Kvittre Skrevet 2. november 2024 #161 Del Skrevet 2. november 2024 Fjugur skrev (7 minutter siden): VG-artikkel? https://www.vg.no/nyheter/i/VRRz4r/nesten-glad-for-bomben Denne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #162 Del Skrevet 2. november 2024 Ti T Usen skrev (11 minutter siden): Ja, men da er det jo greit da. Religion har ødelagt folk i så mange hundre år, og er så flinke til det, at det umulig kan være religionen sin skyld. Hvor har du kjøpte økseskaftet ditt, mann? Har ikke sagt at det er greit at det finnes falske profeter som dekker sin maktsjuke bak religion. Hersketeknikker får du sette tilbake i skapet der de hører hjemme, og stråmannen bør settes tilbake i åkeren 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november 2024 Forfatter #163 Del Skrevet 2. november 2024 Kvittre skrev (5 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/VRRz4r/nesten-glad-for-bomben Denne? Takk! den hadde jeg allerede funnet frem selv... står ikke noe om at hun ikke ville besvare henvendelser (i motsetning til tv2-artikkelen) eller om hvor gammel hun er i dag (det var det en som påstod tidlig i tråden at hun "måtte" være nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 2. november 2024 #164 Del Skrevet 2. november 2024 Fru Uperfekt skrev (28 minutter siden): Enig i at andre grupper ikke er er like suksessfulle i sin streben om å gjøre vondt under dekke, men det forhindrer ikke at det ikke er religionen sin feil. Grunnen har nok og med at tradisjonen med religion er flere hundre år eldre enn feks mc klubber. Se også dokumentar serien Guds utvalde, så vil du oppdage at det er en utstrakt mishandling av barn, godkjent av staten som foregår. Nettopp pga tradisjon så er religion veldig farlig. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #165 Del Skrevet 2. november 2024 Andrine& skrev (6 minutter siden): Se også dokumentar serien Guds utvalde, så vil du oppdage at det er en utstrakt mishandling av barn, godkjent av staten som foregår. Nettopp pga tradisjon så er religion veldig farlig. Relgion er ikke farlig i seg selv, men mennesker som er maktsyke og som gjemmer seg bak relgion 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 2. november 2024 #166 Del Skrevet 2. november 2024 Sefanja skrev (12 timer siden): Du har misforstått. Det er ingen kristne som ikke vet at de har ett valg. Alle står fritt til å velge. Og helvete er definert som det du beskriver. Fravær av Gud. Dette snakkes det om. Over 60% er medlemmer av kirken, og gudstjenester er ikke det samme uten barn. Jeg vil si at familiegudstjenester med barnekor pg kirkekaffe er de koseligste gudstjenestene 60% av hvilken gruppe er medlem av kirken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. november 2024 #167 Del Skrevet 2. november 2024 Beklager å hoppe inn på side 9, men kan noen kort oppsummere serien? Episode 1 gikk så sakte at jeg ikke orket å se den. Hva skjedde som fikk folk til å forlate menigheten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november 2024 Forfatter #168 Del Skrevet 2. november 2024 Nutz skrev (13 minutter siden): Beklager å hoppe inn på side 9, men kan noen kort oppsummere serien? Episode 1 gikk så sakte at jeg ikke orket å se den. Hva skjedde som fikk folk til å forlate menigheten? I første innlegg ligger det link til reportasje om dokumentaren som du kan lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. november 2024 #169 Del Skrevet 2. november 2024 Fjugur skrev (30 minutter siden): I første innlegg ligger det link til reportasje om dokumentaren som du kan lese Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 2. november 2024 #170 Del Skrevet 2. november 2024 Sefanja skrev (På 31.10.2024 den 9.03): Bibelen er verdens mest kjøpte og leste bok av en grunn. Hvis du mener den er kjedelig, er det helt fair. Den er aktuell fordi det er Guds ord, og vi diskuterer kristne her. "Gud" har ikke sagt noe som helst. Det er mennesker som får tanker inn i sine hoder,som tror det er fra denne "gud" Så blir det skrevet helt sinsyke historier og samlet til en bibel. Det er vel heller det som er tilfelle. I så måte er ikke bibelen noe kjedelig. Det er helt vanvittige historier som står i denne. Men kronglete og tungvindt skrevet? Ja! 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxie-Malone Skrevet 3. november 2024 #171 Del Skrevet 3. november 2024 Veldig interessant og sprø historie, men jeg synes denne dokumentaren var dårlig laget! Her kunne de godt ha kuttet vekk 15-20 min per episode, for det gikk så mye tid på gjentakelser og at de satt å stirret på hverandre uten å si et ord. Irriterte meg mye over måten Tonje Steinsland pratet på og at hun rett og slett virket litt dømmende. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
