Gå til innhold

Vårt lille land - under Guds øye


Fjugur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, spennende. Den skal jeg også se. Sånne ting fascinerer meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett de tre første episodene.

Veldig skremmende og ganske fascinerende hvordan mennesker nærmest blir fullstendig hjernevasket og visker ut seg selv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på den nå, men jeg sliter med Tonje Steinsland, det har jeg alltid gjort. Det går for seint, serien drøyer for mye, og det "vantro" og lett nedlatende uttrykket hennes er forstyrrende. Men skal se alt. Å belyse og opplyse om kraften i karismatiske menigheter med selvlærte pastorer er viktig. Vi husker Knutbysaken... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (4 minutter siden):

Jeg fant en gammel tråd fra 2003 her inne om samme menighet da bomben smalt.

Noen som vet om «profetinnen» lever i dag ?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/49888-eksmedlemmer-glad-for-bomben-mot-sannhetens-ord/

Antagelig. Nederst i linken fra tv2 står det at hun ikke har besvart tv2s henvendelser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle episodene i ett strekk i dag, og er rystet. Stakkars mennesker, men er så glad for at de kom seg ut av det! Synes også at han som startet det hele gjør en god figur - og ikke minst kona hans…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (49 minutter siden):

Antagelig. Nederst i linken fra tv2 står det at hun ikke har besvart tv2s henvendelser

Tenker hun må være veldig gammel da, på klippene fra 90 tallet så så hun allerede ut som at hun var i 60 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte begynne å se, usikker på om jeg egentlig vil fullføre.

Organisert religion må være roten til alt ondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor skrev (8 minutter siden):

Måtte begynne å se, usikker på om jeg egentlig vil fullføre.

Organisert religion må være roten til alt ondt.

Jeg er på episode 1 selv her, og er usikker på det samme. Dere som har sett alt, verdt det? Hva sitter dere igjen med etter å ha sett det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på første episode,  har sett 30 minutter.  Men det går så treegt! Og den triste, lidende stemmen til Tonje gjør det ikke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 timer siden):

Jeg er på episode 1 selv her, og er usikker på det samme. Dere som har sett alt, verdt det? Hva sitter dere igjen med etter å ha sett det?

Absolutt verdt det! Særlig episoden som handler om barn, i tillegg til de to siste episodene om veien videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hele dokumentaren, og tenker stakkars folk.  Godt at de kom seg ut av det, men de kommer nok til å slite lenge med minnene.  Jeg har heldigvis aldri opplevd noe lignende, men vært veldig avvisende for alt som ligner på organisert religion.  Noen familiemedlemmer er involvert i Jehovas vitner, og det synes jeg også virker som noen forferdelige greier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjugur skrev (13 timer siden):

Antagelig. Nederst i linken fra tv2 står det at hun ikke har besvart tv2s henvendelser

Det er jo 21 år siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (13 timer siden):

Jeg fant en gammel tråd fra 2003 her inne om samme menighet da bomben smalt.

Noen som vet om «profetinnen» lever i dag ?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/49888-eksmedlemmer-glad-for-bomben-mot-sannhetens-ord/

Jeg hadde ikke hørt om dette tidligere, før jeg så i går. Eller må jo ha hørt om det, men glemt det tydeligvis. De « hovedpersonene « vi så i går så ut til og være i 40 årene, så de har jo vært med i langt etter denne hendelsen da? Kanskje blitt med i etterkant. Føler at de ikke helt har kommet til poenget om hva det var som skjedde som fikk så mange til og melde seg ut. Han som startet menigheten meldte seg ut.. ja, blir spende og følge med på, skumle greier. 

edit: jeg trodde det bare var lagt ut 2 episoder , men ser nå andre har sett alle, så da blir det spennende for meg og se resten i kveld 😅

Endret av Kvittre
La inn mer tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (2 timer siden):

Absolutt verdt det! Særlig episoden som handler om barn, i tillegg til de to siste episodene om veien videre. 

Fortsatte idag. Ble mer interessant fra episode 2. Helt sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...