AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Hei! Er det noen her som har gått fra lederstilling til vanlig ansatt i samme bedrift? Jobber som avdelingsleder i et firma med rundt 40 ansatte og har hatt denne stillingen i 4 år. Kort fortalt kjenner jeg at jeg er veldig nærme å bli helt utbrent og vurderer derfor å si opp nåværende stilling for å gå tilbake til å være en "vanlig ansatt". Jobben blir med hjem, "må" være tilgjengelig nærmest døgnet rundt (arb.stedet er åpent søgnet rundt og får derfor meldinger/telefoner fra både ledere og kolleger etter arbeidstid om diverse ting), klarer aldri slappe helt av og mye den øverste ledelsen har bedt meg om å gjøre der siste året føles ikke bra ut og noe av det vet jeg med sikkerhet ikke er lov. Problemet er at jeg bor på et lite sted og det er dermed ikke akkurat et flust av jobber. Derfor vurderer jeg å si opp stillingen min/ be om å få tilbake stillingen jeg hadde når jeg begynte der (vanlig ansatt). Noen som har gjort dette/har erfaring med dette? Anonymkode: b4d5b...742
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Derfor vurderer jeg å si opp stillingen min/ be om å få tilbake stillingen jeg hadde når jeg begynte der (vanlig ansatt). Noen som har gjort dette/har erfaring med dette? Anonymkode: b4d5b...742 Jeg gjorde dette. Sa opp stillingen med som avdelingsleder og gikk i en ren «utførerstilling» samme sted med minimalt med ansvar. Møter opp, drar ut å gjør det jeg skal, reiser hjem og ferdig🙌 Har ikke angret et sekund👍🏻. Nå stortrives jeg igjen. Anonymkode: 5b7ee...21a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Jeg gjorde også det. Gikk fra lederstilling til vanlig ansatt. MEN jeg hadde vært veien om sykmelding først fordi jeg hadde latt det gå så langt at jeg var så dårlig at det trengtes . Jeg var sykmeldt ganske lenge, og når jeg da kom tilbake i jobb viste det seg raskt at lederstilling ikke lenger gikk, så da gikk jeg over til "på gulvet"- jobb. Og siden det ble regnet som en tilrettelegging fra jobb, så beholdt jeg lederlønna mi. (Staten) Anonymkode: 1271f...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå