Gå til innhold

Er det vanlig å sende bilde/snap av at en er sammen med andre venninner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter med ensomhet og har få venninner. Er også kronisk syk, noe som begrenser meg i hverdagen. Begynner nå å bli oppgitt av at den ene sender snapper av at hun gjør ditt og datt sammen med andre venninner.

Det kan være bilder av shopping, filmkvelder, turer, eller at hun har hatt hjelp av den andre venninna til å gjøre noe. Det er uskyldige bilder om "slik har jeg det i dag", men det stikker til innimellom. Jeg er ikke sjalu på at hun har andre venninner, men det blir liksom litt som å si at "se, nå har jeg det gøy sammen med andre".

Prøver å snu på det, og kommet fram til at jeg ikke ville ha sendt slike bilder uten at det hadde vært noe svært spesielt. Venninne A har jo ikke noe interesse for hva jeg gjør sammen med venninne B, og B vil jo ikke nødvendigvis at A skal vite noe om henne hvis de ikke kjenner hverandre fra før. Jeg ville i hvert fall ikke sendt ei slik melding til ei venninne jeg vet sitter hjemme alene. 🤔

Dere som har flere venninner eller vennegjenger, er det vanlig å sende bilder av at en gjør ting sammen med andre på tvers av vennskapene? 

Anonymkode: d056f...c2a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du legger alt for mye i det, mest sannsynlig så sender hun det til flere på lista og ikke spesifikt bare til deg, hvis du blir lei deg av sånne type snapper så bør du kanskje ikke ha snap?

Anonymkode: c8f6c...38b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sliter med ensomhet og har få venninner. Er også kronisk syk, noe som begrenser meg i hverdagen. Begynner nå å bli oppgitt av at den ene sender snapper av at hun gjør ditt og datt sammen med andre venninner.

Det kan være bilder av shopping, filmkvelder, turer, eller at hun har hatt hjelp av den andre venninna til å gjøre noe. Det er uskyldige bilder om "slik har jeg det i dag", men det stikker til innimellom. Jeg er ikke sjalu på at hun har andre venninner, men det blir liksom litt som å si at "se, nå har jeg det gøy sammen med andre".

Prøver å snu på det, og kommet fram til at jeg ikke ville ha sendt slike bilder uten at det hadde vært noe svært spesielt. Venninne A har jo ikke noe interesse for hva jeg gjør sammen med venninne B, og B vil jo ikke nødvendigvis at A skal vite noe om henne hvis de ikke kjenner hverandre fra før. Jeg ville i hvert fall ikke sendt ei slik melding til ei venninne jeg vet sitter hjemme alene. 🤔

Dere som har flere venninner eller vennegjenger, er det vanlig å sende bilder av at en gjør ting sammen med andre på tvers av vennskapene? 

Har ei venninne som sender snapper med slikt innhold. Er selv kronisk syk og føler meg ensom til tider. Men. Min venninne er ekstremt ekstrovert og trenger slikt rundt seg. Hun må da få kose seg med SITT liv. Jeg må jo selv fikse hvordan jeg selv vil ha livet mitt. Misunnelse kler ingen. 

Anonymkode: 749a9...95c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er vanlig. Men det beviser at venninna di tenker på deg. Jeg vet det er vanskelig, men forsøk å legge bort de såre følelsene. Du kan se på meldingene litt som invitasjoner og svare omtrent: «Kos dere! Jeg har også lyst til å drikke vin med deg, passer det fredag?» eller «Så god du er til å henge opp gardiner, kan du hjelpe meg med mine også? Jeg ordner middag til oss så vi kan spise sammen etterpå.»

Anonymkode: 1fd63...021

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kronisk syk så orker du antagelig mindre? Det er jo litt egoistisk av deg å ikke unne din venninne sosiale sammenkomster selv om du ikke kan? 

Uavhengig av dette har jo de fleste flere venner. Man må tåle at andre er sammen 

Anonymkode: 1e8ef...8b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og for å svare på det, ja. Snappene handler jo om mitt liv... 

Anonymkode: 1e8ef...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk jeg kjenner pleier ikke det. Spesielt ikke hvis to venninner gjør noe hyggelig hvor jeg ikke er med. Det er da bare ufint. 

De kan snappe bilder fra et band på en scene, eller et glass vin på restaurant. Men de briefer ikke om hvem de er sammen med, bare at de gjør noe hyggelig. Synes det er fint. 

Anonymkode: 7f787...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke lei meg, men oppgitt over å få de bildene. Ja, hun får kose seg med livet sitt og sine venninner, og ta så mange bilder hun vil å legge ut. Det er det at hun sender bilder av seg selv og folk jeg egentlig ikke kjenner, til meg, som jeg stusser over. Hadde det vært at de sammen hadde gjort noe spesielt, så hadde jeg skjønt det, men alle bildene av "nå kjører vi bil sammen", "nå spiser vi godteri og ser film", "nå er vi på shopping". Det er jo bare bilder av at de tilbringer tid sammen, og ikke noe jeg har noe med. Lurte derfor på om slike bilder er vanlige å sende på tvers av vennskap?

Så vidt jeg vet, så sender hun ikke bilder av at vi er sammen den andre veien. Jeg har i hvert fall ikke posert for noen slike bilder. 

Jeg har ikke overskudd til å være med på alt mulig, og er derfor ikke så aktiv i livet hennes som hun spør om. Må desverre melde avbud av og til også. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men helsa som holder meg tilbake. Hun har et aktivt liv som vi snakker om når vi er sammen, og vi deler både bekymringer og gleder med hverandre. Får høre hva hun har gjort i det siste når vi prater og hun får høre om mitt liv. 

Ja, det er koselig at hun tenker på meg, og jeg prøver å ta det som et "hei på deg", men jeg svarer sjeldent på bildene fordi jeg ikke vet hva jeg skal svare. Blir mest bare "Kos dere! 😊". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurte derfor på om slike bilder er vanlige å sende på tvers av vennskap?

Ja, snap er en bildedeling app. Som sagt hvis du er veldig sensitiv så er kanskje ikke snap for deg.

Anonymkode: c8f6c...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...