AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Hei Jeg er en kvinne på 27 år. I det siste har jeg strevet svært mye med eksistensiell angst ved leggetid. I går begynte det cirka en time før leggetid. Prøvde å distrahere meg selv ved å være opptatt med mobilspill eller andre aktiviteter, men det blusset forferdelig opp igjen da jeg la meg i senga i form av hjertebank og en slags «uvirkelighetsfølelse». Tankene strømmet på og jeg måtte bare hoppe ut av senga til slutt og gå ut for å få meg luft. Kjørte litt bil før jeg kom meg til sengs igjen med et litt mindre tankekjør og sovnet med lyset og klærne på.. Jeg begynner å bli veldig bekymra nå. Er redd jeg holder på å miste besinnelsen snart. Dagene flyr av gårde og nå kjenner jeg på en følelse av at jeg har sett «alt» og gjort «alt. Så på en film i går og alt jeg klarte å tenke på var at mye av dette har sett før i andre tidligere filmer og nå går det ikke an å lage noe originalt lenger.. Jeg bekymrer meg også veldig for neste år. Skal begynne og studere for første gang, men gruer meg veldig. Er lei av å jobbe på et lager hvor jeg er fysisk til stede, men ikke mentalt. Savner å gi hjernen min noe å bryne seg på. Uansett. Noen som har en idé om hvorfor jeg får slike «angstanfall» for tiden? Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? Tips til hvordan jeg kan roe meg ned? Anonymkode: 4b5b6...f04 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Ta vare på kroppen med god ernæring og passe med trening. Du bør meditere hver dag på det som gjør deg trygg. Hva er det som gjør at du føler deg trygg? Sover du nok? Lag det koselig rundt deg, og ta vare på deg selv, hver dag. Det går over. Anonymkode: 90df4...973 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Tror det kommer fordi du har det litt vanskelig for tiden. Kanskje du har levd med høyt stressnivå over tid? Det er ikke så veldig uvanlig å oppleve det du beskriver i løpet av livet. Du vil sannsynligvis jobbe deg gjennom det i tankene dine. Det kan være en katalysator for deg, at du tenker gjennom hva du ønsker deg i livet og hva du vil skal være annerledes. Å bli redd for å miste besinnelsen (tror du mener at du er redd for å bli gal) og denne uvirkelighetsfølelsen er typiske symptom på angst. Du blir ikke gal, men ja, det kjennes veldig spesielt og ubehagelig ut. Det er ikke farlig. Anonymkode: 52c1d...106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå