Gå til innhold

Prepper du med husholdningsartikler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å få noen innspill. Kan tenke meg å kjøpe stort av toalettpapir, såper, vaskepulver, tøymykner, osv...Hvordan oppbevarer du det, har du et enkelt system? Syns du det gjør det enklere i hverdagen? Ser for meg det må være deilig å slippe å tenke på at alt dette skal handles inn hver uke. Hilsen ei som prøver å bli litt mer organisert :) 

Anonymkode: 6293f...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør vel egentlig det. Kjøper sekk med dopapir, 5 kilo vaskemiddel, har et lager av tannkrem, håndsåpe og dusjgele kjøpt når det er tilbud på sånt. Står på vaskerommet og i skap på badet. Veldig greit å ikke måtte handle hele tida og så bare fylle på når det har blitt brukt litt. 

Anonymkode: ea535...8a6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kunne tenke meg å få noen innspill. Kan tenke meg å kjøpe stort av toalettpapir, såper, vaskepulver, tøymykner, osv...Hvordan oppbevarer du det, har du et enkelt system? Syns du det gjør det enklere i hverdagen? Ser for meg det må være deilig å slippe å tenke på at alt dette skal handles inn hver uke. Hilsen ei som prøver å bli litt mer organisert :) 

Har en bod. Kjøper toalettpapir når det er på tilbud, og kjøper så mange sekker at frakten er gratis.

Vaskemidler både til hus og kjær, shampoo og dusjsåpe og tannkrem kjøpes når dette er på tilbud, lagres i bod. 
Skyllemiddel verken kjøper eller bruker opplyste, miljøbevisste og tekstilbevisste mennesker i dag. 

Plastposer til frysing og annet kjøpes på tilbud. 

Mat høster og kjøper vi i sesong. Havregryn er både til daglig bruk og til nødlager. 

Begriper egentlig ikke hva du er ute etter. Men poenget med å handle i stort er å ha for 6-12 måneder, og særlig vinteren igjennom av ting uten holdbarhetsdato som fint kan lagres. Å gå og kjøpe og huske på toalettpapir hver uke er helt bortkastet energi. Trodde faktisk alle med litt omløp i tårnet hadde lager av nødvendige forbruksvarer?

Anonymkode: 6b2a1...6f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en bod. Kjøper toalettpapir når det er på tilbud, og kjøper så mange sekker at frakten er gratis.

Vaskemidler både til hus og kjær, shampoo og dusjsåpe og tannkrem kjøpes når dette er på tilbud, lagres i bod. 
Skyllemiddel verken kjøper eller bruker opplyste, miljøbevisste og tekstilbevisste mennesker i dag. 

Mat høster og kjøper vi i sesong. Havregryn er både til daglig bruk og til nødlager. 

Begriper egentlig ikke hva du er ute etter. Men poenget med å handle i stort er å ha for 6-12 måneder, og særlig vinteren igjennom av ting uten holdbarhetsdato som fint kan lagres. Å gå og kjøpe og huske på toalettpapir hver uke er helt bortkastet energi. Trodde faktisk alle med litt omløp i tårnet hadde lager av nødvendige forbruksvarer?

veit ikke om du er klar over det, men du har en passiv aggressiv måte å svare på....

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan vel preppe det meste, fint å handle på salg. For litt siden var toalettpapiret vi bruker på salg, vanlig pris 56,- og på salg for 20,- pakka. Tar ikke med overdrevent mange, men 3 pakker. 

Har en kallax hylle på boden nær bad og kjøkken. Samler opp kluter, diverse såper, tannkrem, tannbørster, tøymykner. Samles per del i hyllen. 

Anonymkode: e3d0c...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper stort av slikt når det er på tilbud. Både for å spare penger, men også for å slippe å tenke på om vi har det.

Vi oppbevarer slikt litt forskjellige steder. Sjampo, håndsåpe etc har vi i et skap på badet. Sekker med dopapir/tørkepapir har vi i en kjellerbod, på øverste hylle der vi ikke vil ha tunge ting. Ekstra vaskemiddel har vi i et skap på vaskerommet. Ekstra poser ligger under kjøkkenvasken osv.

Nå når vi bor i hus er slikt lettere å lagre. Da vi bodde i liten leilighet måtte vi være mer kreative. Vi hadde to kjellerboder, og der var ting nøye stablet i esker og på hyller for å utnytte plassen best mulig. Sekken med dopapir måtte vi flytte på hvis vi skulle ha noe fra innerst i boden.

Anonymkode: 86e4d...3df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frakt? Jeg betaler bensin,ellers ingenting jeg.

Der møtte du deg selv i døra! Miljøbevisste kjøper ikke plastposer . 

Anonymkode: 50cc0...a3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

veit ikke om du er klar over det, men du har en passiv aggressiv måte å svare på....

Du er en av dem som slenger rundt deg her på forumet med den formuleringen, ja? Vet du hav du egentlig skriver? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper på tilbud og kupong av det meste, og har et lager ja. Handler mye med kollektivt og da er toalettpapir et styr, så vil heller kjøpe en stor sekk av gangen. Har den i et hjørne på badet, men i en bod fungerer jo også. Har satt mye ekstra hygieneartikler i vinduet på badet. Enkelt og greit. Har både stående (vinduet er helt frostet så vanskelig for naboene å se, så ser ikke stygt ut utenfra) og i avlange blomsterpotter. Da ser det ryddig ut, men vi har det vi trenger innen rekkevidde når vi trenger det. 
Særlig i vinterhalvåret er det deilig å slippe å styre med en del sånt. Rema har tilbud på rengjøringsmidler neste uke, sånn om du vil begynne et sted. Jeg handler en del på Normal også. Der er det jo ikke tilbud, men er gode priser. Jeg har vel for 3-18 måneder av ting, kommer litt an på hva. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppbevarer jeg toalettpapir på en hylle på vaskerommet,det samme gjør jeg med tørkeruller. Jeg bruker å handle flere ruller med søppelposer til en tier når jeg begynner å gå tom.

