Ti T Usen Skrevet 30. oktober #61 Del Skrevet 30. oktober Sefanja skrev (23 minutter siden): Det er vel ingen som tror at Bibelen er skrevet av Gud Nei nettopp. Det poengterer bare galskapen i at når man lar bibelen styre måten man lever på, så styres man av mennesker som vil styre deg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 30. oktober #62 Del Skrevet 30. oktober Ti T Usen skrev (3 minutter siden): ....og poenget er? At siden det finnes mye annen type vold, så er religiøse overgrep mindre grotesk? Poenget er at det er mennesker som torturerer og dreper hverandre. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 30. oktober #63 Del Skrevet 30. oktober Gud (no pun), så treig første episoden var, jeg klarte bare 20 minutter. De kommer jo liksom aldri til poenget om hva dette handler om. Selv om jeg vet hva det handler om så går det sååå gørrtreigt. Dårlig laget serie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 30. oktober #64 Del Skrevet 30. oktober Helt på siden av trådens tema; Å tro på en gud, flere guder, what ever, er like virkelighetsfjernt som å tro på spøkelser, astrologi og diverse konspirasjonsteorier og jeg må dessverre si at jeg betrakter folk som tror på noe av dette som mindre begavede. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 30. oktober #65 Del Skrevet 30. oktober Sefanja skrev (15 minutter siden): Poenget er at det er mennesker som torturerer og dreper hverandre. Jada, vi vet det. Og veldig ofte gjøres dette i Guds navn. Noe som vises til fulle i den TV-serien som diskuteres her. Kan du nevne ETT sannsynlig scenario der ei dame på 70 år i Norge kan direkte ødelegge livet til flere titalls mennesker uten at man blander inn religion?? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 30. oktober #66 Del Skrevet 30. oktober MalloryK skrev (13 minutter siden): Gud (no pun), så treig første episoden var, jeg klarte bare 20 minutter. De kommer jo liksom aldri til poenget om hva dette handler om. Selv om jeg vet hva det handler om så går det sååå gørrtreigt. Dårlig laget serie Ja, jeg satt og lurte på om jeg skulle gidde å se alt. Men det tar seg opp fra episode 2. Samtidig skulle jeg ønske det gravdes mer i enkelte ting. Det er dog sikkert ikke så enkelt, når lederskapet nektet å besvare Tv2s henvisninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #67 Del Skrevet 30. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Ja, jeg satt og lurte på om jeg skulle gidde å se alt. Men det tar seg opp fra episode 2. Samtidig skulle jeg ønske det gravdes mer i enkelte ting. Det er dog sikkert ikke så enkelt, når lederskapet nektet å besvare Tv2s henvisninger. Lederen deltar i intervju, han og kona trår til med noen krokodilletårer. Sjeldent bra skuespillere som viser på en bra måte hvor falske disse menneskene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 30. oktober #68 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (1 minutt siden): Lederen deltar i intervju, han og kona trår til med noen krokodilletårer. Sjeldent bra skuespillere som viser på en bra måte hvor falske disse menneskene er. Ja, ledern mener jo han ikke visste om noe. Om det er sant, vet jeg ikke. Men hadde vært interessant med en prat med de andre tre, samt profetinnen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #69 Del Skrevet 30. oktober Babyface skrev (8 minutter siden): Helt på siden av trådens tema; Å tro på en gud, flere guder, what ever, er like virkelighetsfjernt som å tro på spøkelser, astrologi og diverse konspirasjonsteorier og jeg må dessverre si at jeg betrakter folk som tror på noe av dette som mindre begavede. Du har helt rett. Noen av de påstår frimodig i denne serien at de er uskyldige å serverer noen skikkelig røverhistorier. Det er lite begavede folk som tror andre lar seg lure av noe så dumt… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #70 Del Skrevet 30. oktober PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Ja, ledern mener jo han ikke visste om noe. Om det er sant, vet jeg ikke. Men hadde vært interessant med en prat med de andre tre, samt profetinnen. Tja hun er jo meningsløs i den fortsatt at det ikke har noen hensikt å snakke med henne. Det vil kun komme løgn og virkelighetsforvrengning fra den typen mennesker. De står i sine løgner til de dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 30. oktober #71 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (Akkurat nå): Tja hun er jo meningsløs i den fortsatt at det ikke har noen hensikt å snakke med henne. Det vil kun komme løgn og virkelighetsforvrengning fra den typen mennesker. De står i sine løgner til de dør. Jeg har ikke forventninger til at noen av dem snakker sant - han grunnleggern visste nok mer enn han ville gi uttrykk for. Noe annet hadde jo vært helt rart. Men å få observere hvordan de hadde svart på spørsmål likevel, hadde vært interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 30. oktober #72 Del Skrevet 30. oktober Ti T Usen skrev (10 minutter siden): Jada, vi vet det. Og veldig ofte gjøres dette i Guds navn. Noe som vises til fulle i den TV-serien som diskuteres her. Kan du nevne ETT sannsynlig scenario der ei dame på 70 år i Norge kan direkte ødelegge livet til flere titalls mennesker uten at man blander inn religion?? Det var jo hun på 70 som drepte samboeren på Solør i August. Aner ikke noe om hennes tro. Men hvis du har lest om Stalin og Pol Pot vet du hvor mange millioner ateister kan drepe. Det var poenget mitt. Det å ikke tro på Gud er ikke noen garanti mot folkemord 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #73 Del Skrevet 30. oktober PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke forventninger til at noen av dem snakker sant - han grunnleggern visste nok mer enn han ville gi uttrykk for. Noe annet hadde jo vært helt rart. Men å få observere hvordan de hadde svart på spørsmål likevel, hadde vært interessant. Tja. Har du sett en så har du sett alle, det er ikke noe interessant. De snur alltid på sannheten å beskylder andre for det de selv har gjort, de er arrogante og spiller offer. Adferden er lik som hos sosiopater og narssisiter, manipulatorer som opptrer som igler i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 30. oktober #74 Del Skrevet 30. oktober Sefanja skrev (5 minutter siden): Det var jo hun på 70 som drepte samboeren på Solør i August. Aner ikke noe om hennes tro. Men hvis du har lest om Stalin og Pol Pot vet du hvor mange millioner ateister kan drepe. Det var poenget mitt. Det å ikke tro på Gud er ikke noen garanti mot folkemord Å hjelpes... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 30. oktober #75 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (4 minutter siden): Tja. Har du sett en så har du sett alle, det er ikke noe interessant. De snur alltid på sannheten å beskylder andre for det de selv har gjort, de er arrogante og spiller offer. Adferden er lik som hos sosiopater og narssisiter, manipulatorer som opptrer som igler i samfunnet. Tror ikke det hadde kommet noe nytt fra dem nei, men hadde vært tilfredsstillende å se dem bli stilt til veggs. De føkka over mange, tross alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #76 Del Skrevet 30. oktober Sefanja skrev (6 minutter siden): Det var jo hun på 70 som drepte samboeren på Solør i August. Aner ikke noe om hennes tro. Men hvis du har lest om Stalin og Pol Pot vet du hvor mange millioner ateister kan drepe. Det var poenget mitt. Det å ikke tro på Gud er ikke noen garanti mot folkemord Tråden her har et tema. Det diskuteres hvordan religion brukes for å utøve vold. Hvorfor vil du bort fra tema? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 30. oktober #77 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (4 minutter siden): Tråden her har et tema. Det diskuteres hvordan religion brukes for å utøve vold. Hvorfor vil du bort fra tema? Tråden handler om en tv-serie, og den du siterer svarte på et direkte spørsmål. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 30. oktober #78 Del Skrevet 30. oktober brainstorm skrev (Akkurat nå): Tråden handler om en tv-serie, og den du siterer svarte på et direkte spørsmål. Ja den handler om en tv-serie, hva handler tv-serien om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 30. oktober #79 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (5 minutter siden): Tråden her har et tema. Det diskuteres hvordan religion brukes for å utøve vold. Hvorfor vil du bort fra tema? Jeg svarte på ett spørsmål. Hvis du leser Johannes åpenbaring og Salomos ordspråk vil du få svar 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 30. oktober #80 Del Skrevet 30. oktober Sefanja skrev (14 minutter siden): Det var jo hun på 70 som drepte samboeren på Solør i August. Aner ikke noe om hennes tro. Men hvis du har lest om Stalin og Pol Pot vet du hvor mange millioner ateister kan drepe. Det var poenget mitt. Det å ikke tro på Gud er ikke noen garanti mot folkemord Ateisme er fravær av gudstro. Punktum. Det er ikke en ideologi som forsvarer mord, folkemord, overgrep, barnemishandling eller noe som helst. Det drepes ikke i «ateismens navn». Ateister kan selvsagt drepe, akkurat som golfspillere, rødhårete og Volvo-eiere kan drepe. Uten at sporten, hårfargen eller bilmodellen legges til grunn for mordene. Religion, derimot, er direkte grunn til mord, eller i serien vi snakker om, grunn til at barn lider, for eksempel. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå