Ti T Usen Skrevet 1. november #141 Del Skrevet 1. november (endret) Sefanja skrev (18 minutter siden): Når du sammenligner med narkotika( som er ett så uklart juridisk begrep) mister du meg helt. Det er sånne som deg som ikke har argumenter igjen Ja, jeg har skjønt at jeg har mistet deg. Det har du til felles med alle religiøse. Lederskapet og profetinnen i Sannhetens Ord er nok også mer enig med deg enn med meg. Kos deg med det. Endret 1. november av Ti T Usen 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 1. november #142 Del Skrevet 1. november Ti T Usen skrev (14 minutter siden): Ja, jeg har skjønt at jeg har mistet deg. Det har du til felles med alle religiøse. Lederskapet og profetinnen i Sannhetens Ord er nok også mer enig med deg enn med meg. Kos deg med det. Alle religiøse? Det er omtrent som å skrive alle som tror på en eller flere Gud(er). Greit å bli stemplet som en av alle de som ikke tror på Gud? Er det noe jeg har tatt klart avstand fra i denne tråden er det jo denne profetinnen. Jeg har kommet med flere teorier på måten hun kan ha fått denne makten i Sannhetens ord. Du bidrar ikke med noe konstruktivt. Har du sett dokumentaren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry H. Skrevet 1. november #143 Del Skrevet 1. november Beetlegirl91 skrev (3 timer siden): Mener du virkelig at det er barnemishandling at barnet lærer at det er elsket av en Gud, som alltid er der og de kan gå til med alt? Det er mye man kan kalle barnemishandling i Norge i dag, men å tro på en Gud er ikke det. På 90 tallet var det kirkebesøk når man gikk på skolen, barna gikk på søndagsskole. Hvor mange tok skade av det? En prenter jo inn en ren mytologi som om det var en uomtvistelig sannhet, og dermed så er det jo utvilsomt 'giftig'.. Ingen har en større innflydelse på en enn foreldrene våre, og det vi fores med av opplysninger i våre første leveår, tattoverer seg gjerne inn i bevisstheten på livstid. Dette er faktisk biologisk, da et lite barn er fullstendig hjelpeløst, og er nødt til å stole blindt på opphavet for å overleve. Som forelder har en dermed et ansvar i hht å gi ungene et så korrekt bilde av virkeligheten som råd er. De som da kjører på med det religiøse verdensbildet som en sannhet, svikter dermed sitt ansvar som forelder så til de grader at det faktisk burde vært en form for lovregulering av dette her. Rent vitenskapelig, er jo det virkelighetsbildet som serveres gjennom religionene motbevist for lengst. Det er overhodet ingen forskjell på de for lengst utdødde troene, som f.eks den norrøne mytologi, den greske, romerske, etc. men av en eller annen grunn, har altså den hebraiske mytologien, med sine tre forgreininger, klort seg fast som aksepterte 'sannheter' til tross for bedre vitende. Dette er etter alt å dømme grunnet i at uten religion, blir det brått fint lite kriging i verden, -og krig er penger. - Uhorvelige mengder av penger, faktisk, samt at det er nøkkelen for å holde befolkninger i sjakk. Lærer en ungene å tro på dette våset, bidrar en også til å opprettholde den faktoren som ligger til grunn for tett opp til all menneskelig faenskap som er blitt begått de siste to tusen år. Dersom det finnes en slik superbevisst eksistens som står bak skapelsen- og styringen av universet, -altså en gud, så vil det i så fall dreie seg om en ti-dimensjonal eksistens (potensielt ni- eller elleve/null -dimensjonal). Det eneste jeg kan si med sikkerhet i den anledning, er: A) At en slik bevissthet opererer på et nivå som er hinsides menneskehjernens kapasitet å begripe seg på, og B) At religionenes bilde av mennesket som selve kronen på skaperverket, er bare å glemme. - Og takke faen for det, tenker nå jeg, da tanken på at det beste denne allmektigheten evnet å oppdrive hva bevisst liv angår hadde vært en i overmåte destruktiv primat som holder hus på en liten steinkule som surrer rundt en gjennomsnittsstjerne i melkeveiens ytre gemakker, er tragisk beyond words. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 1. november #144 Del Skrevet 1. november Hjernevasket blir omtrent alle nordmenn når de tror på den ensidige propagandaen til NRK og VG. De som er rammet er selvsagt ikke klar over det selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november #145 Del Skrevet 2. november Ti T Usen skrev (På 29.10.2024 den 8.45): Når jeg ser og hører disse utbryterne som står frem og viser glimt av dagliglivet sitt idag: Merker det knyter seg nå jeg hører dem ber aftenbønn på sengekanten til små barn. Jeg tenker: Har dem ikke lært noen ting? H..... religion. Ser du ikke forskjellen mellom å lese aftenbønn og å være med i en sekt? Vi oppdrar barna religion nøytralt