Jeg prepper vel egentlig ikke så mye rengøringsmidler,men det er godt å ikke gå tom med engang.

Til jul blir det nok handlet større sekker med toalettpapir tenker jeg.

Anonymkode: e3f03...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke som i "prepping", men at det er mange ting jeg ikke ser vitsen med å ha på handlelista mer enn en gang i året. Alt av produkter til kjøkkenet (tørrvarer som mel, havregryn, sukker...), poser, papir, alimiminium, alt av flasker og sauser, taco produkter, hermetikk.. Og badet - toalettpapir, tannkrem, såper, etc. Batterier, lyspærer, rengjøringsprodukter med mer. 

Ser over tilbudsavisene hver søndag. Har sånn ca i hodet hva som er tomt i løpet av 1-4 måneder. 

Har system i kjellerbod. Datovarer roteres. Tar en runde en gang i uka og fyller på der det er behov i huset. 

Anonymkode: 413e7...0fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du er en av dem som slenger rundt deg her på forumet med den formuleringen, ja? Vet du hav du egentlig skriver? 

Du ser ikke selv at posten lyser ovenpå og ned holdning? Snakker du sånn til folk i det virkelige liv også?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at jeg prepper, men at jeg er prisbevisst og slår til på gode tilbud. Er håndsåpa jeg vanligvis kjøper på tilbud til 10 kr? Da kjøper jeg kanskje 5 i stedet for 1. Toalettpapir på tilbud, jeg kjøper et par pakker ekstra. Samme med tannkrem, tannbørster, bind/tamponger, dusjsåpe, sjampo, deodorant, oppvaskmiddel, vaskepulver osv. 

Har ikke så mye oppbevaringsplass på badet, men har ei ekstra såpeflaske, et par tannbørster og en tannkrem i ei skuffe slik at det er lett tilgjengelig. Resten oppbevares i kjelleren. Det er lurt å lagre vaskepulver i tette plastbokser, det klumper seg av fuktighet.

Vil tippe at jeg har såpe o.l nok for ca et år, kanskje mer. Toalettpapir begynner det å bli lite av (har nok til ca 1,5-2 måneder), men det er på tilbud denne uka, så da skal lageret fylles igjen.

Anonymkode: d8278...f50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper alt slikt på tilbud og slik at jeg har minst et års forbruk, bortsett fra toalettpapir. Det kjøper jeg en slik 24 pk av på tilbud når jeg ser det begynner å bli ca halvtomt fra den forrige. Oppbevarer alt i bod, men har ikke plass til mange sekker toalettpapir, samt at jeg ikke har bil så må få det med meg hjem.

Anonymkode: 18cc6...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 11.04):

Stått opp med feil bein eller. 

Anonymkode: 9fe33...10f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her skriver, jeg prepper vel egentlig ikke. Men ja, kjøper inn i større kvanta. Toalettpapir og tørkerull i sekker, vaskemiddel i store flasker. Kjøper håndsåpe, deo, tannkrem, sjampo, balsam osv når det er gode tilbud. Har en liten bod jeg har laget plass til sånt. En ting er at jeg sparer penger, dessuten er det greit å ikke måtte handle sånt så ofte  

Kjøper også andre ting når det er på tilbud, kjøtt, grønnsaker osv. Lager opp store porsjoner og fryser ned. 

Anonymkode: 39aa3...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stått opp med feil bein eller. 

Anonymkode: 9fe33...10f

Det er bare den naturlige online vennligheten vi ser så mye av i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, ikke som i "prepping", men at det er mange ting jeg ikke ser vitsen med å ha på handlelista mer enn en gang i året. Alt av produkter til kjøkkenet (tørrvarer som mel, havregryn, sukker...), poser, papir, alimiminium, alt av flasker og sauser, taco produkter, hermetikk.. Og badet - toalettpapir, tannkrem, såper, etc. Batterier, lyspærer, rengjøringsprodukter med mer. 

Ser over tilbudsavisene hver søndag. Har sånn ca i hodet hva som er tomt i løpet av 1-4 måneder. 

Har system i kjellerbod. Datovarer roteres. Tar en runde en gang i uka og fyller på der det er behov i huset. 

Hvorfor vil du ikke kalle det prepping? Det er jo det det er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke kalle det prepping? Det er jo det det er! 

Hva er din definisjon av prepping? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 9.58):

Ja. Kjøper inn stort og/eller på tilbud. Overskuddet har jeg på boden. Storpakkene med OMO har jeg i tette beholdere badet (der vaskemaskinen står). Håndsåpe kjøper jeg refill på 1 liter på Normal. Kjøper også store dusjsåper der. Håndsåpe og dusjsåpe er ikke noe jeg gidder å kjøpe eksklusive versjoner av til dagligvarekjedene. Kjøper også vaskemidler når det er på tilbud. Dette er varer jeg syns det er dritkjipt å betale fullpris for, kjenner jeg. Samme med tørrvarer til kjøkkenet.

Anonymkode: 4831a...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...