Gå til innhold

Vannbakels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er fastelavens-bollene fortært...nam... :sikle:

I år ble de laget med vannbakels i stedenfor hveteboller. Hvetebollene er så mye tyngre og ligger så mye lengre i magen... :forvirret:;)

Så, har noen vannbakels til overs. Kan de fryses? Hva annet kan jeg bruke dem til? Da det ikke er noe sukker i vannbakelsene ser jeg for meg at de fint kan brukes f.eks. til forretter med annet fyll. Noen som har tips? Egne erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannbakels er best ferske så jeg ser ikke for meg at det er noe særlig å fryse dem, men du kan jo alltids prøve.

Skrevet

Joda, det går fint å fryse vannbakkels - så lenge de er uten fyll, selvsagt. Det har jeg gjort en gang og de ble på ingen måte verre enn de opprinnelig var (men jeg må jo innrømme at det ikke var verdens mest vellykkede bakst sånn i utgangspunktet.)

Skrevet

Vannbakkels er ypperlige til frysing, og tiner fort, så de er greie om en skulle få uventede gjester.

Kan fint fylles med salt fyll og brukes til forrett eller smårett, feks laksefyll. Og ellers alt mulig som man ville fylt butterdeigsfirkanter med, vil jeg tro. :)

Ellers kan man i Frankrike få kjøpt vannbakkels med sjokolade- eller kaffekrem (éclairs og religieuses - kjempegodt :sikle: ).

Skrevet

Vannbakelsene er selvfølgelig uten fyll. Skal forsøke fryse, tenker jeg...;)

Laksefyll hørtes godt ut. Tar i mot flere forslag med takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...