men jeg nekter ikke når de ber meg synge kristne sanger eller om de ønsker være med meg på messe. (De er kun med på messe når de spesifikt spør om å få være med) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november #146 Del Skrevet 2. november Eva-Lena skrev (På 30.10.2024 den 17.38): Jeg kunne også tenkt meg at det ble gravd mere i hvordan én person får så mye makt. Jeg jobbet med en mann for mange år siden. Han var med i pinsevenner eller jehovas vitner. Han var fast bestemt på at en viss sum av lønna skulle gå til menigheten hver mnd. Trur det var snakk om 10%. Han var også helt bestemt på at om han eller kona og barna ble så skadet at de trengte blodoverføring, så fikk heller Gud avgjøre skjebnen. Dette ville gjelde om leger villa sagt at livet kan reddes bare vi for blod. Han kom aldri til å godta blodoverføring. Det er jo helt sykt og helt ærlig så håper jeg helsevesenet har lov å overprøve foreldrene i slike saker. JV og ja foreldrene mister foreldreretten i en kort periode for så å få den tilbake slik at barna får blod Mange gir tiende til kirken, dette er en gml tradisjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november #147 Del Skrevet 2. november Ti T Usen skrev (På 30.10.2024 den 19.31): Ganske naivt å påstå at tro er positivt. Hvis ingen hadde trodd på dette tullet hadde ingen heller blitt utsatt for overgrep i guds navn. De svarte bøkene til religionene er jo proppfulle av leveregler om riktig og gal livsførsel. Religioner utøver HVER DAG negativ sosial kontroll. Du skal gjøre sånn og sånn, men ikke sånn og sånn. Hvis ikke følger fortapelse. Det er HELT koko å lære barn (og voksne) dette. Folkeskikk og godhet tenger man ikke religion for å utøve. Ja mye dritt blir gjort under dekke av religion, men uten ville fremdeles samme dritten blitt gjort bare under annet dekke 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 2. november #148 Del Skrevet 2. november Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Ja mye dritt blir gjort under dekke av religion, men uten ville fremdeles samme dritten blitt gjort bare under annet dekke Dette er liksom kronargumentet til religiøse som nekter å innse/innrømme at religion er problemet. Jeg forsøker igjen: kan du gi meg ETT troverdig eksempel på hvordan en 70 år gammel dame kan ødelegge livet til flere titalls mennesker UTEN religion? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 2. november #149 Del Skrevet 2. november Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Ja mye dritt blir gjort under dekke av religion, men uten ville fremdeles samme dritten blitt gjort bare under annet dekke Du vil ikke få grupperinger på flere hundre som mishandler barn på en så enkel måte som å bruke religion. Andre samfunn, klubber el er ofte mindre. Vi har sett at kommuner jobber intenst med å stoppe mc klubber feks, fordi de er kriminelle, men vi har vel til gode å se en kommune gå aktivt imot religiøse samfunn. Det er fordi de dekker seg bak en forestilling som deres aktiviteter er stuerene, sånn sett mishandling av barn godkjent og betalt av staten. Programmet viser at vi må gå hardere ut mot religiøse samfunn å få de bort. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 2. november #150 Del Skrevet 2. november (endret) . Endret 6. november av Sicktrip 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 2. november #151 Del Skrevet 2. november Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Ser du ikke forskjellen mellom å lese aftenbønn og å være med i en sekt? Vi oppdrar barna religion nøytralt men jeg nekter ikke når de ber meg synge kristne sanger eller om de ønsker være med meg på messe. (De er kun med på messe når de spesifikt spør om å få være med) Joda jeg ser forskjell på det. Gradsforskjell Ikke alle religiøse er i sekt, men alle i sekt er religiøse ikke alle som røyker hasj blir heroinister, men alle heroinister har røyket hasj 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 2. november #152 Del Skrevet 2. november lew skrev (9 timer siden): Dokumentaren er jo ikke 21 år gammel🙈 Artikkelen er fra 2003. At hun ikke ville besvare spørsmål i 2003 sier ingenting om hun lever i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november Forfatter #153 Del Skrevet 2. november (endret) Kvittre skrev (9 minutter siden): Artikkelen er fra 2003. At hun ikke ville besvare spørsmål i 2003 sier ingenting om hun lever i dag. Artikkelen på TV2 (i HI) er ikke fra 2003, den er fra de lagde dokumentaren "Tidligere bønne- og omsorgsleder Astrid har ikke besvart TV2s mange henvendelser om intervju". Menigheten ga fra seg kontrollen over sine egne liv til lederskapet, og det de trodde var en profetinne, sendt av Gud. - TV 2 Endret 2. november av Fjugur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. november #154 Del Skrevet 2. november Sefanja skrev (10 timer siden): Det er ingen kristne som ikke vet at de har ett valg. Alle står fritt til å velge. Bare at de har blitt lurt til å tro at hvis de velger det ene så vil de leve i himmelrike med alle de er glade i, og hvis de velger det andre så vil de brenne i helvete i evig tid. Hvor reelt er dette valget når man er hjernevasket siden man var barn av de voksne man stolte på? