AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #21 Del Skrevet 27. oktober 2024 Ja min far og far til barnet Anonymkode: 594c9...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #22 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så jeg har liten tro på at autisme skyldes noe genetisk og dermed noe arvelig. Det samme gjelder for bokstavdiagnoser. Anonymkode: 87496...e50 At graden av arvelighet er svært høy, er fullstendig uomstridt i cirka alle forskningsmiljøer. Men du "har lite tro på det" sånn ut av det blå? Enkelte miljøfaktorer kan påvirke, som f.eks epilepsimedisinene du nevner. Det betyr jo ikke at nevrodivergens ikke har enormt høy arvelighet. Anonymkode: 5054d...83f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #23 Del Skrevet 27. oktober 2024 Kjenner bare en med autisme. Der har fetteren til moren til barnet med autisme også autisme. Anonymkode: e038f...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #24 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du mener at det at det er en opphopning av adhd og autisme i noen familier skyldes utelukkende ting som medisiner og mikroplast eller andre ting man «gjør»? Det gir ikke helt mening at det bare er i enkelte familie de får i seg mikroplast og «feil» medisiner. Da burde det også vært MYE mer av det enn det er i dag. Anonymkode: 6816c...5c5 Jeg mener at jeg betviler sterk at der er noen opphopning av denne typen diagnoser i enkelte familier som følge av genetikk. Enten kommer denne påståtte opphopningen av «selvdiagnostisering» av ulike diagnoser, eller så kommer den påståtte opphopningen av miljø man vokser opp i. Dersom påstander om massiv opphopning av autisme skulle finne sted i en familie så er jo dette og noe forskere kaster seg over fordi de finner det interessant. Det har vel ikke skjedd, enda? Å diskutere noe slikt, seriøst, med fremmede mennesker på nettet der man kan påstå hva som helst om sin egen situasjon er heller ikke særlig fruktbart. Anonymkode: 87496...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #25 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom påstander om massiv opphopning av autisme skulle finne sted i en familie så er jo dette og noe forskere kaster seg over fordi de finner det interessant. Det har vel ikke skjedd, enda? Anonymkode: 87496...e50 Eh, jo... Dette har du jo tydeligvis lite peiling på. Som sagt: alle fagmiljøer er enige om at det er høy grad av arvelighet hva gjelder nevroutviklingsdiagnoser (autisme, ADHD, Tourettes primært). Anonymkode: 5054d...83f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #26 Del Skrevet 27. oktober 2024 Har 2 tremeninger med aspberger,og datteren til min fetter har fått diagnosen.Mulig min fetter også burde vært til utredning. Anonymkode: c54ac...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #27 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hadde de ikke forsket på dette? Felles for barna er at de hadde hatt betennelse, var det øre? Og de fikk antibiotika før fylte 1 år. Eller blander jeg dette med adhd? Anonymkode: 63df3...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #28 Del Skrevet 27. oktober 2024 Her har et barn autisme. Far har adhd, onkel på farssiden har udiagnostisert autisme mener jeg. Du får ikke autister av å røyke i svangerskapet. For vår del har han nok arvet det. Jeg hadde et normalt svangerskap, jobbet til permisjonen startet og fødte en uke over termin. Ingen risikofaktorer i svangerskap eller barseltid. Anonymkode: 9efec...2ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 27. oktober 2024 #29 Del Skrevet 27. oktober 2024 Nei, men barnet har fått autismediagnose i etterkant av hjerneblødning som spebarn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #30 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mener at jeg betviler sterk at der er noen opphopning av denne typen diagnoser i enkelte familier som følge av genetikk. Enten kommer denne påståtte opphopningen av «selvdiagnostisering» av ulike diagnoser, eller så kommer den påståtte opphopningen av miljø man vokser opp i. Dersom påstander om massiv opphopning av autisme skulle finne sted i en familie så er jo dette og noe forskere kaster seg over fordi de finner det interessant. Det har vel ikke skjedd, enda? Å diskutere noe slikt, seriøst, med fremmede mennesker på nettet der man kan påstå hva som helst om sin egen situasjon er heller ikke særlig fruktbart. Anonymkode: 87496...e50 Du mener forskere IKKE har studert arvelighet av adhd og autisme? 😂 Anonymkode: 6816c...5c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #31 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde de ikke forsket på dette? Felles for barna er at de hadde hatt betennelse, var det øre? Og de fikk antibiotika før fylte 1 år. Eller blander jeg dette med adhd? Anonymkode: 63df3...22d Du blander ikke, du bare surrer. Det du sier stemmer ikke for verken autisme eller ADHD. Anonymkode: 5054d...83f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #32 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde de ikke forsket på dette? Felles for barna er at de hadde hatt betennelse, var det øre? Og de fikk antibiotika før fylte 1 år. Eller blander jeg dette med adhd? Anonymkode: 63df3...22d 😂 Tror du skal slutte å tro på alt du leser!! Anonymkode: ad23a...e12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #33 Del Skrevet 27. oktober 2024 Tror de ofte putter lidelser som ikke egentlig er autisme i autismeboksen. Anonymkode: cb5ba...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #34 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man er da ikke autist fordi man er introvert. Anonymkode: bed53...7f0 Nei? Og du gjentar det åpenbare? Anonymkode: 7e6e7...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #35 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er en kjent sak at det er sammenheng mellom bruk av visse epelepsilegemidler under graviditet har ført til opphopning av autisme hos barn. Disse medisinene ble ulovlig å g til gravide i vår eller deromkring. Man ser og på sammenhengen mellom autisme og mikroplast hos mor. Så jeg har liten tro på at autisme skyldes noe genetisk og dermed noe arvelig. Det samme gjelder for bokstavdiagnoser. Anonymkode: 87496...e50 Hvor i all verden greide du å skaffe kilder på det du påstår? Autisme er en utviklingsforstyrrelse og er arvelig ja. Aldri hørt et pip om epilepsimedisiner og at mor spiser mikroplast. Hadde vært artig å vite om du har noe å utsette på faren til en autist. Når sønnen min ble utredet så påstod BUP at det var større sannsynlighet for autisme ble arvet fra fedre. Anonymkode: fda48...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #36 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg mener at jeg betviler sterk at der er noen opphopning av denne typen diagnoser i enkelte familier som følge av genetikk. Enten kommer denne påståtte opphopningen av «selvdiagnostisering» av ulike diagnoser, eller så kommer den påståtte opphopningen av miljø man vokser opp i. Dersom påstander om massiv opphopning av autisme skulle finne sted i en familie så er jo dette og noe forskere kaster seg over fordi de finner det interessant. Det har vel ikke skjedd, enda? Å diskutere noe slikt, seriøst, med fremmede mennesker på nettet der man kan påstå hva som helst om sin egen situasjon er heller ikke særlig fruktbart. Anonymkode: 87496...e50 Hm.. er du en de som tror på at autisme kommer fra vaksiner ? Du har ikke noe særlig god kunnskap om autisme nei Anonymkode: fda48...36c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #37 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du blander ikke, du bare surrer. Det du sier stemmer ikke for verken autisme eller ADHD. Anonymkode: 5054d...83f Vel... ingen forstår hvorfor disse diagnosene øker slik. Så de forsker mye for å finne ut av det. "Han forteller at de finner et tydelig skille i tarmbakteriene til de barna som utviklet autisme og ADHD og de som ikke gjorde det." https://www.forskning.no/adhd-tarm/forskere-mistenker-at-autisme-og-adhd-kan-kobles-til-forstyrrelser-i-tarmbakteriene/2354350 ikke jeg som sier dette, jeg bare refererer😊 Anonymkode: 63df3...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #38 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): 😂 Tror du skal slutte å tro på alt du leser!! Anonymkode: ad23a...e12 https://www.forskning.no/adhd-tarm/forskere-mistenker-at-autisme-og-adhd-kan-kobles-til-forstyrrelser-i-tarmbakteriene/2354350 Hvorfor det? Det er jo merkelig at disse diagnosene øker så vanvittig? Hvorfor skal autister dukke opp nå, fra naturens side? Hvordan er dette bra for menneskenes utvikling? Som regel er det mye styr med de fleste autister. Utagering, rigiditet.... Anonymkode: 63df3...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #39 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.forskning.no/adhd-tarm/forskere-mistenker-at-autisme-og-adhd-kan-kobles-til-forstyrrelser-i-tarmbakteriene/2354350 Hvorfor det? Det er jo merkelig at disse diagnosene øker så vanvittig? Hvorfor skal autister dukke opp nå, fra naturens side? Hvordan er dette bra for menneskenes utvikling? Som regel er det mye styr med de fleste autister. Utagering, rigiditet.... Anonymkode: 63df3...22d Hvorfor har du en sånn sjåvinistisk holdning mot autister ? « det et mye styr med de fleste autister … « Anonymkode: fda48...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #40 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor har du en sånn sjåvinistisk holdning mot autister ? « det et mye styr med de fleste autister … « Anonymkode: fda48...36c Det er jo ikke vondt ment, men det er jo ofte slik. Som samfunn er de jo belastende. Når det er sagt så er vi jo slik i Norge at vi ikke tar livet av dem, men hjelper dem og følger dem opp. Og jeg støtter jo det, sånn at det ikke blir misforstått. Men hvorfor dukker disse diagnosene opp? Jeg tror ikke dette kommer av arv. Anonymkode: 63df3...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå