Gå til innhold

Vår forrige huseier er gæren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi flyttet derifra for 2 mnd siden. Umiddelbart mente han vi måtte erstatte et 30 år gammelt plastgulv på badet pga brennmerker etter varmekabler (jeg lagde en tråd om det i sommer). Han mente vi bare skulle overføre en sum på 15.000. Dette mente vi var urimelig, og det var juristen vi snakket med helt enig i. Deretter reduserte han beløpet noe, men siden gulvet er så gammelt, og vi ikke hadde noe tungt stående der, er vi fortsatt der at vi mener det er urimelig. Han har ikke sendt kravet som spesifisert faktura, han har bare ventet på at vi skal sette inn penger. 

I natt regner jeg med han var relativt beruset for jeg fikk en hissig sms med trusler om å anmelde oss for tyveri og hærverk. Han mener vi har stjålet vår egen microbølgeovn og vårt eget bestikk (han bodde der i 3 uker i sommer under vår leieperiode mens vi bodde et annet sted, og antok da sikkert at microen og bestikket var hans). I tillegg mener han vi har røsket løs avløpsrør under vasken, samt ødelagt en platting ute. Det har vi selvsagt ikke gjort. 

Om han faktisk velger å politianmelde oss for tyveri så vet jeg ikke hvordan vi kan bevise at micro og bestikk var vårt. Microen har vi hatt i en årrekke og bestikket fikk vi i gave fra forrige arbeidsplass. Og angående hærverk så kan han vel ikke komme 2 måneder etter utflytting med dette? Han godkjente utvask og overlevering på sms heldigvis. 

Jeg svarte på smsen hans om at han får sende kravet på ordinært vis, slik at vi kan bestride den på ordinært vis. Skrev også at han bør prøve å huske om det sto en micro der før vi flyttet inn før han politianmelder oss for å stjele våre egne ting, og at vi selvsagt ikke har røsket løs avløpsrør under vasken. Da sendte han meg en inventarliste jeg aldri har sett før der microbølgeovn var listet. Det var ingen micro der da vi flyttet inn. Vi har hatt den kjempelenge! 

Anonymkode: 1cec5...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bevisbyrden er på hans side. Han må like fullt bevise at microen og bestikket er hans, som dere må gjøre det. Om ord mot ord, så faller tvilen dere til gode. Jeg ville forøvrig vurdert å blokkere han. Så må han som du sier, gå rettslig vei med kravene hans. 

Anonymkode: 87a98...9f1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke med en inventarliste uten at dere som leietaker har skrevet under på den. Send han en inventarliste av egne eiendeler med mikrobølgeovn og bestikk på. Det er trist å høre at dere har en bodd hos en sånn dritt. Det er nok best å ignorere alle meldinger fremover. Han er bare ute etter å ta noen, og har sikkert mye som skjer på hjemmebane.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom han i forkjøpet og anmeld for trusler og trakassering. 

Anonymkode: 1eb55...b5b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom han i forkjøpet og anmeld for trusler og trakassering. 

Anonymkode: 1eb55...b5b

Dette. Høres jo helt ustabil ut den fyren. 

Anonymkode: 0d14e...0a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for dere å sitte stille i båten. Han kan bare kreve så mye han vil. Han kommer ingen vei. Han må gå via de rette kanalene, sms er bare tomme trusler. Og hvis han anmelder, så kommer det til å bli henlagt. 

Anonymkode: 0e2dd...9fe

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, skjønner at dere er redde for at han skal klare å komme noen vei med dette, han virker jo klin gærn, ja 😬 Men han har nok en del rusproblemer, så han klarer nok ikke å møte opp dersom det kreves, evt i det hele tatt å gå videre med saken. Pga rusproblemene har han da sikkert store økonomiske problemer, og derfor disse urimelige kravene. Tror det er ganske åpenbart for de som får saken dersom den går videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen en som har gærne naboer som også kom med urimelige krav og helt hinsides beskyldninger. Kan fortelle en lang historie om dem…

Dere har vel advokat? Hvis ikke, sjekk forsikringene og fagforeningene deres. Det er ikke uvanlig å ha advokathjelp der. Skriv til Ex-huseier at alle henvendelser framover må tas direkte til advokaten. Fortsetter han, svarer dere én gang at all direkte kommunikasjon til dere framover vil bli politianmeldt. Ellers sitt helt stille i båten og samle beviser for hans feil og urimelighet. Dette kommer dere til å vinne (hvert fall langt det meste). Sender dere en klem for det er helt usigelig slitsomt å stå i en sånn situasjon. ❤️

Anonymkode: 5e303...3d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...