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november #155 Del Skrevet 2. november Andrine& skrev (1 time siden): Du vil ikke få grupperinger på flere hundre som mishandler barn på en så enkel måte som å bruke religion. Andre samfunn, klubber el er ofte mindre. Vi har sett at kommuner jobber intenst med å stoppe mc klubber feks, fordi de er kriminelle, men vi har vel til gode å se en kommune gå aktivt imot religiøse samfunn. Det er fordi de dekker seg bak en forestilling som deres aktiviteter er stuerene, sånn sett mishandling av barn godkjent og betalt av staten. Programmet viser at vi må gå hardere ut mot religiøse samfunn å få de bort. Enig i at andre grupper ikke er er like suksessfulle i sin streben om å gjøre vondt under dekke, men det forhindrer ikke at det ikke er religionen sin feil. Grunnen har nok og med at tradisjonen med religion er flere hundre år eldre enn feks mc klubber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 2. november #156 Del Skrevet 2. november Fjugur skrev (5 minutter siden): Artikkelen på TV2 (i HI) er ikke fra 2003, den er fra de lagde dokumentaren "Tidligere bønne- og omsorgsleder Astrid har ikke besvart TV2s mange henvendelser om intervju". Menigheten ga fra seg kontrollen over sine egne liv til lederskapet, og det de trodde var en profetinne, sendt av Gud. - TV 2 Det var ikke hi jeg kommenterte på , en artikkel fra vg fra 2003. Kom det ikke fram etter at hun lever og er 90 år? Jeg har ikke lest hele tråden for jeg har ikke sette hele dokumentaren ennå. Stoppet når jeg skjønte at alt var lagt ut og ikke bare 1 episode som jeg har sett. Det ble delt tidlig at denne menigheten har blitt debattert her tidligere , med en artikkel fra 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 2. november #157 Del Skrevet 2. november yamask skrev (10 minutter siden): Bare at de har blitt lurt til å tro at hvis de velger det ene så vil de leve i himmelrike med alle de er glade i, og hvis de velger det andre så vil de brenne i helvete i evig tid. Hvor reelt er dette valget når man er hjernevasket siden man var barn av de voksne man stolte på? Alle mennesker er hjernevasket. Hele samfunnet er jo bygget opp sånn. Eller tror du skolene velger læreplaner helt tilfeldig? Eller at kirkene ikke tror på Bibelen? Moskeene forkynner ikke koranen? Og media er ikke styrt politisk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 2. november #158 Del Skrevet 2. november Har sett hele og tja, vet ikke helt hva jeg skal tenke. Dokumentaren la opp i første og andre episode at det kom eller skulle komme et dramatisk vendepunkt og så kokte det bort i kål. Ja, det var summen av mange små ting, men den store greia som jeg opplevde at de la opp til kom aldri. Dokumentaren gikk sakte og for min del synes jeg at Tonje jatter mye med. Fravær av kritiske spørsmål og en underlig, og sakte akk så sakte, vinkling gjorde at for min del satt jeg igjen med: Tja. Ok. Greit nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 2. november #159 Del Skrevet 2. november Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): Enig i at andre grupper ikke er er like suksessfulle i sin streben om å gjøre vondt under dekke, men det forhindrer ikke at det ikke er religionen sin feil. Grunnen har nok og med at tradisjonen med religion er flere hundre år eldre enn feks mc klubber. Ja, men da er det jo greit da. Religion har ødelagt folk i så mange hundre år, og er så flinke til det, at det umulig kan være religionen sin skyld. Hvor har du kjøpte økseskaftet ditt, mann? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november Forfatter #160 Del Skrevet 2. november Kvittre skrev (8 minutter siden): Det var ikke hi jeg kommenterte på , en artikkel fra vg fra 2003. Kom det ikke fram etter at hun lever og er 90 år? Jeg har ikke lest hele tråden for jeg har ikke sette hele dokumentaren ennå. Stoppet når jeg skjønte at alt var lagt ut og ikke bare 1 episode som jeg har sett. Det ble delt tidlig at denne menigheten har blitt debattert her tidligere , med en artikkel fra 2003. VG-artikkel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå