Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som solgte før du kjøpte, hvordan løste du bosituasjonen? 

Jeg synes det er veldig skummelt å selge uten å ha noe nytt, både med tanke på hvor jeg da skal bo og tenk om jeg ikke kommer inn igjen på boligmarkedet. 

Anonymkode: 6d867...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte 5 måneder til overtagelse. Og det gikk fint😊 

Anonymkode: b0206...0f7

Skrevet

Ja det er skummelt. Men jeg hadde ikke fått mellomfinansiering. Får ikke solgt heller.

Anonymkode: cdd8f...b68

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du som solgte før du kjøpte, hvordan løste du bosituasjonen? 

Jeg synes det er veldig skummelt å selge uten å ha noe nytt, både med tanke på hvor jeg da skal bo og tenk om jeg ikke kommer inn igjen på boligmarkedet. 

Skal love deg det er enda verre å kjøpte nytt og ikke få solgt det gamle.

Som AB over, sett lengre frist på overtagelse. 

Anonymkode: c9c03...afc

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Satte 5 måneder til overtagelse. Og det gikk fint😊 

Så bra! Hvilken måned solgte du i?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det er skummelt. Men jeg hadde ikke fått mellomfinansiering. Får ikke solgt heller.

Anonymkode: cdd8f...b68

Uff :( Hvordan løser du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal love deg det er enda verre å kjøpte nytt og ikke få solgt det gamle.

Som AB over, sett lengre frist på overtagelse. 

Ja, det er jo derfor jeg gjør det slik. I verste fall tenker jeg at det er mulig å bo på campinghytte med ting på lager et par måneder, selv om det ikke er noe jeg ønsker. 

Men vil ikke lang overtagelse være et hinder i å få solgt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo derfor jeg gjør det slik. I verste fall tenker jeg at det er mulig å bo på campinghytte med ting på lager et par måneder, selv om det ikke er noe jeg ønsker. 

Korrekt, du kan tape flere hundretusen om du krever lang overtagelse.

Så du bør være fleksibel. Om det er behov så er det ingen krise å ha tingene på lager i et par måneder.

• Liker 3
Skrevet

Vi sitter i huset vårt som tydeligvis er tungsolgt. Det er gått seks måneder nå. Men selv om det helt sikkert blir kaotisk når det endelig blir solgt (med tre små barn og hund), så er jeg sjeleglad vi ikke sitter med to hus!!

Anonymkode: 7f299...5c0

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

I verste fall lester du tinene dine på lager, og leier møblert/delvis møblert i overgangsfasen. Kjenner flere sm har gjort dette. 

Anonymkode: 51680...873

• Liker 3
Skrevet

Lager og airbnb, eller hytte, camping, hotell, sofasurfing eller hva som helst over det å sitte med to boliger i potensiellt flere mnd.

Anonymkode: 52329...82e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, det kan det være. 

Og et par hundre tusen i tap, er lite i forhold til å bo på feks hotell en måned til og med. Går jo an å se det an litt også. Kjøper pleier å være ganske klar når det kommer til bud og ønsket overtagelse hvis de ønsker noe spesifikt der. 

Skrevet

Synes det er skummelt selv. Jeg skal selge til neste år. Tenker å legge det ut for salg ett år før selve behovet for å bytte bolig er der pga frykten for tungsolgt da bolig er på landet. Planen er å gå på leiemarkedet uansett da vi kun blir der pga vgs, men i verste fall må vi leie samtidig som vi sitter på denne boligen.

I 'beste' fall blir boligen solgt fort slik at vi må leie her i området først, også flytte til det nye stedet evt at vi drar tidligere enn planlagt dit. Hva det blir gjenstår å se.

Husholdningen består av en voksen, en tenåring og en katt, ikke alle som vil ha oss som leietakere heller...

Anonymkode: 2bce4...c97

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi sitter i huset vårt som tydeligvis er tungsolgt. Det er gått seks måneder nå. Men selv om det helt sikkert blir kaotisk når det endelig blir solgt (med tre små barn og hund), så er jeg sjeleglad vi ikke sitter med to hus!!

Anonymkode: 7f299...5c0

Vi og kommer til å selge først, med to små barn. Det blir ikke før om noen år, men har allerede begynt å tenke litt på det. Skulle gjerne solgt nå, men tør ikke pga rentene. 

Anonymkode: 941d3...584

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så bra! Hvilken måned solgte du i?

Solgte i mars. Overtagelse i august. Fikk 350000,- over takst. 
Jeg kjøpte i juli og selger stresset med å få solgt. Kjøpte til 150000,- under takst og kort frist til overtagelse 

Skrevet
Camlon skrev (4 timer siden):

Korrekt, du kan tape flere hundretusen om du krever lang overtagelse.

Så du bør være fleksibel. Om det er behov så er det ingen krise å ha tingene på lager i et par måneder.

Jeg tenker det samme. Ikke alle kjøpere er villige til en overtakelse om fem måneder. Det kan bli dyrt å stå hardt på lang overtakelse. 

Anonymkode: 00bf7...137

Skrevet

Jeg bor hos mine foreldre. Hadde overtakelse denne mnd faktisk. Håper å få kjøpt snart. 

Anonymkode: c1f5e...917

Skrevet

Jeg tør ikke selge før vi hsr kjøpt. For da må vi kjøpe bare for å kjøpe. Men vi er villig til å selge under takst omvi får inn lavere bud

Anonymkode: 6a4e7...2ce

Skrevet

Jeg skal flytte fra utlandet til Norge og får ikke mellomfinansiering, så er egentlig bare nødt til å selge her før jeg kana begynne å by. Tenker jeg bare skal leie meg en billig hytte et sted på landet (som er hundevennlig) og se hva jeg finner ut av. Kan bli kaotisk.

Anonymkode: 1d837...0d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi sitter i huset vårt som tydeligvis er tungsolgt.

Vel, hvis noe er "tungsolgt", betyr det jo ikke annet enn at prisen er i høyeste laget.. 😅

Anonymkode: 5592e...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, hvis noe er "tungsolgt", betyr det jo ikke annet enn at prisen er i høyeste laget.. 😅

Anonymkode: 5592e...ee6

Nei, det kan og bety at det er en lokasjon med lite kjøpere, så av og til må du bare vente på den rette personen.

Jeg bodde midlertidig hos noen i familien for å slippe å sitte med mellomfinansiering.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...