Let'sSmokeGirls Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Bruker timesvis på å lete etter garn. Er det noen av dere som har erfart et garn som er god erstatning til vidde fra hillesvåg? Som er like mykt og fint men litttt billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 27. oktober 2024 #2 Del Skrevet 27. oktober 2024 Vidde er 100% ull og har en løpelengde på 100 meter pr. 50 gram Dermed er det å finne et tilsvarende garn, og f.eks. Sportsgarn fra Trysilgarn (Europris) kan brukes. Sportsragg fra Viking garn også, men da er det bare 60% ull + 20% nylon + 20% akryl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Del Skrevet 29. oktober 2024 40% på garn på sparkjøp. Pure Merino superwash og Rubin Superwash er garn med samme løpelengde pr. 50gram. Jeg har brukt begge to i gensere, gode å strikke med og holder seg bra. Anonymkode: e999a...b4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Del Skrevet 1. november 2024 Vill valgt Rauma Fivel. Det har omtrent samme strikkefasthet. De som er foreslått over her tror jeg blir for «tynne» da de er strammere spunnet. Anonymkode: 50217...09e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #5 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vill valgt Rauma Fivel. Det har omtrent samme strikkefasthet. De som er foreslått over her tror jeg blir for «tynne» da de er strammere spunnet. Anonymkode: 50217...09e Evt Drops Nepal som et billigere alternativ. Det har noe kortere løpelengde, men samme strikkefasthet. De vil få et tyngre plagg om du velger dette. Anonymkode: 50217...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. november 2024 #6 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 12.41): Vill valgt Rauma Fivel. Det har omtrent samme strikkefasthet. De som er foreslått over her tror jeg blir for «tynne» da de er strammere spunnet. Anonymkode: 50217...09e Stemmer også på Fivel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå