Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Hvordan var det? Vurderer ADSL Classic men har hørt de har dårlig kundeservice..
Gjest joykillr Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Jeg har et eller annet NextGenTel-abonnement og så lenge det ikke oppstår noen problemer har jeg ingen ting å klage på. Hvis man derimot trenger å snakke med kundeservice må man ha (svært) god tid og penger til å betale telefonregninga. Jeg har visstnok brukt nesten 800,- på å ringe dit, pluss 100ognoe på å sende tilbake modemet. Kundeservicen er, mildt sagt, elendig, men jeg får hvertfall de hastighetene jeg betaler for.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Hmm ok, er det ofte det går noe galt og man må ringe til kundeservice?
Grooo Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Er ikke så ofte det er noe galt, men det tar feks minst tre måneder å få flyttet et ab. eller i det hele tatt å få installert. Så det er jo også noe å tenke på...
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 3 mnd. for å få det installert? Heh.. ja, da finner jeg noe annet.
Grooo Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Nå tar det ofte tid andre steder og da, vet HildeSol her har ventet i snart to måneder på Telenor og fortsatt er uten nett
Malama Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 Ettersom vi aldri har behøvd å kontakte kundeservice er det ikk enoe problem for oss. Men når jeg vet at de har begynt å låse dørene på kontorbygget fordi folk møtte opp personlig ettersom de ikke fikk svar på telefonen.... Ja da er jeg glad vi ikke har behov for kundeservice heller. For det fungerer heldigvis bra for oss.
Grace Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 Vi har Charlie fra Next gentel. funker kjempebra, har hatt det i halvannet år. Aldri hatt problemer med nettet, fikk feil faktura en gang og det brukte de drit lang tid på å finne ut av men det brydde jo ikke meg..
14062003 Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Linja er kjempebra. Tok lang tid å få (men det er 4 år siden, så det er vel ikke så representabelt for dagens tempo). Har vel vært nede et par-tre ganger på disse 4 årene. Kundeservicen dems er helt elendig! Har dessverre måttet være i kontakt med dem flere ganger (ved oppstart, ved lynnedslag i modemet, ved opprettelse av NextPhone (iptelefoni), ved endring av fakturaen og feilfakturering) og det har aldri vært noe annet enn et eneste rot fra ende til annen.
Elanor Skrevet 26. februar 2006 #11 Skrevet 26. februar 2006 Har vel vært Nextgentel-kunde i tre år nå, og har måtte ringe kundeservice 2 ganger. Det tok selvfølgelig irriterende lang tid. Men linja er stabil, og abonementet er billig. Så hvis ingen andre slår dem på pris nå for tiden heller, hadde jeg ikke vurdert noe annet. Det tok forresten ikke 3 mnd for meg å komme på nett da jeg tegnet nytt abonnement nå i mai. Prøvde å finne ut hvor lang tid det faktisk tok, men det var litt vanskelig, men jeg tipper på 3 uker.
Ireth Carnesir Skrevet 26. februar 2006 #12 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Vi har hatt Nextgentel i et år. Ingen problemer med det. Alle leverandører har lang leveringstid. Har ikke hatt problemer med å få kontakt med kundeservice heller. Hadde litt trøbbel med at alarmen ikke kunne kobles opp mot iptelefon. Men de fikset det. Nå har de lagt ut kundeservicebiten til noen andre, og de håper da og forbedre det som folk har vært misfornøyd med . Var senest i kontakt med dem i forrige uke. Tok bare noen min før jeg fikk kontakt. Men ringte dem ikke pga problemer , men for å forandre på abonnementet etter at bindingstida gikk ut. Er så fornøyd med dem at vi ikke bytter leverandør etter at bindingstida gikk ut. Endret 26. februar 2006 av Ireth Carnesir
Arkana Skrevet 26. februar 2006 #13 Skrevet 26. februar 2006 Vi har hatt NGT i 7 år. Det ble installert etter 3 uker. Vi har måttet ringe support to ganger i løpet av den tiden, og da har vi alltid kommet kjapt gjennom og problemet har vært løst på null komma niks. Ellers ingen problemer og vi er svært fornøyde.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 27. februar 2006 #14 Skrevet 27. februar 2006 Har hatt Nextgentel i mange år og har faktisk ikke hatt problemer, nesten da. En gang gikk modemet føyka og da fikk jeg nytt etter 2 dager og samtidig topp kundeservice. Jeg har også hjulpet mange venner og bekjente med oppsett av internett, ADSL og nettverk hjemme. Tror jeg kan med hånden på hjertet si at det er svært få av bredbåndleverandørene som er så mye bedre enn andre. Det er bare slik at noen har flks med sin linje og har aldri et problem, andre har problemer hele tiden - og da blir det slitsomt - inntil problemet er løst. Det er ikke for ingenting at Forbrukerrådet har gått inn og tatt affære i forbindelse med kundeservice hos alle bredbåndsleverandører. Den er svært dårlig over hele linjen - og det er på dette området Forbrukerrådet mottar flest klager i året. Ettersom jeg har hjulpet mange med slike ting kunne jeg satt opp en liste over mine verstinger. Den listen ville blitt lang, og med få unntak - hvis de finnes! Tror du skal se på hvilke leverandører av bredbånd som er i ditt område også får du se på pris og hastighet og finne det som høver deg. Nextgentel er iallefall ganske så prisgunstig i forhold til mange andre. Gå inn på www.telepriser.no eller www.forbruker.no og sjekk. Kanskje du blir positivt overrasket.
Søtpotita Skrevet 27. februar 2006 #15 Skrevet 27. februar 2006 Når nettet virkar er det utruleg bra, men det er det der med kundeservicen...
aline Skrevet 27. februar 2006 #16 Skrevet 27. februar 2006 jeg har nextgentel og er kjempefornøyd. når har jeg ikke hatt noen problemer, så jeg har ikke trengt å kontakte kundeservice annet en en gang helt i starten. det var faktisk fordi mannen som skulle inn og installere, plutselig satte meg opp før jeg hadde fått beskjed om. tror det tok meg mellom to og tre uker fra jeg bestilte til jeg hadde linja oppe i huset mitt. jeg ringte den gang kundeservice for endring av dato da mannen skulle komme, og hadde ingen problemer verken med å komme igjennom eller å få den hjelpen jeg trengte. så, siden jeg ikke har opplevd problemer på linja, og heller ikke hatt andre grunner til å kontakte kundeservice i noen særlig grad, så har jeg bare positive erfaringer med dem. er ikke i tvil om at jeg kommer til å fortsette hos dem og fortsatt bruke dem dersom jeg flytter.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #17 Skrevet 27. februar 2006 Jeg hjalp en kamerat av meg å få koblet seg opp mot NextGenTel for første gang like før helga. Bruksanvisningen var mildt sagt bedriten. Den viste til skjermbilder som ikke eksisterte (trolig flere versjoner av XP som er årsaken). I tillegg måtte man koble seg opp mot routeren og derifra kjøre en påloggingsrutine med et førstegangspassord mot serveren til NGT. Dette fungerte selvsagt ikke, og man fikk ingen feilmelding på skjermen. Det sto bare på skjermen at "Din forbindelse testes" eller noe i den duren. Meldinga sto i over en time uten at noe skjedde. Vi forsøkte å ringe kundeservice, men etter 45 minutter i telefonkø ga vi opp. Han ringte dem igjen dagen etter, og da fikk han svar etter en drøy halvtime. Kundebehandleren foretok seg da ett eller annet som gjorde at forbindelsen ble etablert, og han var "på nett." Mulig at når man omsider har fått kommet seg på nett at ting fungerer smertefritt, men jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg valgte NGT som internettleverandør. Er jo kjipt å vite at NÅR du nå en gang trenger hjelp, er det håpløst å komme gjennom på kundeservice. Dårlig dokumentasjon for installasjonspakken er også en STORT minus. Selv bruker jeg Canal Digitals løsning for internett via kabel-TV, og det fungerer utmerket. Mulig prisnivået ikke er markedsledende, men de svarer i hvert fall på telefonen om det er noe man lurer på.
Gjest Gjesta Skrevet 27. februar 2006 #19 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Tok sjansen på dem jeg, og bestilte idag. Takk til alle som svarte! Endret 27. februar 2006 av Spragleknas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå