Gå til innhold

Frokostblanding fra Lidl

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg handler ett produkt på Lidl. Frokostbalndingen deres med nøtter og frukt. Den er så god...det er den beste frokostblandingen jeg har smakt tror jeg. Også koster den bare ca 22 kr pakken.

Er det noen kloke sjeler der ute som spiser den samme? Svart pose med litt blått for den som inneholder nøtter og frukt, og lilla for den som inneholder frukt. Står svært lite om næringsverdi og spesifikasjon av hva den inneholder av sukker ol. på pakken. Det jeg da lurer på er om denne er så sunn at jeg kan spise den til frokost hver dag? Enkelt og greitt med skummet melk.

Noen der ute som spiser den med god samvittighet, eller har kuttet den ut fordi den er usunn?

Men den er god altså! Anbefales smaksmessig iallfall! Jeg drar til Lidl kun for den...Så om du ser noen som stresser seg til kassen med 10 pakker i armene så er det meg :)

Edit: Het visst Lidl ikke Lidel...

Endret av Majka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...nå kastet jeg den siste tomme emballasjen her en dag...

Det jeg husker:

hasselnøtter

mandler?

kokosflak

valnøtter

gresskarkjerner

div tørket frukt i små terninger

rosiner

biter av tørkede dadler

tørka banan

+ masse gryn som i vanlig kornblanding (div slag)

Skrevet

Se på næringsinnholdet. En frokostblanding burde ikke inneholde mer enn rundt 350 kcal per 100 g, og så lite sukker/honning som mulig (helst ingenting.)

Kokos inneholder mye av det usunne fettet, altså mettet fett, men det er sikkert ikke mengder kokos i blandingen.

Skrevet

Men problemet er jo at det ikke er opplyst om næringsinnhold på pakken...Står bare en grov oversikt over innholdet. Det er vel en av ulempene med å kjøpe utenlandske varer på Lidl.

Skrevet

Så rart.. Men så lenge den ikke inneholder masse sukker eller honning, er den nok ikke så verst :)

Skrevet

Du kan evnt sende en mail til produsenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...