romnia Skrevet 3. november 2024 #172 Del Skrevet 3. november 2024 Fru Uperfekt skrev (På 2.11.2024 den 10.07): Relgion er ikke farlig i seg selv, men mennesker som er maktsyke og som gjemmer seg bak relgion Hva er en religion uten mennesker? Har dyr suksessfulle religioner? 🤔 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 3. november 2024 #173 Del Skrevet 3. november 2024 Fru Uperfekt skrev (På 2.11.2024 den 11.07): Relgion er ikke farlig i seg selv, men mennesker som er maktsyke og som gjemmer seg bak relgion «Våpen er ikke farlig i seg selv», som våpen-lobbyistene i USA sier. Alle andre ser at det ikke er sant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. november 2024 #174 Del Skrevet 4. november 2024 Vår hverdag går så kjapp-kjappt over alt at jeg liker ting som går sakte og lar oss få synke inn i hva vi hører, ser og kan dermed få kjenne litt på elendigheten i oss selv. Jeg har sett en del filmer og dokuer om temaet og er veldig interessert i å få belyst hva som får noen spesielle mennesker til å skjære ut og lede andre og seg selv rett i grøfta, samtidig som at de overbeviser "sin saueflokk" om å følge på, adlyde dem blindt og leve sine liv etter deres millimeterbefalinger. Stakkars de uskyldige ungene og i grunnen alle sammen, for noen av de voksne begynte der som barn og var opplært til at verden var sort/hvit og satan står bak hver sving og venter på å ta dem. For en skrekkelig barndom. De må bruke resten av sine liv på å få seg på rett kjøl igjen. Jeg er veldig glad for at coronaen bidro til at noen begynte å tenke selv der, fant styrken til det og tvilholdt på retten til å leve som seg selv. Jeg unner dem det så veldig. Måtte riktig mange andre se denne her og gjøre det samme i sine egne forsamlingsliv, for jeg aner at det finnes mange skjulte sekter der ute, under en gledesfylt fasade som ikke inneholder hva de lover utad. Godt å se møtet mellom voksen sønn og foreldre. 😢 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 5. november 2024 #175 Del Skrevet 5. november 2024 Temaet for serien kunne vært spennende, men er ulidelig kjedelig på grunn av programlederen og tempoet. Kom meg gjennom halvparten av episodene igår. Av de som har blitt intervjuet så er det påfallende at de kommer fra allerede små menigheter som f.eks pinsevennene, de blir medlemmer som veldig unge og lettpåvirkelige og får alle vennene sine i menigheten. Den tryggheten det bygger opp gir makt. Katarina var veldig opptatt at kristendommen ikke skulle kritiseres, men opplegget i menigheten og ser ikke ut til å ha mistet sin tro. Skal sies at jeg har møtt flere av medlemmene i denne menigheten og folk fra andre tette menigheter og for meg som er totalt ureligiøs så er det rart hvor styrt de kan være. Men det er ikke uten grunn miljøet blir lukket for bare ideen med tungetale, sjelesorg og bønnemøter blir lett for mye for oss utenfor. Jeg har likevel sett litt hvor splittet noen kan være når de ikke kan la seg selv eller barna delta på ting for da setter de seg selv for mye utenfor miljøet og det er ikke lov. På Youtube ligger det flere åpne videoer av menigheten som synger og hvor man ser både Katarina og andre medlemmer, det var sånn jeg oppdaget at jeg har møtt flere av medlemmene før jeg flyttet for noen år siden (precovid). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 5. november 2024 #176 Del Skrevet 5. november 2024 Andrine& skrev (På 2.11.2024 den 10.00): Se også dokumentar serien Guds utvalde, så vil du oppdage at det er en utstrakt mishandling av barn, godkjent av staten som foregår. Nettopp pga tradisjon så er religion veldig farlig. Men religiøse er like forskjellige som alle andre. Når over 5 milliarder mennesker er religiøse, sier det seg selv at de er ulike. Men enig i at BCC, JV og Guds menighet ikke nødvendigvis følger FNs barnekonvensjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 5. november 2024 #177 Del Skrevet 5. november 2024 Sefanja skrev (10 minutter siden): Men religiøse er like forskjellige som alle andre. Når over 5 milliarder mennesker er religiøse, sier det seg selv at de er ulike. Men enig i at BCC, JV og Guds menighet ikke nødvendigvis følger FNs barnekonvensjon Guds menighet er ikke like eksluderende som Sannhetens Ord og Jehovas Vitner ihvertfall. Forstander i Guds Menighet blir jo også invitert til å holde i begravelser i lokale kirker for ikke-medlemmer. Har mer tiltro til han enn mange andre prester i den norske kirke på det mørke sørlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 5. november 2024 #178 Del Skrevet 5. november 2024 Sefanja skrev (26 minutter siden): Men religiøse er like forskjellige som alle andre. Når over 5 milliarder mennesker er religiøse, sier det seg selv at de er ulike. Men enig i at BCC, JV og Guds menighet ikke nødvendigvis følger FNs barnekonvensjon Det er svært vanskelig å ha respekt for folk som fremsnakker religion. Ikke nødvendigvis? De mishandler sine barn på det groveste å du bruker milde ord om saken. Medløperne er også skyldige. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. november 2024 #179 Del Skrevet 5. november 2024 Har ikke lest igjennom hele tråden, sett dokuen og forstår ikke hva det var som var så sjokkerende ved at denne profetinnen ville ut?? Noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 5. november 2024 #180 Del Skrevet 5. november 2024 Andrine& skrev (41 minutter siden): Det er svært vanskelig å ha respekt for folk som fremsnakker religion. Ikke nødvendigvis? De mishandler sine barn på det groveste å du bruker milde ord om saken. Medløperne er også skyldige. Men jeg har respekt for de som ikke tror. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå