at Frp snakker best om eldre, trygghet, helse og orden i vårt eget land. Ellers har jeg alltid vært på den andre siden med AP, som jeg ha vært mest enig med, selv om jeg også liker Rødt og delvis SV. De små partiene er nødt til å styre sammen med de store, og da får de ikke mye påvirkningskraft. Nå synes jeg det er så utrolig mye som er feil, urettferdig, skjevt, vondt og vanskelig her i landet, men politikerne er mer opptatt av å slenge dritt til hverandre om hva de har gjort feil, enn å rydde opp og jobbe for alles beste. Endret 30. oktober av Perine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #46 Del Skrevet 30. oktober Perine skrev (4 timer siden): Du sier det samme som jeg av og til tenker. Det er jo umulig å finne et parti som man er 100% enig med, så da velger vi etter enkeltsaker. Jeg klarer nok aldri å tilgi de borgerliges innføring av karensåret fra 2018. Jeg ble ikke rammet av det, men det var jo helt grusomt for veldig mange. Jeg synes det virker som at Frp snakker best om eldre, trygghet, helse og orden i vårt eget land. Ellers har jeg alltid vært på den andre siden med AP, som jeg ha vært mest enig med, selv om jeg også liker Rødt og delvis SV. De små partiene er nødt til å styre sammen med de store, og da får de ikke mye påvirkningskraft. Nå synes jeg det er så utrolig mye som er feil, urettferdig, skjevt, vondt og vanskelig her i landet, men politikerne er mer opptatt av å slenge dritt til hverandre om hva de har gjort feil, enn å rydde opp og jobbe for alles beste. De små kan lage mye bråk og vippe de store i en retning. Rødt har også en god politikk for eldre. De store bare nedprioriterer eldre hele tiden og media gidder knapt skrive om det. Jeg er enig med deg Perine. Det er umulig å bestemme seg for et parti. Jeg klarer ikke bli 100% overbevist om en ideologi eller trosform så vingler. I 2025 stemmer jeg for eldreomsorg men har ikke bestemt meg enda. Jeg sitter på gjerdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siluda Skrevet 30. oktober #47 Del Skrevet 30. oktober Vurderer faktisk Pensjonistpartiet ved neste valg pga eldreomsorgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #48 Del Skrevet 30. oktober Siluda skrev (17 minutter siden): Vurderer faktisk Pensjonistpartiet ved neste valg pga eldreomsorgen Ja, noe må det bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #49 Del Skrevet 30. oktober Siluda skrev (27 minutter siden): Vurderer faktisk Pensjonistpartiet ved neste valg pga eldreomsorgen Jeg gikk inn på Pensjonistpartiet og leste litt. Der står at gratis tannhelse og forhandlingsrett for pensjonister ved lønnsoppgjør blir på programmet. Jeg regner med at sykehjemsplasser og omsorgsboliger også står høyt på lista når programmet er ferdig. De håper på minst tre stortingsplasser. Dette skal jeg følge med på og vurdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. oktober Forfatter #50 Del Skrevet 30. oktober Søddvestkuling skrev (47 minutter siden): Jeg gikk inn på Pensjonistpartiet og leste litt. Der står at gratis tannhelse og forhandlingsrett for pensjonister ved lønnsoppgjør blir på programmet. Jeg regner med at sykehjemsplasser og omsorgsboliger også står høyt på lista når programmet er ferdig. De håper på minst tre stortingsplasser. Dette skal jeg følge med på og vurdere. Men vi kan ikke vite hvilken side disse stiller seg på, og partiet er jo veldig lite. et parti med under 1 prosent av stemmene ved forrige valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #51 Del Skrevet 30. oktober Perine skrev (1 minutt siden): Men vi kan ikke vite hvilken side disse stiller seg på, og partiet er jo veldig lite. et parti med under 1 prosent av stemmene ved forrige valg. Ja, har kommet lengre i lesingen. De jobber for uføre også og alle generasjoner innen ting som utdanning, miljøvern, skole, de er i mot vindmøller, mot eiendomsskatt, for inkludering og sosial rettferdighet. Det gir foreløpig en ganske god pekepinn med problemet er at de får lite oppmerksomhet i media og med 1 million pensjonister, 360 000 uføre og ukjent antall utslitte pårørende har de potensiale. De er nøytrale ja, men jeg ble positivt overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #52 Del Skrevet 30. oktober Perine skrev (6 minutter siden): Men vi kan ikke vite hvilken side disse stiller seg på, og partiet er jo veldig lite. et parti med under 1 prosent av stemmene ved forrige valg. Ja, de vil gjøre det enklere for unge å komme inn på boligmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. oktober Forfatter #53 Del Skrevet 30. oktober Søddvestkuling skrev (2 minutter siden): Ja, har kommet lengre i lesingen. De jobber for uføre også og alle generasjoner innen ting som utdanning, miljøvern, skole, de er i mot vindmøller, mot eiendomsskatt, for inkludering og sosial rettferdighet. Det gir foreløpig en ganske god pekepinn med problemet er at de får lite oppmerksomhet i media og med 1 million pensjonister, 360 000 uføre og ukjent antall utslitte pårørende har de potensiale. De er nøytrale ja, men jeg ble positivt overrasket. Partiet ble grunnlagt for nesten 40 år siden og er fortsatt et mikroparti i den store sammenhengen. Slike partier kan ofte snakke med store, vakre ord, så jeg er skeptisk. Skulle det dukke opp noe tegn på aktivitet og engasjement med utslag på meningsmålingene så vil jeg nok følge med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. oktober #54 Del Skrevet 30. oktober Perine skrev (5 minutter siden): Partiet ble grunnlagt for nesten 40 år siden og er fortsatt et mikroparti i den store sammenhengen. Slike partier kan ofte snakke med store, vakre ord, så jeg er skeptisk. Skulle det dukke opp noe tegn på aktivitet og engasjement med utslag på meningsmålingene så vil jeg nok følge med. Ja, jeg venter på partiprogrammet så er det godt mulig jeg hjelper dem å vokse slik at de står mer i giv akt enn hva de har gjort gjennom årene. Jeg har egentlig bestemt meg for det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 31. oktober #55 Del Skrevet 31. oktober Søddvestkuling skrev (På 30.10.2024 den 6.18): Ja, vurderer å kaste alt til side og stemme FrP for første gang i mitt liv på grunn av eldreomsorg, men vet ikke om jeg er så begeistra for måten de behandler uføre og innvandrere på. Men situasjonen er desperat i eldreomsorgen og ting må begynne å skje så mulig jeg gjør det likevel. Ikke hør på hva dem sier, men se på hva dem gjør. Frp har vist at dem ikke har moral og heller ikke til å stole på. De er globalister og vil ødelegge for alle nordmenn. Stem heller på Konservativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 31. oktober #56 Del Skrevet 31. oktober frivis skrev (1 time siden): Ikke hør på hva dem sier, men se på hva dem gjør. Frp har vist at dem ikke har moral og heller ikke til å stole på. De er globalister og vil ødelegge for alle nordmenn. Stem heller på Konservativt. Jeg skal stemme på nøytrale Pensjonistpartiet. NRK burde gi partiene som foreløpig er utenfor Stortinget taletid i sendingene. Det er et demokratisk problem at de bare gir de 9 største partiene noe dekning og NRK gjør derfor ikke sin samfunnsplikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå