Majer Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg lot være å takke ja til drømmejobben fordi jeg ikke ville oppgi referanse på nåværende arbeidsplass. For meg handler det om at jeg trives veldig godt der jeg er, har 1 mnd igjen av et prosjekt, og ikke vil la oppsigelsen skape dårlig stemning og forkludre prosjektet nå som vi nærmer oss slutten. Det handler altså ikke om frykt for dårlige referanser, men frykt for å skade bedriften jeg jobber i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Del Skrevet 27. oktober 2024 Ok Anonymkode: 45dba...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Del Skrevet 27. oktober 2024 Majer skrev (5 minutter siden): Det handler altså ikke om frykt for dårlige referanser, men frykt for å skade bedriften jeg jobber i. Den skjønte jeg ikke. Hvordan skader du bedriften med det? Helt normalt med referanser. Så det er nok arbeidsplassen din vant med. Anonymkode: e4cc1...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. oktober 2024 #4 Del Skrevet 27. oktober 2024 Interessant kombinasjon av snikskryt og selvdestruktivitet. Du overvurderer nok din egen betydning hos nåværende arbeidsgiver ganske kraftig - det er helt normalt at folk slutter, det fører sjelden hverken til problemer eller dårlig stemning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Del Skrevet 27. oktober 2024 Daria skrev (6 timer siden): Interessant kombinasjon av snikskryt og selvdestruktivitet. Haha! Dagens kommentar. Anonymkode: 756d5...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Del Skrevet 27. oktober 2024 Majer skrev (6 timer siden): Det handler altså ikke om frykt for dårlige referanser, men frykt for å skade bedriften jeg jobber i. Høye tanker om deg selv? Anonymkode: 84f49...8c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 27. oktober 2024 #7 Del Skrevet 27. oktober 2024 Har du virkelig ikke en eneste kollega som ikke vil lage dårlig stemning om du søker jobb et annet sted? I så fall tenker jeg at det ikke er mye til jobb å samle på uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Del Skrevet 27. oktober 2024 Høres merkelig ut. Anonymkode: 17d16...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairy95 Skrevet 27. oktober 2024 #9 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hadde forklart situasjonen og sagt at jeg kunne oppgitt referanser fra for eksempel leder hos nåværende arbeidsgiver hvis de har et tilbud eller når de nærmer seg endelig beslutning. I mellomtiden hadde jeg spurt en kollega jeg stoler på hos nåværende arbeidsgiver om de kunne vært referanse og ikke fortalt andre om det. Ofte overtenker vi hvordan nåværende arbeidsgiver vil reagere. Kanskje du er så heldig å får et mottilbud hva gjelder lønn eller arbeidsoppgaver? Og om de reagerer kjipt, er det enda større motivasjon til å søke jobber og komme seg bort🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå